Poster: fettibamba
maar als er iets kapot gaat bij actieve moet je ineens een nieuwe kopen.
ik zou als monitors, actieve kopen met dus ingebouwde versterker en als dan de effectieve boxen zou ik voor passieve gaan.
Pasieve boxen zijn wel goed als er iets kapot is dan vervang je gewoon wat kapot is de kabels de boxen of de versterker maar als er iets kapot gaat bij actieve moet je ineens een nieuwe kopen.
Poster: Tomazos
aktieve boxen zijn handig voor een kleine drive in, of theather voorstelling, je hebt heel weinig snoeren nodig,
als je echt HARD wilt gaan zal ik toch voor een Passieve gaan
quote: |
Poster: fettibamba ik zou als monitors, actieve kopen met dus ingebouwde versterker en als dan de effectieve boxen zou ik voor passieve gaan. Pasieve boxen zijn wel goed als er iets kapot is dan vervang je gewoon wat kapot is de kabels de boxen of de versterker maar als er iets kapot gaat bij actieve moet je ineens een nieuwe kopen. |
Poster: Tomazos aktieve boxen zijn handig voor een kleine drive in, of theather voorstelling, je hebt heel weinig snoeren nodig, als je echt HARD wilt gaan zal ik toch voor een Passieve gaan |
Poster: Tomazos wil je ooit uitbreiden: koop Passieve wil je: veel betalen, dure onderhoud als er wat kapot gaat, maar wel weinig kabels.. koop een aktief systeem. ik zou voor passief gaan, stel je woofertje of versterker zal kapot gaan, dan lijkt mij dit goedkoper voor een Passief systeem dan een aktief systeem, heb zelf ook een (volgens mij...dynacord) systeem gehuurd, Aktief vond het persoonlijk echt rommel. heb er dus 1x ervaring mee gehad dus meer kan ik niet zeggen, kom zelf haast nooit Actieve systemen tegen, altijd passief |
Het uitbreiden weet ik niet of dat wat uitmaakt. Er wordt vaak als agrument ter onderbouwing aangedragen dat je dan de versterker kan hergebruiken. Maar de vraag is of die bij een uitbreiding nog wel te hergebruiken is. Vaak koop je een ander soort speaker configuratie en heb je misschien daardoor juist meerdere kleinere versterkers nodig. Of is het gewoon geen match tussen versterker en speakerset. Dus dat is nog maar de vraag denk ik.
Die weinig kabels heb ik al wat over gezegt. Dat dure onderhoud is gewoon onzin en heeft niks met actief of passief te maken. Het heeft meer te maken met hoe de service mogelijkheden zijn van het materiaal wat je hebt gekocht. Die zijn mede afhankelijk van het verkoop punt en het merk. Dit is dus iets wat je mee zou kunnen nemen in je aankoop overweging.
Bovendien is een actief systeem altijd netjes uitgebalanceerd. De versterker en de processor zijn precies op de speaker afgesteld. De kans dus dat je daarbij iets kapot kan maken is een stuk kleiner dan als je een losse versterker, crossover/processor en speaker set hebt. Het kan natuurlijk nog steeds kapot maar de kans is soms wat kleiner. Hangt ook af van het merk en type speaker en beveiliging die er in zit.
Poster: Sunrise8 het punt is dat passief meestal wel duurder is. want als je de k-115 passief wil nemen ben je al gauw 200 eu duurder uit. |
Poster: TouRRe Yu, Ik ben aan het overwegen of ik actieve of passieve baskasten zou kopen. Ik doe momenteel alleen kleine feestje want ik ben nog niet zolang bezig met dj'ing. Is het eigenlijk nodig om aparte baskasten te kopen? Alvast Bedankt. |
Poster: TouRRe
Yu,
Ik ben aan het overwegen of ik actieve of passieve baskasten zou kopen.
Ik doe momenteel alleen kleine feestje want ik ben nog niet zolang bezig met dj'ing.
Is het eigenlijk nodig om aparte baskasten te kopen?
Alvast Bedankt.
Poster: Cyspoz
|
Poster: Cyspoz
Ik ben helemaal geen speaker expert. Maar ik ben geloof ik niet alleen. Ik zie in dit topic nogal wat onzin staan of niet onderbouwde posts.
quote:
ik zou als monitors, actieve kopen met dus ingebouwde versterker en als dan de effectieve boxen zou ik voor passieve gaan.
Pasieve boxen zijn wel goed als er iets kapot is dan vervang je gewoon wat kapot is de kabels de boxen of de versterker maar als er iets kapot gaat bij actieve moet je ineens een nieuwe kopen.
Zoals Bart_ al zei maakt dat niet uit. Als je bij een goede winkel je spullen koopt van een goed merk dan kunnen die net zo goed reparaties uitvoeren aan je speakers en zijn net zo goed alle onderdelen te vervangen.
quote:
aktieve boxen zijn handig voor een kleine drive in, of theather voorstelling, je hebt heel weinig snoeren nodig,
als je echt HARD wilt gaan zal ik toch voor een Passieve gaan
Dat is eigenlijk helemaal niet waar, bij actieve speakers heb je namelijk voor iedere speaker en een signaal kabel en een power kabel nodig. Je hebt deze wel gecombineerd natuurlijk, maar je moet dus minstens zoveel kabels leggen.
En zoals inmiddels ook al besproken is zijn er net zo veel setjes die actief hard gaan als passief.
quote:
wil je ooit uitbreiden: koop Passieve
wil je: veel betalen, dure onderhoud als er wat kapot gaat, maar wel weinig kabels.. koop een aktief systeem.
ik zou voor passief gaan,
stel je woofertje of versterker zal kapot gaan, dan lijkt mij dit goedkoper voor een Passief systeem dan een aktief systeem,
heb zelf ook een (volgens mij...dynacord) systeem gehuurd, Aktief
vond het persoonlijk echt rommel. heb er dus 1x ervaring mee gehad dus meer kan ik niet zeggen, kom zelf haast nooit Actieve systemen tegen, altijd passief
Het uitbreiden weet ik niet of dat wat uitmaakt. Er wordt vaak als agrument ter onderbouwing aangedragen dat je dan de versterker kan hergebruiken. Maar de vraag is of die bij een uitbreiding nog wel te hergebruiken is. Vaak koop je een ander soort speaker configuratie en heb je misschien daardoor juist meerdere kleinere versterkers nodig. Of is het gewoon geen match tussen versterker en speakerset. Dus dat is nog maar de vraag denk ik.
Die weinig kabels heb ik al wat over gezegt. Dat dure onderhoud is gewoon onzin en heeft niks met actief of passief te maken. Het heeft meer te maken met hoe de service mogelijkheden zijn van het materiaal wat je hebt gekocht. Die zijn mede afhankelijk van het verkoop punt en het merk. Dit is dus iets wat je mee zou kunnen nemen in je aankoop overweging.
Bovendien is een actief systeem altijd netjes uitgebalanceerd. De versterker en de processor zijn precies op de speaker afgesteld. De kans dus dat je daarbij iets kapot kan maken is een stuk kleiner dan als je een losse versterker, crossover/processor en speaker set hebt. Het kan natuurlijk nog steeds kapot maar de kans is soms wat kleiner. Hangt ook af van het merk en type speaker en beveiliging die er in zit.
quote:
Poster: Sunrise8
het punt is dat passief meestal wel duurder is.
want als je de k-115 passief wil nemen ben je al gauw 200 eu duurder uit.
Als je inderdaad bij kleinere sets kijkt dan is actief vaak meer interresant dan passief. Omdat de prijs wat lager ligt. Je moet namelijk rekening houden dat je anders naast de speaker ook een versterker en een crossover nodig hebt. Bij actieve baskasten heb je dat vaak allemaal in één keer voor een prijs waar andere apparatuur niet tegenop kan.
quote:
Yu,
Ik ben aan het overwegen of ik actieve of passieve baskasten zou kopen.
Ik doe momenteel alleen kleine feestje want ik ben nog niet zolang bezig met dj'ing.
Is het eigenlijk nodig om aparte baskasten te kopen?
Alvast Bedankt.
Na wat nuances dan nu maar eens een aantal vragen richting de topic starter. Want zonder meer informatie kunnen we volgens mij die beste TouRRe niet verder helpen:
- Wat heb je op dit moment al aan apparatuur?
- Waar ga je het voor gebruiken?
- Vaste installatie
- Drive-in Show
- Verhuur
- Bandjes
- Hoeveel mensen wil je in totaal ermee aan kunnen?
- Gebruik je het indoor/outdoor?
- In wat voor ruimte, denk daarbij aan de akoestiek van een tent, beton, hout enz.
Verder wat dingen waar je voor jezelf eens over na moet denken:
- Moet je het spul veel vervoeren of op lastige plaatsen neerzetten, hou dan rekening met het gewicht. Actieve speakers zijn namelijk zwaarder dan passieve. Denk ook na over de afmetingen.
- Wat doe je als het spul kapot is, is het makkelijk te vervangen met ingehuurd spul wat snel beschikbaar is.
- Denk ook goed na over de winkel die service kunnen verlenen op je setje.
- Hou rekening met een eventuele crossover en de gevolgen daarvan.
- Heb je een equalizer om eventueel vervelende karakteristieken die ontstaan weg te werken?
- Kijk eens of je bij de winkel een keer kan test draaien met je huidige set die je al hebt in combinatie met de beoogde apparatuur.
- Laat je bij een paar winkels eens adviseren, daar werken mensen die er als het goed is verstand van hebben en die vaak ook ervaring hebben met het spul.
En misschien wel de belangrijkste vraag waarbij ik er al een beetje van uit ga dat je drive-in show achtige activiteiten hebt, moet je wel baskasten of speakers kopen?
Op ieder feest wat je draait kun je altijd vooruit met dezelfde mixer, cd-spelers, draaitafels enzo. Echter de speakers, versterkers enzo variëren nogal per locatie en omvang. Het kan daarom slim zijn om deze gewoon los in te huren. Zeker als je vaak inhuurt kun je een prijsafspraak proberen te maken bij een bedrijf. Wat je ook kan doen is zorgen dat je een leuke full range set hebt die je voor de kleinere feesten gebruikt. Als je dan een keer wat meer vermogen nodig hebt bijvoorbeeld in het laag dan huur je baskasten er bij.
Bovendien kun je dan makkelijk en snel doorgroeien zonder grote investeringen te doen. Bovendien hoef je er zelf geen service en onderhoud aan te plegen.
Hoe moet je eigenlijk actieve baskasten aansluiten??
En ook hoe moet je passieve aansluiten? Als je al 2 speakers hebt op u versterker. Dan kan je toch niets meer bij aan sluiten?
Allemaal bedankt voor jullie reacties , meer hulp is altijd welkom;
ik heb zelf ook ee nvraagje.
ok stel he, ik heb de dap k-115A al, dus aktief.
ik ben van plan de behringer 2092A aan te schaffen, baskasten en ook aktief.
hoe moet ik die dan aansluiten?
een kabel vanaf me mixer naar de dap. dan naar me behringer. dan naar me andere behringer , dan naar me andere dap en vanuit die trug naar me mixer ?
of moet dit anders?
PM het me even in me persoonlijke mailbox aub
Poster: Sunrise8
ja zal ik doen cyspoz
dj-t, en al een besluit genomen welke het worden?
nee was in verwarring met tourre. ik dacht dat jij het topic had gestart :P
sorry ff verkeerd gekeke. ik bedoelde eigenlijk:
en tourre. weet je al welke het worden
dan nog ff een berichie naar dj-t:
goed uitgelegd. snap het nu wle beter :D
you are welcome
Ja een goede uitleg van dj-t.
Ik had gedacht aan Mac Mah SX15sub.
Maar dan kan ik nog kiezen tussen actief of passief.
Als het een passief word, kan ik iets duurder gaan in prijs é.
Ik ga nog zien wat het best is voor de aansluiting.
Nog een vraagje.
Mijn versterker heeft 2x100W bij 4 Ohms
en 2x75 bij 8Ohms.
En daar zijn 2 speakers van 150W (8ohm) op aangesloten.
Kan daar dan een passieve baskast van 400W (4Ohm) op aangesloten worden??
Of is het beter van een andere versterker te kopen? Of andere boxen?
Want tot nu toe heb ik vanalles wel iets zodat ik kon beginnen draaien,
maar alleen maar een deftig mengpaneel (JB beat4) en cd-speler (JB MCD570).
Dus boxen en versterker zijn gewoon budget vriendelijk.
Bedankt voor de uitleg dj-t.
Ik zal nog eens u vragen overlopen Cyspoz
wil je 1 of 2 bass kasten is mijn eerste vraag? en mijn 2e vraag is is deze bass kast nou 200 watt of 400
nou ik zou zeggen dat een 2x100 watt versterker super weinig voor een bass kast, en zou het zwaar teverduren krijgen... ik neem aan dat je een goedkopere versterker hebt, dus dat je niet kan bridge ( zorgen dat 2 twee kanalen van 100 watt samen een uitgang vormen van 200 watt)
dus dan zou ik kiezen voor een acktieve bass kast, dus dan ga je van je mengtafel naar je bass kast in en dan ga je via je hoog/midd uit ga je naar je versterker toe die het weer naar je topkasten door stuurt)
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.