De nieuwe Dateq VIBE! (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gupy    posted on 17-03-2005 18:43
DATEQ op de Frankfurter Messe 2005!
Het muzikale beursspektakel in Duitsland!

De "Prolight+Sound", "Musik-Messe" in Frankfurt zal gehouden worden van 6 t/m 9 april 2005.
Dateq is daar natuurlijk niet weg te denken, en viert daarmee dat zij daar voor de 25ste keer op rij aanwezig is.

Ook dit jaar worden weer een aantal volledig nieuwe producten getoond van Hollandse bodem!
Naast de inmiddels tot standaard verheven mengtafels als de XTC, de Apollo en de GPM8.3 zullen ook de onlangs gepresenteerde producten als de Dateq SPL5 limiter en de SPLD2 display unit getoond worden.

Met een beetje geluk staat er dan ook een sample van de volledig nieuwe Dateq "VIBE" een geheel nieuw ontworpen "Battle" mixer.
Een professionele 4 plus 1 kanaals mixer die het hart van vele professionele DJ's en professioneel ingestelde amateurs sneller zal doen kloppen! Deze
processorgestuurde mixer die volledig aan de hedendaagse vraag van de moderne DJ zal voldoen heeft uitgebreide filterbanken en DJ-aangepaste toonregeling.
Voor het eerst is deze nieuweling voorzien van vier 60mm faders, om meerdere stijlen van mixen te kunnen uitvoeren. Zelfs een per kanaal selecteerbare effect
Send/return en een daarvoor bestemde VU meter ontbreken niet!
Het moet wel raar gaan lopen als de "Vibe" geen groot succes gaat worden!

Zoals inmiddels bekend zal ook de Dateq MusiCall lijn getoond worden.
Het systeem mag inmiddels volwassen genoemd worden, met een MultiZone Music Paging Matrix Systeem dat het mogelijk maakt om 8 muziekbronnen in
projecten van twee tot 64 zones op kinderlijk eenvoudige wijze te installeren en te bedienen!
Daarbij is oproepmogelijkheid en koppeling van al die ruimtes allemaal mogelijk.
Het systeem is simpel te bedienen door middel van een mooi & praktisch vormgegeven wandregelaar.
Om de nieuwste snufjes en de vertrouwde andere serie Dateq mengtafels voor de Horeca en de Broadcast markt te kunnen bekijken, bent u welkom op
stand H-42 in hal 8.0
Deze is gedurende de hele beurs geopend van 9:00 tot 18:00 uur.

Mod edit by Lead on 12-09-2008 16:50 (5%)

What do you think about De nieuwe Dateq VIBE! ??

Vote :   

Jorrit    posted on 17-03-2005 19:47
Ziek!!!
Ben altijd al fan geweest van dateq's, maar nu komt echt m'n droom uit
Wel beetje jammer dat de faders verkort zijn! Maarja, die lange faders op zo'n mixer kan eigenlijk niet. Erg vet!
W.i.M    posted on 17-03-2005 20:18
Ik had hier al iets over gelezen maar nog geen picture gezien en ik moet zeggen dat het er indrukwekkend uit ziet.

en die korte faders zou ik wel blij mee zijn want ik vind ze op mijn XTC eigenlijk net wat te lang. Iets korter zou ik persoonlijk fijner vinder.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DJdarkness    posted on 17-03-2005 20:34
Ik vind hem er echt suepr uitzien......
Als het ook dateq kwaliteit is ben ik verkocht...
Mooie filters die net zo zijn verlicht als de xone knoppen (met zon licht rondje erom) 

whaa... ben in mei jarig, en ik weet al wat mijn cadeautje ga worden
Jorrit    posted on 17-03-2005 21:15
ik ben bang dat dat een duur geintje wordt....
DJdarkness    posted on 17-03-2005 22:10
ja ben bang dat dat zo is..
prijs zal of 1000 if 1200 worden.
Ik hoop dat 1000 de advies prijs is, en dat hij iets goedkoper wordt
Rhino    posted on 18-03-2005 08:55
Als er een deugedelijke crossfader met instelling opzit is het een topper!
Gilles    posted on 18-03-2005 09:12
Ziet er heel stoer uit, ben benieuwd naar de echte foto's van het apparaat.
Jorrit    posted on 18-03-2005 13:18
Poster: Rhino
Als er een deugedelijke crossfader met instelling opzit is het een topper!

Ach, als je een x-faderfreak ben denk ik dat je toch beter uit bent met een ecler ofzo. Een dateq is van origine een kwaliteits club-mixer, niet echt een battle mixer.
Maar een goed instelbare x-fader is natuurlijk een leuke bijkomstigheid!
Al moet ik zeggen dat ik de (erg goed instelbare) x-fader op mn synq smx-1 bijna niet gebruik, alleen voor effectjes af en toe.
User edit by Jorrit on 18-03-2005 @ 13:19:14 (71%)
Rhino    posted on 18-03-2005 14:56
:P ik heb de vestax PCV fader !
De mixer doet me trouwens verdacht veel denken aan de rane empath!
Lead    posted on 18-03-2005 19:45
Ziet er mooi uit....

De crossfader zal lastig te gebruiken zijn denk ik door het type knop dat erop zit. Dateq heeft nooit echt een naam gehad als het om crossfaders gaat om te scratchen. Maar het is maar net waar je de mixer voor gaat gebruiken.

De rest van de mixer zal de bekende Dateq kwaliteit zijn... dik in order dus. gelukkig ga ik naar frankfurt, dus dan zal ik hem een goed aan de tand voelen (en natuurlijk een echte foto maken !!)
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 22-03-2005 @ 15:35:53 (18%)
Jorrit    posted on 19-03-2005 22:18
Poster: Rhino
:P ik heb de vestax PCV fader !
De mixer doet me trouwens verdacht veel denken aan de rane empath!

Eigenlijk meer aan alle mixers met het Pioneer idee...
4 kanaal, mic etc. links, effecten en master rechts, x-fader centraal onder de 4 faders etc.
Lead    posted on 20-03-2005 10:45
DJM-600 is als blueprint gebruikt voor het ontwerp van vele mixers. 4 Kanaals, send/return en een crossfader...

Deze mixer zat er al een hele tijd aan te komen, ben blij dat ze hem nu eindelijk aankondigen. Ik ben benieuwd hoe hij voelt, nog 2 weekjes tot Frankfurter Messe.
Let the BASS be louder
viss0r    posted on 20-03-2005 13:13
Ik weet nog wel dat ik in begin 2003 een emailtje heb gestuurd naar Dateq over de XTC dat ik eigenlijk wel 4 faders wilde hebben, dit en dat. Stuurden ze terug als je paar maandjes wacht, dan komen we met een nieuwe. Grotere broer van de XTC, met inderdaad vier faders.

Gelukkig heb ik niet gewacht, hij liet nog ruim twee jaar op zich wachten
Jorrit    posted on 21-03-2005 17:12
LoL, een beetje vertraging dus
Maargoed, ik denk dat dit het wachten waard zal zijn...
Lead    posted on 21-03-2005 19:15
Ze zijn nu bezig met het in elkaar zetten van een sample die op de Frankfurter Messe getoond gaat worden. Wanneer hij leverbaar wordt en wat de prijs precies is, is nog niet helemaal zeker....

zodra ik wat hoor, zal ik gelijk berichten :D
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 21-03-2005 20:18
Poster: Lead
Ze zijn nu bezig met het in elkaar zetten van een sample die op de Frankfurter Messe getoond gaat worden. Wanneer hij leverbaar wordt en wat de prijs precies is, is nog niet helemaal zeker....

zodra ik wat hoor, zal ik gelijk berichten :D

Daar hebben ze lang genoeg de tijd voor gehad... zie :

Poster: viss0r
Ik weet nog wel dat ik in begin 2003 een emailtje heb gestuurd naar Dateq over de XTC dat ik eigenlijk wel 4 faders wilde hebben, dit en dat. Stuurden ze terug als je paar maandjes wacht, dan komen we met een nieuwe. Grotere broer van de XTC, met inderdaad vier faders.

Volgens mij werken ze daar niet zo snel bij Dateq
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 21-03-2005 @ 20:19:08 (7%)
Basrose    posted on 22-03-2005 15:32
ik ben benieuwd w8 in spanning af :D
Lead    posted on 08-04-2005 20:09
Ik zit nu in Duitseland (zie vlaggetje Winking my eye ) en heb net met de Vibe gespeeld...

Leuk ding, uitvoerig commentaar als ik weer in NL ben....

Dan komen tevens mijn fototjes online.... nog heel even w8en :D
Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 08-04-2005 23:32
lucky basterd! Ben erg geinteresserd wat je dr van vindt!
MadSteven    posted on 09-04-2005 20:28
Poster: Wim

Poster: viss0r

Volgens mij werken ze daar niet zo snel bij Dateq

Volgens mij zijn ze zo slim geweest, het product pas op de markt te brengen nadat het echt afgemaakt en uitgetest is. Zie je vaak andersom gebeuren tegenwoordig (moederborden, auto's, zelfs cd-spelers). Vind ik niet erg, als ik eerlijk ben.
User edit by Lead on 10-04-2005 @ 13:58:40 (1%)
Lead    posted on 11-04-2005 00:37
New Dateq Vibe Sample Model
Let the BASS be louder
Pim    posted on 12-04-2005 21:18
Mmm, ik geloof dat 'ie achteraan in de rij stond toen de schoonheid uitgedeeld werd tijdens de schepping

Als 'ie maar functioneel is, het blijft een Dateq natuurlijk :P
Zit er nou ter bescherming een plexiglas plaat op?

Basrose    posted on 12-04-2005 23:10
zou m graag eens proberen
Lead    posted on 13-04-2005 00:44
Nope, dit is gewoon een print die geplastificeerd is. Dit is nog maar een sample model dus het finale product zal het zwart hebben van de LPM7 en het grijs van de XTC (of ietsjes lichter).

De prijs gaat waarschijnlijk 975 euro worden excl. BTW
Let the BASS be louder
Pim    posted on 13-04-2005 13:40
Bij een prijs van 975 lijkt het mij dat ze proberen de markt van Allen & Heath binnen te dringen. Onder de prijs, vrijwel zelfde features (Filters, danwel geen 4-bands EQ en MIDI (?))
Dus contrast tussen kleuren wordt wat minder?

En zit er nou (EINDELIJK) een stereo functie voor de PFL op de CUE sectie?
Dus niet PFL Links & MASTER Rechts, maar gewoon beide door beide schelpen?
Vind dat nog altijd het grootste gemis van de XTC....

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

97 Users online: 8 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 32.644
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.519