Cadeau probleem...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Missy    posted on 29-08-2007 11:35

Hallo beste DJ's,

Ik heb een probleem namelijk dat ik totaal geen verstand heb van DJ apparatuur.

Mijn vriend is binnen kort jarig en hij houdt wel van. Hij speelt soms als hobby in bepaalde feestjes voor vrienden. Hij heeft een eigen mixer maar volgens de bronnen blijkt het een mixer te zijn met weinig aansluitingen en effecten. Vraag mij niet wat dat inhoudt. Ik zoek voor hem een mixer ter waarde van 400 euro. Kunnen jullie mij aantal mixers aanraden waarvan hij denkt, woww!!!!

Alvast bedankt!

What do you think about Cadeau probleem... ??

Vote :   

BryanB    posted on 29-08-2007 11:40

Wat leuk dat je dat hier komt vragen! En met 400 euro kom je redelijk ver.
Kijken eens op wepaalde webshops, daar staan vaak ook recensies,/beoordelingen.
tik op google eens in 'DJ webshops'  je krijgt dan gelijk een aantal vertrouwde webshops.

Ik weet niet hoeveel kanalen hij nodig heeft, als hij er maar 2 nodig heeft, is de pioneer djm400 iets voor hem.
Maar ik dnek dat je al gauw bij de reloop rmx40 DSP terecht komt. 4-kanalen, dus 4 aansluitingen.
effecten erop. Goede prijs/kwailteit verhouding.

En als je wat op het oog hebt, laat het hier dan ff weten voordat je hem koopt. Er zitten hier genoeg mensen die er het een en ander vanaf weten.

User edit by BryanB on 29-08-2007 @ 11:43:42 (29%)
Renzis    posted on 29-08-2007 11:48
Poster: BryanB

Maar ik dnek dat je al gauw bij de reloop rmx40 DSP terecht komt. 4-kanalen, dus 4 aansluitingen.
effecten erop. Goede prijs/kwailteit verhouding.

sluit ik me bij aan! en anders is de sync smx-serie nog goed idee, alleen die gaan nieuw net boven je 400 uit.
janusjaap    posted on 29-08-2007 11:58
Aardig cadeau!

Gewoon goed is de Reloop RMX-40 DSP, kost je 369,-
Ook leuk, de Numark DXM09, kost je 339,-
Stuk beter is de Pioneer DJM-400, kost je 469,-

Alle 3 de mixers hebben effecten. Leuke uitdaging om daar mee te spelen.

Zijn toch wel de 2 meest voor de hand liggende in deze prijsklasse (met effecten) denk ik zo. (ik wacht op commentaar...Thumbs Up

Reloop: Bouwkwaliteit, duurzaamheid, geluid = minder dan de Pioneer, Prijs kwaliteit, erg goed. 4-kanaals
Numark: is iets beter dan Reloop dacht ik, digitaal, 3-kanaals.
Pioneer: Gewoon erg goed. Nadeel, 2-kanaals.

Meer kanalen = meer apparatuur aansluiten zonder schakelaars om te zetten.

Sorry voor degene die ik vergeet.

Enne, vergeet niet dat je beter voor service kan gaan (oftewel een erg betrouwbare winkel) dan voor 10 a 20 euro goedkoper.

Succes!
Alert : Geen webshoplinks hier.
Mod edit by Jorrit on 29-08-2007 12:02 (19%)
BryanB    posted on 29-08-2007 12:12
ja de Numark DXM-09 heeft ook goede beoordelingen.
idd omdat het digitaal gaat, heb je geen last van lekkende faders ed.
Komt bij de reloop ook niet vaak voor. Wel dat daar de fx-knop redelijk snel kapot KAN gaan.

Weet je toevallig welke cd-spelers of draaitafels hij heeft?
User edit by BryanB on 29-08-2007 @ 12:14:08 (29%)
jannickv    posted on 29-08-2007 12:26
als er te weinig aansluitingen zijn zal hij zeker meer dan 2 geluidsbronnen zijn
waarmee volgens mij de djm-400 weg valt anders zit hij terug met het zelfde probleem
BryanB    posted on 29-08-2007 12:30
ja idd, en de numark met 3 kanalen, vind ik een beetje onhandig aantal. ik denk dat je meer hebt aan een 4-kanaals. En dan dus de Reloop RMX-40 DSP.
Je hebt 2 soorten, de normale en de blackfire. normaal is 369 (zilvergrijs) en de backfire 389 geloof ik. (zwart dus)
Die keuze ligt dus paar aan welke cd-spelers of draaitafels hij heeft, als hij die heeft.
Ik zou zo snel geen andere mixer weten. (er zijn er welliswaar genoeg, maar je wilt geen rommel aan je vriend geven)
User edit by BryanB on 29-08-2007 @ 12:32:18 (76%)
jannickv    posted on 29-08-2007 12:33
Poster: BryanB
ja idd, en de numark met 3 kanalen, vind ik een beetje onhandig aantal.

ja idd ik ken ook nie veel booths met 3 geluidsbronnen

de meest voorkomende zijn toch
-2 cd's
-2 tt's
-2 cd's met 2 tt's
Missy    posted on 29-08-2007 13:13

Bedankt, ik ga even reviews lezen en voordat ik iets aanschaf zal ik zeker overleggen met jullie. Jullie mogen doorgaan met suggereren. Zijn vrienden kan ik raadplegen en zij kunnen beetje uit krijgen wat hij het liefst wilt... Winking my eye

PS. idd ik wil geen rommel geven aan hem. Het is ontzettend moeilijk om iets te kopen waar je amper verstand van hebt. Maar met behulp van jullie, lukt het hopelijk!

User edit by Missy on 29-08-2007 @ 13:15:17 (73%)
Nvie    posted on 29-08-2007 13:33
Poster: jannickv

ja idd ik ken ook nie veel booths met 3 geluidsbronnen

de meest voorkomende zijn toch
-2 cd's
-2 tt's
-2 cd's met 2 tt's

Tegenwoordig toch ook veel meer 3 cd's, of zelfs 4...
RenéKuppens    posted on 29-08-2007 13:39
Poster: Nvie

eerder 4 CD Spelers dan 2 CD en 2 TT.
jannickv    posted on 29-08-2007 13:39
Poster: Nvie

ja maar toch ik vind 3 zo'n raar aantal
en toch beter 1 kanaal te veel dan 1 te weinig
Twello    posted on 29-08-2007 22:18
Poster: Missy

Hallo beste DJ's,

Ik heb een probleem namelijk dat ik totaal geen verstand heb van DJ apparatuur.

Mijn vriend is binnen kort jarig en hij houdt wel van. Hij speelt soms als hobby in bepaalde feestjes voor vrienden. Hij heeft een eigen mixer maar volgens de bronnen blijkt het een mixer te zijn met weinig aansluitingen en effecten. Vraag mij niet wat dat inhoudt. Ik zoek voor hem een mixer ter waarde van 400 euro. Kunnen jullie mij aantal mixers aanraden waarvan hij denkt, woww!!!!

Alvast bedankt!

Het is wel handig als je aangeeft welke mixer die heeftCry

Ik zou gaan voor een Reloop RMX-40 DSP Blackfire. 390 euro. Zit je mooi 10 euro onder je budget Cry de mixer zit er echt flitsent uit en hij heeft veel aansluitingen (9 volgensmij incl 1 mic) en hij heeft effecten.

Bovendien is hij net nieuw en flitsent zwart Cry
ccc    posted on 29-08-2007 22:23
Even een tip, maar dat zul je zelf ook wel weten. Koop hem ergens waar je hem zonder problemen kunt ruilen, want stel hij vind het niks.

This is an old Topic

No new postings for 6.355 days.
 Post CommentThat would be 211.8 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 13 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 36.544
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.924.540