Nieuw mengpaneel ... maar welk (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nico_26    posted on 26-08-2007 17:51
Hoi Iedereen!

Ik zoek al een tijdje naar een nieuw mengpaneel maar ik kan niet kiezen.
Momenteel zit ik te twijfelen tussen: Numark Fx 5000; Denon dn-x1500s; Synq smx-2 en de Ecler Nuo5.

Het zou enorm fijn zijn moesten jullie je mening of gebruikservaring kunnen geven over deze producten
zodat ik al een idee krijg waar ik naartoe moet.

Alvast bedankt!

What do you think about Nieuw mengpaneel ... maar welk ??

Vote :   

A-flex    posted on 26-08-2007 17:59
Ecler nuo 5 lijkt mij kwalitatief het beste
Ik heb zelf de smx-2 waar ik tot nu toe erg tevreden van ben, maar heb al van van mensen gehoord dat ze problemen hadden met de efx bak. En de ecler heeft ook meer effecten.
als ik het geld had had ik de Ecler nuo 5 Gekocht of doorgespaard voor de pio 800 maar helaas.
User edit by A-flex on 26-08-2007 @ 21:41:18 (100%)
RuFty    posted on 26-08-2007 18:16
Ik heb onlangs de Numark 5000 Fx aangeschaft, het is een fijn apparaat.
MD    posted on 26-08-2007 18:27
Ik zou gaan voor de Ecler Nuo 5. Die heeft de beste kwaliteit volgens mij en is het leukste om op te spelen!
NielsR    posted on 26-08-2007 18:32
Wat is u maximum budget.
als ik moest kiezen tussen degene die jij vernoemd zou ik voor de ecler gaan.
NickName    posted on 26-08-2007 18:38
als je een denon kunt betalen moet je gewoon ff sparen en een Pioneer kopen altijd de beste (MENING GEEN FEIT)
gelindo    posted on 26-08-2007 18:47
ik heb ook de nuo 5 en die is goed Cry
Tomazos    posted on 26-08-2007 18:49
RESPECT voor de ecler nuo 5!!!

ZOOOOOO heerlijk mixertje,
logischer en sneller te gebruiken dan de pioneer series.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Jorrit    posted on 26-08-2007 18:54
Ik denk dat de topicstarter er een stuk meer aan heeft als jullie je mening ook onderbouwen.
Luxx    posted on 26-08-2007 19:00
iig niet de 5000FX. ik vind het echt een onding. de layout vind ik niet handig werken en hoe je FX gebruikt is niet handig( als je FX selecteerd op een kanaal hoor je dat METEEN op je headphones. als je ondertussen ook nog een andere cd speler aan het cue'n ben werkt dat zeer storend) ook is het vervelend dat sommige potmeters niet goed draaien als je ze ook maar een klein beetje(niet eens bewust) tegen een kant aan duwt. ook nog een - puntje van de 5000FX vind ik dat de VU meters rechts van de kanalen staan. terwijl dit bij de meeste mixers aan de linkerkant is. vond ik nogal verwarrend werken
www.mothermusic.nl
Tomazos    posted on 26-08-2007 19:34
k denk dat de topicstarter er een stuk meer aan heeft als jullie je mening ook onderbouwen.

een door mij eerder getypte recentie:

ik heb hierop mee in spanje gedraaid, en tot nu toe vind ik het wel 1 van de lekkerste mixers die er zijn.

dat switch knopje direct onder de bass knop, daar filter je de bas 100% mee weg.

de blauwe lampjes zijn voor je koptelefoon, die lampjes die uitstaan daar selecteer je mee welke kanelen je op je effecten box wil hebben (bij pioneer moet je aan een knopje draaien om te selecteren) bij de ecler kan je bijv dus ook meerdere kanalen op 1 effect box gooien,

rechts met die grote knop selecteer je je effect en kan je hem aan of uit zetten (door te drukken), de knopjes eronder, de kwartsmaten en het Maximum van je effect.. en dat crosfadertje, is gewoon een crossfader, links is geen effect, hoe verder je naar rechts gaat hoe meer effect je erin krijgt. tot het maximum dat je in gesteld heb.

bij de pioneer moet je een knop indrukken en aan de Min - Max. knop draaien rechts onder op de pioneer 600. dit is gewoon die 2 in 1.

dit vind ik beter werken, en het werkt sneller als het effect van de pioneer, je kan met dat crossfadertje gewoon even TIK doen.. zonder een vertraging. heerlijk gewoon

wij hadden in spanje ook een externe sampler erop aangesloten, met een wit glaasje links onder was een laag geluid, en rechts boven was een schel geluid. werkte natuurlijk ideaal samen,

dit werkt gewoon kwa effecten sneller dan de pioneer,
zover ik me kan herinderen zijn deze faders wel anders dan die van de pioneer, je kan de instellen dat als je ze voor 90% omhoog doet geen geluid geeft, en de laatste 10% wel.

maar op de normale stand werken ze hetzelfde, alleen heb ik het idee dat deze goed gesmeert zijn, dat er iets van een olie meganisme tussen zit, het werkt net zo goed als de pioneer alleen voelt het gewoon anders, tja. geen idee hoe ik dat uit moet leggen. mocht je zo'n ding zien staat, zeker de moeite waard om even mee te spelen

ik vind deze mixer lekkerder om mee te draaien en je ding te doen.
om mij echt uit te sloven doe ik dat liever op een Pioneer 600, puur ALLEEN gewoon omdat ik op de pioneer meer uren op heb zitten, en dus minder snel mis zou grijpen

maar ik ga me zeker wel verdiepen in deze mixer!

nogmaals:
HEEERLIJK mixertje

wat technische specs:
------
Product strengths
1)Superb quality sound and reliability.
2)Made in Europe under ISO:9001 quality standards.
3)12 reprogrammable sound effects through edi:labsoftware.
4)ETERNAL magnetic crossfader to accommodate all music styles.
5)Excellent value for money.

Superb sound quality and reliability
High profile electronics and best analog components.
Oversized internal power supply for best sound dynamics.
Excellent signal/noise ratio.
Made in Europe under the strictest ISO:9001 quality standards.
All units tested individually before shipping.
A tradition of 40 years manufacturing mixers and professional audio.

Reprogrammable effects processor
12 sound effects.
Edit effects real-time with edi:labsoftware and load it into the mixer.
Adapt effects to your music and DJ style.
Effect library available to save the different user set-ups.
Launch with DRY/WET crossfader.
Individual channel effects assignable.

LFO FILTER LFO FILTER · LOW PASS FILTER LOW PASS FILTER · HIGH PASS FILTER HIGH PASS FILTER · DELAY DELAY · REVERB REVERB · FLANGER FLANGER · PHASER PHASER · VOCODER VOCODER · PITCH SHIFTER PITCH SHIFTER · ECHO REVERB ECHO REVERB · FILTERED ECHO FILTERED ECHO · FLANGER ECHO FLANGER ECHO

ETERNAL crossfader
Contact-less magnetic crossfader with shape and cut adjustment.
Scratch with the sharpest cut available in the market.
Accommodate all music styles. No need for clubs to change the mixer for the DJ playing that night.
Awarded by DJ Magazine in 2003.
5 year warranty.
Professional faders Professional faders
Built to last high-end 60mm professional faders.

Other features
Double LINE inputs LOW and HIGH for different devices.
Ergonomic EQ knobs.
Precise and progressive full-cut tone control.
EQ low kill.
Fader shape adjustment.
Microphone Talk Over.
2 REC Outputs.
Split cue monitoring.
Double headphone connection.
USB connectivity.
MIDI Clock and MIDI Start/Stop commands.
Master level rotary controls.

* 5 x Stereo Channels
* Balanced XLR Outputs
* 4 x Phono, 6 x Line, 1 x Aux, 1 x Micro inputs
* Signal present (SP) and Peak monitoring per channel. Dedicated PFL VU-Meter
* 3-band "Cut" EQ with extra large rotary knobs, and "Bass Off" switch per channel
* VCA 60mm faders with curve selector
* Eternal Magnetic crossfader (5 year warranty) with cut-in time and shape adjustments
* Talk over feature
* Internal beat synchronized sound processors with LFO, Manual HP filter, Manual LP Filter, Delay, Reverb, Pitch, Flanger, Phaser, Filtered Echo (Band Pass Delay), Echo Reverb and Flanger Echo
* Optimized effect control panel: FX Send per channel, Master FX Level, Time/Beat, Parameter, FX Mix Slider (Wet/Dry), FX Cue
* USB Port for Edi:Lab software remote control
* Internal switching oversized power supply with universal input: 90V - 260V
* Optional Rack Kit available
* Midi Clock and Midi Start/Stop functions
* Dimensions: 320 x 80 x 370mm (W x H x D)
---------
hij is dus ook via de USB in te stellen, zover ik heb begrepen van de spaans techniqus kunnen ze via die usb bijv. de maximale dB output bepalen, de maximum gain output, de maximum bass,mid,high die je op je mengpaneel heb, zal vast nog wel meer zijn. je kan hem dus zo limiten en aanpassen als jij dat wilt,

adviesprijs volgens internet:
€ 1182 incl.
User edit by Tomazos on 26-08-2007 @ 19:36:05 (5%)
Aemilius    posted on 26-08-2007 20:19
Ik ben zelf van Numark5000FX overgestapt naar de ecler nuo 5.. Een grote verbetering al vraag je het mij.. Je voelt gelijk dat je iets goeds in handen krijgt. De numark voelt wat goedkoop achtig aan, al vind ik dat er over de layout niks te klagen is want die is gewoon 100% in orde bij de numark. De effecten op de numark heb ik eigenlijk nooit gebruikt tijdens het draaien. Bij de Ecler gebruik ik ze ook niet altijd maar toch zijn deze kwalitatief stukke beter. De knoppen zijn ook lekker groot en voelen stevig aan. Kortom als je iets goed wilt kan je beter meteen die Ecler aanschaffen dan ben je meteen klaar.
NielsR    posted on 26-08-2007 20:41
Poster: Tomazos
logischer en sneller te gebruiken dan de pioneer series.

? logischer Cry
net even niet hoor de effecten enzo klinken nooit zo goed als de djm 800 heb ze is allebij vergeleken en getest en de nuo vind ik juist onlogischer dan de djm.
Bij de djm 800 zie je nog alle effecten die je gebruikt op een mooi schermpje bij de nuo moet je alles op een bijeengepropt plaatje lezen.
User edit by NielsR on 26-08-2007 @ 20:42:19 (51%)
Tomazos    posted on 26-08-2007 20:52
nuo heeft ook geen display, alleen een display dat aangeeft 1,2,4,8 enz. voor je beat instelling.

ik heb de nuo btw vergeleken met de djm 600 serie,
Nico_26    posted on 27-08-2007 20:58
Alvast bedankt voor de informatie en meningen.
Maar de Nuo 5 ligt bij de 1000 EUR, is het dan beter om te sparen voor de Pioneer DJM-800?
Of is dat kwaliteits verschil te klein?
djfuse    posted on 27-08-2007 21:04

beter sparen voor een djm800 (heb ik gedaan) en ben er zeer tevreden overCry

Illusion    posted on 28-08-2007 02:42
Ik zou voor de Ecler Nuo 5 gaan... als ik mocht kiezen

Ben je geen Pioneer fan ofzo?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Luxx    posted on 28-08-2007 07:42
ik zou voor de nieuwe djm700 gaan mischien wel:P
www.mothermusic.nl
stevew    posted on 28-08-2007 12:02
Ik zou toch ook is de prijs van de nieuwe DJM-700 is checken en dan nog is vergelijken.
Vaganzza    posted on 28-08-2007 15:56
Poster: stevew
Ik zou toch ook is de prijs van de nieuwe DJM-700 is checken en dan nog is vergelijken.

Zeker geen slecht idee Winking my eye
Nico_26    posted on 28-08-2007 23:04
quote:
Poster: Illusion

Niet echt fan (want momenteel heb ik nog niets van Pioneer) maar ik heb het gevoel dat de pioneer beter kwaliteit is dan de Nuo 5 --> maar ik weet het niet hé Cry. Daarom starte ik dit topic.
Vaganzza    posted on 29-08-2007 00:28
Poster: Nico_26
quote:
Poster: Illusion

Niet echt fan (want momenteel heb ik nog niets van Pioneer) maar ik heb het gevoel dat de pioneer beter kwaliteit is dan de Nuo 5 --> maar ik weet het niet hé Cry. Daarom starte ik dit topic.

Het beste wat je kan doen, is eens gaan testen in een winkel. Dat is nog altijd het beste om hier uit te geraken Winking my eye
Nico_26    posted on 31-08-2007 00:05
quote:
Poster: Vaganzza

Het beste wat je kan doen, is eens gaan testen in een winkel. Dat is nog altijd het beste om hier uit te geraken

Inderdaad maar nu met de Pioneer DJM-700 zal ik nog even wachten.
BryanB    posted on 31-08-2007 08:02
Aemilius heeft ook de nou 5, en het is echt een geweldig ding. Op de andere heb ik nog nooit mogen spelen, maar met d enou 5 haal je zoiezo kwaliteit in huis
djfuse    posted on 31-08-2007 08:16
persoonlijk zou ik een beetje wachten en een djm-700 kopen
pioneer is veel steviger dan die nuo5
Nico_26    posted on 31-08-2007 22:44
En die synq smx-2? Of is die kwalitatief minder?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 4 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 16.004
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.765