Audacity, fout in opname.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RBaert    posted on 23-08-2007 22:43
Hallo, ik ben een nieuw lid, ik kocht een numark draaitafel en bijgeleverde software was audacity. Ik nam een LP op en exporteerde reeds naar wave voor branden naar CD. In het eerste liedje zit echter een fout(resultaat van een pluisje of zo) moet ik terug de ganse LP opnemen of bestaat de mogelijkheid het eerste liedje na afkuisen van de LP terug op te nemen (op een tweede spoor) en via copy en paste de eerste te vervangen of een stuk te knippen en vervangen? Bestaat er geen boek over het gebruik van audacity. Want hoe los ik dit probleem op?

Groeten RB

What do you think about Audacity, fout in opname. ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 24-08-2007 02:15
Welkom op DJResource!

Het kan wel met copy/paste, maar ik raad je aan om gewoon even het hele nummer opnieuw op te nemen, want het is een behoorlijk gepriegel om de geknipte stukken weer naadloos aan elkaar te krijgen. Zeker met een LP, waarvan de opname (door bijv stof) altijd wel ietsje anders is.
Illusion    posted on 24-08-2007 02:45
Welkom RBaert!

Ik zou ook zoals Patrick zegt, gewoon opnieuw opnemen. Stukjes aan mekaar knippen en plakken is geen beginnen aan, te ingewikkeld. Maar deze software zat bij de draaitafel, om muziek over te zetten naar de pc?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Gery    posted on 24-08-2007 11:27
eig is het niet zo moeilijk om te copy pasten, audacity is wel goed maar qua look en feel werk ik liever mer soundforge of cooledit.

zoom werkt er iets beter en je kan zo makkelijker een selectie maken en vervangen, maar het makelijkste is idd om gewoon die track waar het pluisje op zat opnieuw op te nemen.
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.420 days.
 Post CommentThat would be 214 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

185 Users online: 14 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 23.237
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.318.933