Cdj 1000mk3 ruist/zoemt
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Kester    posted on 19-08-2007 10:16

Hallo

1 van men pioneers maakt een opvallend "gezoem" als een cd draait. Dit gezoem is overduidelijk luider dan men andere speler.
Ik vroeg me af, of dat erg is, want hij werkt perfect, op het gezoem na.

Hopelijk weten jullie raad.

What do you think about Cdj 1000mk3 ruist/zoemt ??

Vote :   

A-flex    posted on 19-08-2007 10:30

Volgens mij ligt het aan de kebels die slecht contact geven hoor.
Gewoon ze allemaal eens aanduwen , heb dit ook eens gehad met men kabel van men pc naar men versterker ,gewoon even de kabel aanduwen en klaar.Cry

Kester    posted on 19-08-2007 10:32
Heb ik geprobeerd, daar ligt het niet aan... Ik zou eerder denken dat het iets met de lens is, want eens de cd eruit, stopt het gezoem... Echt raar, maar ie werkt perfect.
Ghost-Andries    posted on 19-08-2007 10:54
ik herinner mij iets dat er een clean cd bestaat en die moet je erin steken en dan word de lens gepoetstCry misschien is het dan opgelost.
Luxx    posted on 19-08-2007 10:58
daar verergerje het meestal mee dus dat zou ik niet doen :P
www.mothermusic.nl
Ghost-Andries    posted on 19-08-2007 11:00
ah ok, ik wist alleen dat het bestond maar nog nooit gebruikt Cry
PatrickBeuken    posted on 19-08-2007 11:57
Adviseer het dan ook niet Happy, laughing

Indien je nog garantie hebt zou ik even langs gaan bij je dealer. Indien je geen garantie meer hebt zou ik eens even de kap ervan af halen en kijken waar het geluid vandaan komt.
User edit by PatrickBeuken on 19-08-2007 @ 11:57:52 (100%)
Nvie    posted on 19-08-2007 13:42
Weet wel dat de processortjes (of wat er dan ook in mag zitten) bij mijn MK2's ook wel flink te horen zijn, zeker als het omgevingsgeluid wat zachter is. Weet niet of jij hetzelfde verneemt, maar het zou wel hetzelfde kunnen zijn, aangezien ik uit je verhaal opmaak dat het niet over de outputs uit wordt gestuurd.
Kester    posted on 19-08-2007 14:09
Dat kan het inderdaad zijn, maar dan zit je toch nogsteeds met het bizare dat de "één" het doet, en de andere niet...
DJdarkness    posted on 19-08-2007 15:02
Ik heb dit ook met mijn cdj 800mk2 spelers, maar dit is maar bij sommige cd's, het is eel duidelijk hoorbaar bij decd just be van tiesto, met andere cd's eigelijk niet.

Zal dus waarschijnlijk wel niet zoveel kwaad kunnen.
Twizz    posted on 19-08-2007 15:28
Poster: Kester

Hallo

1 van men pioneers maakt een opvallend "gezoem" als een cd draait. Dit gezoem is overduidelijk luider dan men andere speler.
Ik vroeg me af, of dat erg is, want hij werkt perfect, op het gezoem na.

Hopelijk weten jullie raad.

als het geen slot-in mechanisme zou zijn geweest zou ik zeggen dat je cd tegen iets in de lade word gedrukt... ik weet niet of er ook een mogelijkheid is van zoiets bij een slotin??
Kester    posted on 19-08-2007 15:45
Ik zou het niet weten... Ik heb nog garantie, miss zal ik hem eens binnen doen, en hopen dat het "niet erger zal worden" Want het zou niet de eerste keer zijn, als je aan iets prustst dat het nog erger wordtHappy, laughing
Lead    posted on 20-08-2007 11:26
Poster: Ghost-Andries
...dat er een clean cd bestaat en die moet je erin steken en dan word de lens gepoetst ...

NEE, doe dit NOOIT !

Zo'n CD kan meer kapot maken dan het goed doet. Dit soort troep moet je nooit in je spelers stoppen.

Mogelijk licht dit aan een CD met een label erop geplakt ?? Dan zou de disc uit evenwicht kunnen zijn. Ook kan het een normaal geluid zijn van de motor die de CD rond draait.

Als je denkt dat het te veel geluid is moet je gewoon met de speler naar de winkel terug gaan. Ze kunnen er dan naar (laten) kijken onder garantie. Ik denk niet dat dit iets is waar je zelf iets aan kunt doen.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.380 days.
 Post CommentThat would be 212.7 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

209 Users online: 14 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 36.363
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.526.435