Numark DXM09 vs. Reloop RMX-40 DSP
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vaun    posted on 14-08-2007 14:09
Hallo,

De naam zegt het al, welke is volgens jullie beter.
Ik heb maar 3 kanalen nodig en ze hebben allebei effecten.

RMX-40 DSP

• 4+1 channel PRO club mixer
  • Outstanding sound created by Premium Sound Architecture (PSA)
  • Automatic beat counter for all channels (double 3-digit display)
  • Freely assignable effects unit (Pan, Trans, Delay, Echo, Flanger, Filter, Phase, Pitch Shifter) with time and level parameters
  • Manual beat assignment of effects
  • Freely assignable Long Life TCT Crossfader (45 mm) with adjustable curve
  • Crossfader Start Play
  • Long Life Linefader (60 mm) with adjustable curve, reversible
  • Metal potentiometer
  • Kill unit for both crossfader channels with flash function
  • Send/Return effect for all channels
  • Extra LED display per channel for pre-listening signal
  • Ultra high-performance headphones out 1-way equalizer (mono option, Cue-Master-Mix, with mono/stereo switch)
  • 2 adjustable master outputs with balancing function (with mono/stereo switch and trim control)
  • Outputs: 2 Master (Master 1: XLR/Cinch, Master 2: Cinch), 1 Rec (Cinch), 1 Send (6.3 mm jack)
  • Inputs: 4 phono (Cinch), 4 (+4) Line (Cinch), 2 Mic (Mic 1: Combi, Mic 2: 6.3 mm jack), 1 return (6.3 mm jack)

• Reloop RMX-40 DSP

Numark DXM09

• 24-bit digital mixing with noise-free digital mixing controls
  • 12 effects with beat sync tap button, wet/dry fader, rotary parameter control
  • Steep 3-band EQ with Frequency Kill
  • Frequency Kill switches for Bass, Mid, and Treble
  • 3 Phono (w/ phono defeat switch)/5 line inputs, 2 mic input with EQ
  • Replaceable assignable digital crossfader and rotary slope control
  • Split or blend cueing, PFL gain adjust with meter
  • Tone control on headphone output
  • Look-ahead peak limiting on headphone and master outputs
  • RCA record output, booth, and ¼" balanced master output
  • Numark DXM-09

De Reloop RMX-40 DSP kost zo'n  €369,95 en de DXM zo'n €339

Wat is nu de beste prijs-kwaliteitsverhouding? en het moet ook nog eens mooi passen bij een setje Numark Axis' 4
    User edit by Vaun on 14-08-2007 @ 14:09:37 (10%)

What do you think about Numark DXM09 vs. Reloop RMX-40 DSP ??

Vote :   

Luxx    posted on 14-08-2007 14:44
    ik heb alleen maar ervaring op een RMX40dsp
    maar dat extra kanaaltje kan altijd nog van pas komen toch?
    www.mothermusic.nl
    Vaun    posted on 14-08-2007 14:47
    Ja, inderdaad..
    MaD    posted on 14-08-2007 14:53
    Ik heb de Numark DXM 06 gehad, heeft dus dezelfde effecten als de DXM 09, maar ik acht de RMX 40 DSP toch wat beter in. De effecten op de numark lopen niet echt met je beat gelijk, cker de echo is daarom nogal lastig te gebruiken.

De kwaliteit/duurzaamheid is wel erg goed van de DXM serie.
    noadja.com /// aboveall.nl
    User edit by MaD on 14-08-2007 @ 14:57:03 (27%)
    Luxx    posted on 14-08-2007 14:59
    Poster: Vaun
    Ja, inderdaad..

hou jij ook zo van diepzinnige reacties?
    www.mothermusic.nl
    Vaun    posted on 14-08-2007 15:07
    Sorry :P, maar met de Numark DMX09 heb ik wel faderstart ; of heb je daar niet veel aan?
    MaD    posted on 14-08-2007 15:52
    Dat vraag ik mij ook af. Als het nummer stil staat op je cue punt, kun je je fader open zetten en op het juiste moment op cue drukken, en dan heb je hetzelfde effect...
    Luxx    posted on 14-08-2007 15:52
    Sorry :P, maar met de Numark DMX09 heb ik wel faderstart ; of heb je daar niet veel aan?

de rmx40 dsp heeft ook faderstart

de rmx heeft trouwens ook meer functies. zit ook een goede Send/return nog op. ook beatcounters voor de effecten zodat die goed lopen. de PSA ( premiem sound architecture) klinkt ook heel goed. de geluidskwaliteit is lekker. de fader zijn ook heerlijk soepel op de rmx en allemaal zijn ze naar eigen smaak zo scherp als je maar wilt zetten. of juist heel erg lang laten lopen natuurlijk als je dat wilt.
    www.mothermusic.nl
    User edit by Luxx on 14-08-2007 @ 15:58:04 (100%)
    Twello    posted on 14-08-2007 17:15
    Poster: Luxx

de rmx40 dsp heeft ook faderstart

de rmx heeft trouwens ook meer functies. zit ook een goede Send/return nog op. ook beatcounters voor de effecten zodat die goed lopen. de PSA ( premiem sound architecture) klinkt ook heel goed. de geluidskwaliteit is lekker. de fader zijn ook heerlijk soepel op de rmx en allemaal zijn ze naar eigen smaak zo scherp als je maar wilt zetten. of juist heel erg lang laten lopen natuurlijk als je dat wilt.

Volgensmij is dat PSA gewoon een 1 of andere verkoopstunt en houd het vrij weinig in ofniet?Cry
    Vaun    posted on 14-08-2007 18:01
    Volgens mij heb ik dat wel eens vaker gezien bij merken, alleen dan onder een andere naam.
    Luxx    posted on 14-08-2007 21:13
    Poster: Twello

Volgensmij is dat PSA gewoon een 1 of andere verkoopstunt en houd het vrij weinig in ofniet?Cry

nee, ik had eerst een vestax vmc-004 en het verschil was heel duidelijk. het geluid is heel erg helder op de rmx
    www.mothermusic.nl
    Vaun    posted on 16-08-2007 14:37
    de Numark heeft wel 24 bit. digitale faders, moet ik dit zien als een voordeel? en natuurlijk 4 effecten meer...
    Luxx    posted on 16-08-2007 15:12
    de Numark heeft wel 24 bit. digitale faders, moet ik dit zien als een voordeel? en natuurlijk 4 effecten meer...

is dat niet 12 effecten in de zin van: 6  voor de mic en 6 voor de kanalen? dat heeft numark heel vaak
    www.mothermusic.nl
    Vaun    posted on 16-08-2007 15:20

Volgens mij niet, links van het FX displaytje zit zo'n knopje. als je dat naar boven switch heb je de eerste 6 effecten bruikbaar ; naar beneden switchen en je kunt de andere zes effecten gebruiken.. dus volgens mij 12 en bruikbaar voor ieder kanaal (daar heb je zo'n knopje voor )

MaD    posted on 16-08-2007 16:00
    Volgens mij klopt het wat Luxx zegt, was bij mijn DXM 06 ook zo...
    Luxx    posted on 16-08-2007 16:33

Volgens mij niet, links van het FX displaytje zit zo'n knopje. als je dat naar boven switch heb je de eerste 6 effecten bruikbaar ; naar beneden switchen en je kunt de andere zes effecten gebruiken.. dus volgens mij 12 en bruikbaar voor ieder kanaal (daar heb je zo'n knopje voor )

ik heb even goed gekeken en het zijn inderdaad 12 apparte effecten en niet zoals ik zei 6 voor je mic en 6 voor andere kanalen. maar, het is geen auto sync, dus je moet zelf de bpm meetikken. anders gaan de effecten niet gelijk met de muziek. bij de rmx gaat dit automatisch. je kan het wel zelf doen maar het gaat ook automatisch
    www.mothermusic.nl
    Vaun    posted on 16-08-2007 16:53
    en hoe zit het met de 24.bit digitale faders, op de numark site stond dat deze nooit konden gaan kraken/lekken? iemand ervaring met zulke faders?
    Luxx    posted on 16-08-2007 18:22
    nee, ik vind de faders op de rmx ook prima. hoewel ik 1 keertje een lekkende fader heb gehad die na een lekker badje weer helemaal goed was
    www.mothermusic.nl
    Sunrise8    posted on 16-08-2007 19:05
    ik heb ook alleen maar ervaring met de rmx, maar ik heb nog getwijfeld tussen deze 2, uiteindelijk gaven de vele revieuws en de makkelijkere efx besturing op de rmx + het extra 4e kanaal toch de doorslag.
    en ik heb er absoluut geen spijt van.
    wat luxx ook zei. die PSA (premium sound architecture) merk je wel, ik had namelijk een skytec 200 hiervoor. nou die is natuurlijk helemaal K*T. maar je merkte het verschil in geluid wel zeker.
    ben nogsteeds blij met mijn aankoop. leve reloop
    Music made me who i am

This is an old Topic

No new postings for 5.888 days.
     Post CommentThat would be 196.3 months
    or a whopping 16.1 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 4 Guests (62 Unknown)
    Pages generated today : 13.434
    Most visitors online this month : 490
    Lifetime Pageviews since 2003 : 215.052.167