raad aankoop boxen: privé-fuiven 75/100 man
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Krisix    posted on 06-08-2007 22:39
EDIT: 2 top/full-range boxen (passief) 75 à 100 personen, budget: samen max. 1000 euro

Hey

Ik ben van plan nieuwe boxen te kopen geschikt als vaste uitrusting van onze discobar voor fuiven à 100/150 (200?) man. Een kleine overschot inbegrepen, zodat je bij 150 man nog niet constant op de maximum zit te draaien. Ik wil zeker zijn van een goede aankoop en zou jullie aanbevelingen en meningen wel op prijs stellen.

EDIT: Ik zoek het wel nog wat in de semi-professionele merken en nog niet in de ultieme top-professionele merken. Eens de discobar op frequentere basis draait binnen enkele jaren zal ik overstappen naar een professionele set eindversterking en gebruik dan bijvoorbeeld deze boxen als monitor of voor het kleinere 'gezellige' gebruik vb. thuisfeestjes,...
Iemand die ik ken gebruikt het volgende als set voor feesten tot 150 man en fuiven tot 100 man:

2 x luidspreker Proel 153P : 3-weg luidspreker met 15" woofer
Per luidspreker : 700 Watt peak power, 350 Watt RMS , SPL 101 db bij 1W/1m , max SPL 126 db.

Ik vond er precies niet veel info over op het internet, maar er zijn nog zoveel andere merken. Ik weet niet welk de goede zijn qua prijs/kwaliteitsverhouding. Ik heb mijn budget gesteld op 600 euro maximum voor de twee boxen samen.

Welke (passieve) boxen zouden jullie kunnen aanraden binnen dit budget?
Welke boxen gebruiken jullie zelf voor dit soort fuiven?

Ik heb de Behringer EP-2500 als versterker. Een equalizer heb ik er momenteel nog niet tussen steken, maar zal dit achteraf ook wel eens aankopen.

Ik zou jullie mening en info graag op prijs stellen, zodat ik zeker een goede aankoop doe waarvan ik nog jaren geniet van kan hebben Happy, laughing.

Alvast mercikes!
User edit by Krisix on 19-08-2007 @ 15:41:04 (37%)

What do you think about raad aankoop boxen: privé-fuiven 75/100 man ??

Vote :   

Progrezz    posted on 06-08-2007 22:49
gezien je een behringer amp hebt en je budget klein is, kan je best ook zoeken achter budget speakers

als je iets neemt van 400watt rms moet je zat toekomen
Krisix    posted on 06-08-2007 22:55
Zoiets dacht ik ook dat wat het richtpunt zou zijn hiervoor: 400 Wrms. Ik had al wat research gedaan naar boxen en heb via die prijzen mijn budget van 600 euro opgesteld. Maar blijkbaar klein budget? Wat zou een beter budget zijn voor een deftige aankoop?

De boxen dienen als vaste standaard voor als we fuif draaien tot max. 150 personen. Als het gaat om grotere fuiven, waarop we ook eigen materiaal dienen te voorzien, huur ik materiaal bij een kennis.
DEGEE    posted on 18-08-2007 12:55
mss iets van dap audio
of wel behringer zelf
maar tis wel moeilijk om in dat
budget iets degelijk te zoeken he?!
Bart_    posted on 18-08-2007 13:01
Ik ken iemand die heeft een hele geluidset staat van Dap audio (2x Dap A12 + 2x Dap AX15B met tussenpalen) voor ?600. Neem ff contact met me op als je hierin intresse hebt! (Set staat in Belgie!)
OneSixty    posted on 18-08-2007 13:57

met dit buget kan je onmogelijk een nieuwe set aankopen voor 200 man.

zoek iets 2e hands ofzo , over de bovenstaande set van bart lees ik goede revieuws. 

DEGEE    posted on 18-08-2007 18:29
die ax serie is VET!:dCry
Bart_    posted on 18-08-2007 19:08
Poster: DEGEE
die ax serie is VET!:dCry
  Ja, sow wath? Het is de bedoeling dat speakers goed klinken Winking my eyeMaar je moet overingens wel héél snel zijn mocht intresse hebben in deze set! Bart
User edit by Bart_ on 18-08-2007 @ 19:09:10 (18%)
Gery    posted on 18-08-2007 21:15
persoonlijk zou ik voor kleinere feesten net geen passieve boxen nemen. met active boxen heb je alles in een, box versterker en limiter. veel minder sleurwerk enzo ook.

kijk voor passieve boxen eens naar JBL...
DJ - Producer
OneSixty    posted on 18-08-2007 22:10
de topicstarter is een beetje dood (of op vakantie :P   )
User edit by OneSixty on 18-08-2007 @ 22:10:31 (12%)
NielsR    posted on 18-08-2007 22:10
Poster: Gery
met active boxen heb je alles in een, box versterker en limiter.

actieve boxen zou ik nooit nemen zeker niet voor drive in want als bijvoorbeeld de versterker kapot is moet je in eens alles opniew kopen en als je passieve boxen koopt en een versterker kun je gewoon een nieuwe versterker kopen in de plaats van in eens alles opnieuw.
OneSixty    posted on 18-08-2007 22:12
Poster: fettibamba

actieve boxen zou ik nooit nemen zeker niet voor drive in want als bijvoorbeeld de versterker kapot is moet je in eens alles opniew kopen en als je passieve boxen koopt en een versterker kun je gewoon een nieuwe versterker kopen in de plaats van in eens alles opnieuw.

je zal die versterkers echt wel appart kunnen kopen hoor :P Winking my eye

maar ik zou ook niet voor actief gaan , sommige mensen kunnen namelijk niet van die knopjes aan de achterkant blijven.
DEGEE    posted on 19-08-2007 12:55
ik ben ook niet echt voor actieve
meer voor passieve!
CrypassiefCry
Krisix    posted on 19-08-2007 15:24
Effe terug uit de dood wederkeren Cry. Ik heb de topic al even niet meer gecheckt, damn 2de zit vraagt hier meer tijd van me op dan dat ik er goesting voor heb Cry. Merci voor de info, ik ga mij met de aankoop in september deftig bezighouden.

@ Bart_: Is het nog niet te laat? Ik stuur je sebiet een PM.

EDIT

OK, na al wat info bekeken te hebben her en der...

2 top/full-range boxen (passief)* voor privéfuiven van 75 à 100 personen. Voor + 100 man huur ik geluidsversterking en zal ik deze boxen (of 1 ervan) gebruiken als monitor(s). Budget: max. 1000 euro voor de 2 boxen samen.  In semi-professionele klasse of professionele (in het budget?) of tweedehands.

* Passieve boxen liefst. Ik heb versterker Behringer EP-2500 en wil deze ervoor gebruiken.

Staan al op mijn mogelijk lijstje dat voldoet aan budget, bedoeling,...

- DAP K-115 of X-reeks
- Behringer B-1520-PRO
- JB Systems Vibe-reeks (?)
- JBL JRX-115
- ...

Zijn er enige boxen van +/- topmerken dat wel voldoen aan dit budget en # personen?

Alvast merci! Ik zal de topic frequent proberen in't oog te houden.
User edit by Krisix on 19-08-2007 @ 15:41:38 (13%)
Nvie    posted on 19-08-2007 16:18
Community heeft ook hele leuke speakers in het assortiment. De XP 530 is een hele speaker waar naast genoeg hoge tonen, je ook het nodige laag uit kunt krijgen, zonder er al te veel met een EQ aan te hoeven zitten (in tegenstelling tot bepaalde speakers van EV). Heb hem gebruikt voor feestjes met minder dan 50 man als achtergrond geluid, en voor meer dan 500 man met de 509 subs erbij (wel dubbele stacks gebruikt).

Tik een tweedehands Lab.1600 eindtrap op de kop en je hebt een degelijke set waar je nog jaaaaren mee vooruit kunt.

Misschien gaat het je budget iets over, maar ik zou er zeker eens overnadenken, het is de investering zeker waard.
djmamo    posted on 19-08-2007 16:55

er staat weer een hoop onzin in dit topic.

koop speakers van 400wrms..... leuk en dan wat is je spl je frequentie bereik?

jullie moeten een beetje door krijgen dat WATTAGE niet veel zegt.
wattage verschilt ook per merk.

en waarom zou je met een budget van 1000 euro (600 euro) geen set kunnen kopen voor max 200 personen?

waar word deze info vandaan gehaald. voor 300 tot 500 euro per speaker kun je hele leuke dingen kopen voor een groter aantal personen!

voor de topic starter: het is niet verstandig om je nu gekochte speakers later als monitor speaker te gebruiken.

een monitor speaker heeft over het algemeen een ander frequentie bereik dan een standaart speaker.

omdat normaal gesproken je 2 top kasten en 1 bass speaker koopt. en dus de top kasten hi en mid zijn

en waarom zou je een eq er tussen gooien? als je geen microfoon gebruikt of weinig heeft een eq geen zin en is alleen maar geld verspilling, want je hebt al een 3 bands eq op je mixer zitten.

......

kijk eens voor een 2e handse set staan leuke dingen voor weinig geld

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 19-08-2007 @ 16:57:35 (22%)
Krisix    posted on 19-08-2007 18:13
Is dit aan te raden?
http://www.2dehands.be/celestion-set-2xtop-2xbas-25822880.html?qq=celestion

Ik heb een set luidsprekers van Celestion te koop.
De set bestaat uit 2 x top (200 watt RMS), 2 x sub (15 inch)
( 400 watt RMS ) en 2 tussenstangen.
Samen 2 x 600 watt/RMS vermogen, zowel voor PA als DJ.
De boxen hebben een warme, Hifi klank.
Celestion-Kwaliteit!!!!!!!!!!!
Te beluisteren op afspraak!

"Hallo

De set is nog in zeer goede staat en te koop.
Hij is ongeveer 15 jaar oud.Ik heb hem zelf tweedehands gekocht.
Kom anders eens langs om te luisteren en te praten. "

--> Het zou een 45 min rijden zijn van bij mij, dus 1st weten of het iets zou kunnen zijn vooraleer ik langs ga dan best wel.
User edit by Krisix on 19-08-2007 @ 18:14:12 (1%)
Krisix    posted on 24-08-2007 12:59
Aankoop is gebeurd na overleg en raad van anderen ook:

2 tops/full-range: Cerwin Vega V-152 (mkII)
1 sub: Cerwin Vega JE-36 X

Samen voor 900 euro tweedehands gekocht. Eigenlijk bijna niet tweedehands, zijn in perfecte nieuwstaat. 1,5 jaar oud, buitenkant geen kras (nooit verplaatst). Boxen uitgetest en klonken echt goed en mooi geluid. Waren show-room model in DJ-store welke nu gestopt is.

Merci voor de info van hierboven!
User edit by Krisix on 24-08-2007 @ 13:00:28 (5%)

This is an old Topic

No new postings for 6.534 days.
 Post CommentThat would be 217.8 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

34 Users online: 18 Guests (16 Unknown)
Pages generated today : 7.200
Most visitors online this month : 390
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.533.702