probleempje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SeNz    posted on 04-03-2005 15:13

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem;

Ik heb mijn beide decks jaren geleden opgevoerd, dit nadat ik in een tent had gedraaid waar dus sl's stonden die opgevoerd waren en dat beviel me toen wel.

Ik dacht, ik voer ze op en ben ik het beu, dan reset ik de zooi (ik vergeleek het net zoals het met bromfietsen en scooters gaat) maar niemand die mij toendertijd had verteld dat je ze never nooit nie meer synchroon krijgt, tenminste ikke niet. Dus al zet ik ze psies op bijvoorbeeld de 0 pitch, wat ik ook probeer.. ik krijg ze niet meer gelijk...  In de fabrieksmodus zeg maar...

Ik weet inmiddels dat er wel manieren zijn maar dan moet ik ze wegbrengen maar dat wil ik tot mijn laatste optie bewaren Happy, laughing Ik knutsel liever zelf aan mijn schatjes.

Heeft er iemand enige tips of iets betreffende mijn probleempje? 

Alvast bedankt!

[edit] keb getracht een onderwerp erop te maken maar ben newbee dus is ff nie gelukt Happy, laughing [/edit] 

User edit by SeNz on 04-03-2005 @ 15:25:28 (12%)

What do you think about probleempje ??

Vote :   

Lead    posted on 04-03-2005 16:20

In de 0% stand zou de pitch altijd gelijk moeten lopen. De Technicsjes hebben een Quartz Lock systeem hiervoor die mechanisch checked waar je pitchfader staat.

Waarschijnlijk heb je bij het uppitchen aan de kleine blauwe draaiknopjes binnenin je draaitafel gedraaid. Om deze terug te krijgen, als je het echt precies zou willen, moet je meten met een osciloscoop. Net zoals ik zul je zo'n ding waarschijnlijk niet in huis hebben.

Ik zou het blauwe knopje ongeveer op '5-over' zetten, dit benaderd de originele stand aardig. Eigenlijk is het combinatie van hieraan draaien en draaien aan het potje wat op de print van je pitchfader zit... 

Let the BASS be louder
SeNz    posted on 05-03-2005 11:50

een hoop gepriegel dus Happy, laughing

ik had namelijk ook gehoord dat je dus je quartz lockje kan laten resetten... ik weet niet of dat waar is, maar ik zal daar straks eens ff voor bellen... iig wim bedankt voor de topicname change en lead voor zijn antwoord

Lead    posted on 05-03-2005 12:27
als je het terug regelen grofweg wilt doen is het nog wel zelf te doen. als je een pietje precies bent zul je het wel moeten laten doen, want dan komt er meer bij kijken dan alleen maar aan een knopje draaien...
Let the BASS be louder
Reind    posted on 05-03-2005 14:01

Tadaaaaaaa......... http://www.aboutdj.nl/content/view/19/8/

Kun je prima zelf doen als je in het bezit bent van een goede multimeter en een beetje geduld. Heb je 1 van die 2 niet enwoon je in de buurt van Harderwijk dan wil ik het wel voor je doen....... kost je alleen wel een pakje marlboro per draaitafel Winking my eye

User edit by Lead on 05-03-2005 @ 15:05:46 (5%)
Lead    posted on 05-03-2005 15:08
Hehehe, ik zie dat je het met de lastigste versie van de SL hebt gedaan... Altiijd lastig al die aluminium buisjes
Let the BASS be louder
SeNz    posted on 05-03-2005 15:57

potverdrie, keb een multimeter en de kennis, ik heb namelijk ook de handleiding doorgelezen Happy, laughing maar dies in ut engels!

maar helaas woon ik in den bosch, want voor 2 pakkies marlboro had ik muh sl's nu nie op zuh ruggies liggen op de operatietafel, dan was ik wel ff langs gereden..

maar toch bedankt peeps!!

SeNz    posted on 05-03-2005 23:59

om ff de topic af te sluiten... het lastigste punt was de soldeerpunten los te krijgen van de faders... dit om het kogeltje op het 0 punt te verwijderen, helaas heb ik geen goede multimeter/freq. meter om de waardes door te meten. Maar na wat gestuntel en een goede bak frietekes Happy, laughing hebben een maat van me en ik de sl's heerlijk draaiend gekregen, as a matter a fact... we zijn net klaar Happy, laughing mijn volgende stap is muh dj booth te bouwen. Ik woon net op mezelf en keb de ruimte ervoor nu Winking my eye Zo'n verhuizing.. tsjah dan wil je alles afstoffen en maken enzow..

iig bedankt voor de tips.. !!

This is an old Topic

No new postings for 7.155 days.
 Post CommentThat would be 238.5 months
or a whopping 19.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 4 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 8.153
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.776