Dateq XTC (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RawData    posted on 03-08-2007 08:51

Wat zijn jullie ervaringen met deze mixen?? Aangezien het de meest voorkomende club mixer is die er op t moment is.. Zelf ben ik nou ruim 3 kwart jaar in bezit van deze mixer en bevalt prima.. De over stap van kleine schuifies naar grote was om eerlijk te zijn geen probleem.. Dus brand maar los

DATEQ XTC

Specificaties:

3+1 kanaals VCA mixer

• 3 faders, 4 kanaals stereo mixer
  • 3 Phono in , 1 x Mic & 3 Line in
  • 3-voudige toonregeling per kanaal
  • Kill switches (Bas, Mid, Top)
  • Cross fader met Transform buttons.
  • Master & Booth uitgang
  • hoofdtelefoon-uitgang met "split cue"
  • VCA Alps 100mm faders
Afmetingen:
Frontplaat: 286 x 355 mm (B x H)
Inbouwopening: 250 x 336 mm (B x H)
Diepte: 107 mm (tot onderkant bovenplaat)

What do you think about Dateq XTC ??

Vote :   

Hansje    posted on 03-08-2007 09:18
Goede degelijk mixer, heb al aardig wat setjes gewerkt met dit mixertje.
Lead    posted on 03-08-2007 10:03
Poster: RawData
..Aangezien het de meest voorkomende club mixer is die er op t moment is..

Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt,. maar ik denk dat dit de minst voorkomende club mixer is op het moment.

De XTC wordt voornamelijk gebruikt thuis.
Let the BASS be louder
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 10:10
Ik heb nog geen clubs gezien met een XTC..

De Apollo wil ik nog wel eens zien staan maar de XTC nee
Luxx    posted on 03-08-2007 10:12
xtc nog nooit gezien in clubs dus ik denk dat we in totaal andere werelden leven. de grotere dateq's komen wel eens voor in kroegen maar het is vooral toch echt djm's

www.mothermusic.nl
djmamo    posted on 03-08-2007 10:39
Poster: Luxx
xtc nog nooit gezien in clubs dus ik denk dat we in totaal andere werelden leven. de grotere dateq's komen wel eens voor in kroegen maar het is vooral toch echt djm's

in grote discotheken staat eerder een dateq apollo dan een djm.

moet wel zeggen dat de djm 1000 zijn opmars ook aan het maken is, maar over het algemeen worden er in vaste installaties en drive-ins toch voor meerdere kanalen gekozen en dan kom je toch snel bij de apollo.

want die is hufterproof, kan niet veel aan kapot en er komt erg mooi geluid uit
www.moonentertainment.nl
Bastian    posted on 03-08-2007 11:27
Misschien moet ik op deze mixer binnekort draaien op een v&d personeels feest of het word een djm 600 maar dat wacht ik even af.
Mocht het toch de xtc zijn, waar zou ik dan op moeten letten want ik ben alleen het 'djm model' gewend:P
RawData    posted on 03-08-2007 12:14
Hmmmzzz... hier in de buurt staan in de meeste discotheken toch echt de xtc .. maar mischien lopen ze in zeeland wat achter.. haha
Renzis    posted on 03-08-2007 16:59
het zal is niet:P

ik snap trouwens niet wat er zou geweldig is aan die xtc, is vrij normale 3 kanaals mixer lijkt me tog... misschien met perfecte geluidskwaliteit.

maar dan  nog kan iemand mij uitleggen wat er zo goed aan is, ik heb er nog nooit mee gewerkt..
PatrickBeuken    posted on 03-08-2007 17:04
Die mixer is qua functies niks bijzonders, maar hij is gewoon ontzettend degelijk. Helaas gaat deze er binnenkort uit (van de andere kant gelukkig, want hij is echt veeel te groot).
RawData    posted on 03-08-2007 17:06
Tja sommige dingen veranderen nooit ..
Maare k vind de xtc vooral lekker overzichtelijk, en lekker ruim opgesteld zeg maar.. Dat je niet steeds met je vingers tegen al die andere knopies aan komt..
Sandr    posted on 03-08-2007 17:38
Nu vraag ik me dan toch af of het alleen Goes is dat achter loopt, want ik ben in een club nog nooit een XTC tegen gekomen.
Bij ons in de hooizolder hebben we een dateq gpm 8.3. Dat is echt een super degelijk apparaat!
Overzichtelijk, goede geluidskwaliteit en onverwoestbaar.
Play that funky music white boy....
LaMalediction    posted on 03-08-2007 17:50
Poster: djmamo

in grote discotheken staat eerder een dateq apollo dan een djm.

moet wel zeggen dat de djm 1000 zijn opmars ook aan het maken is, maar over het algemeen worden er in vaste installaties en drive-ins toch voor meerdere kanalen gekozen en dan kom je toch snel bij de apollo.

want die is hufterproof, kan niet veel aan kapot en er komt erg mooi geluid uit

bij ons in leiden staat die der al heel lang niet meer in de discotheek
wij hebben alles van technics
van versterkers tot naalden
djmamo    posted on 03-08-2007 18:00
Poster: LaMalediction

bij ons in leiden staat die der al heel lang niet meer in de discotheek
wij hebben alles van technics
van versterkers tot naalden

dan wil ik wel eens een foto zien.

ik weet alleen dat technics home amps heeft gemaakt, en niet voor discotheken correct me if i'm wrong.
naalden zullen ongetwijfeld dan stanton 500 naalden zijn (standaart) want technics maakt geen naalden.

dit word als sinds jaar en dag uitbesteed aan stanton
www.moonentertainment.nl
PatrickBeuken    posted on 03-08-2007 18:22
En Technics cd-spelers zijn ook niks om trots op te zijn :P
LaMalediction    posted on 03-08-2007 18:25

ik weet alleen dat technics home amps heeft gemaakt, en niet voor discotheken correct me if i'm wrong.
naalden zullen ongetwijfeld dan stanton 500 naalden zijn (standaart) want technics maakt geen naalden.

we hebben nog geen foto's van de set,
maar miss kan ik wat regelen
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 18:25
Laten we ´t er op houden dat ze een Technics koptelefoon hadden
djmamo    posted on 03-08-2007 18:48

dat lijkt me wel zo intressant, ik wil het graag zien
www.moonentertainment.nl
sjefkuh    posted on 04-08-2007 15:09
Lijkt me wel een fijne mixer, ik heb er nog nooit op gewerkt maar het lijkt me wel iritant dat je de crossfader niet uit kunt zetten.
Renzis    posted on 04-08-2007 16:00

nog heel even over jouw lamalediction:
eerst lulde je in 2 topiccs dat jij die dingen niet gepost heb, vervolgens in dit forum beweer je dat bij "jullie" in de discotheek in leiden een complete technics-set hebben staan. in ander topic zeg je vervolgens dat je nog helemaal  niet op het feest draait waar je claimde te draaie enz en dat je alleen maar op kleine feetsjes enz draait, hoe kom je nu dan weer bij "jouw" discotheek??

srry moest er ff uit, kan nie tegen dit soort acties.

ontopic:
@sjefkuh, je kan op de meeste mixer de crossfader tog nie uit zetten, als je hem niet nodi hebt laat je hem gewoon in het midden staan.
wil em nou wel een keer probere:D binnekort maar is testen bij de plaatselijke shop
RenéKuppens    posted on 04-08-2007 19:48
Poster: Renzis

@sjefkuh, je kan op de meeste mixer de crossfader tog nie uit zetten, als je hem niet nodi hebt laat je hem gewoon in het midden staan.
wil em nou wel een keer probere:D binnekort maar is testen bij de plaatselijke shop

Er zijn mixer genoeg waaar bij je je x fader uit kunt zetten..
djmamo    posted on 04-08-2007 19:53
bij de xtc kun je hem niet uitzetten. ik heb deze ook een tijdje gehad en vond het wel een fijne mixer, maar had toch te weinig faders. en ben jij een dj die geen effecten gebruikt en 2 draaitafels of 2 cd spelers, dan is dit een erg leuke en erg goede mixer.
www.moonentertainment.nl
djdinaio    posted on 04-08-2007 21:01
Ik werk niet graag met Dateq mixers, laat staan met de XTC.
Persoonlijk vind ik de faders van de Dateq mixers (over het algemeen genomen) te lang en daardoor werk ik liever niet met deze mixer, dus gaat mijn voorkeur eerder uit naar Pioneer (sorry!)
Renzis    posted on 04-08-2007 21:06
hangt er natuulk altijd vanaf wat je zelf liever hebt en hoe je meestal mixt.... heb zelf ook liever korte, mijn mixer heeft redelijk lang, ben ik niet blij mee nu ik hem een tijdje heb.
als je heel snel mixt is kort natuurlijk perfect, voor mensen die een plaat graag langzaam laten opkomen in hun mix is zo'n xtc dan natuurlijk perfect.

ieder zijn smaak
Luxx    posted on 05-08-2007 12:29

ik ga even offtopic doen,

DJ mamo, de levende DJ encyclopedie
www.mothermusic.nl
Twizz    posted on 05-08-2007 12:39
EPCU1200 NewFlag('','../images04/products/new.gif');

Technics DJ Turntable Cartridge

Product Details View Product

lijkt me behoorlijk technics, te vinden onder de categorie dj...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

184 Users online: 4 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 7.686
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.704.084