Persoonlijk Advies gevraagd booth upgrade
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 28-07-2007 21:15
heej.
ik ben net terug van vakantie.
en heb in Croatië ook muziek gedraaid in de plaatselijke club daar.
en tot mijn verbazing (had zelf me DJM800 bij). stond daar buiten 2x CDJ1000MK3 (en Nuo4 dus niet gebruikt maar eige DJM). 2x Technics SL1200MK2 i.c.m. Finalscratch en een laptopje. dus de 2e avond ik neem mijn USB stickie mee en mp3-speler en zet deze muziek even in het programma FS. en heb toen ook tussendoor eve geprobeerd met de TT's en dat ging wel lekker.

nu heb ik zelf BPM studio. het werkt wel goed alleen het is zo saai.
buiten BPM studio heb ik een CDJ800MK2 en een CDJ1000MK3 en sinds een maandje de DJM800.
en het werkt echt heerlijjk alleen BPM studio word zo boring omdat je het gemak van je CDJ's gewent bent. cue's zetten gaat kut over loopen niet beginnen enz. en omdat ik toch een grote verzameling muziek 70's/80's/90's/ Apres Ski hut muziek op de PC heb. en alleen Dance/trance/Hardstyle/Club (wat de jeugd leuk vind). om cd. nu heb ik geen zin om al die muziek te gaan branden op cd's.

maar na een lang verhaal

ik wil dus overstappen van BPM studio naar een Ander programma dat bedienbaar is via TT's
maar ik ben een leek op TT gebied eveneens met de software dus graag advies.

ik weet dat Technics Super goede TT's zijn maar weet niet van andere.

dus het mag wel wat kosten want wil wel graag kwaliteit.
maar het hoeft niet duur zijn.

Technics SL pakken??
andere TT waarom beter dan technics
welke software? waarom?
welke naald?? waarom?

of gewoon helemaal niet doen maar compleet ander alternatief

alvast bedankt voor de moeite.
Vibemaster-D
User edit by Vibemaster-D on 28-07-2007 @ 21:16:34 (1%)

What do you think about Persoonlijk Advies gevraagd booth upgrade ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 28-07-2007 21:26
Ik kan je niet helpen bij het zeggen welke software je moet kiezen.. (Tractor Scratch meschien)

Wel kan ik zeggen dat ik persoonlijk inplaast van Technics voor de Sync Xtrm.1 zou gaan..

Reden. Goed koper, Super oem en vind ze er wel mooi uitzien

Naald hangt ook af wat je zelf fijn vind.. Concorden naalden zijn over algemeen fijn maar sommige stanton naalden ook. (Dit moet je dus zelf gaan uitzoeken)

Ik heb je niet heel veel info kunnen geven maar goed hoop dat je er wat aan hebt.
User edit by RenéKuppens on 29-07-2007 @ 10:57:00 (6%)
Vibemaster-D    posted on 28-07-2007 21:34
thx.

ik denk dat ik voor de software traktor neem omdat dit de meest recente software is.
traktor 3 is de opvolger van FS of wat er op lijkt.

http://www.native-instruments.com/index.php?id=ak1dj

deze hardware controller voor 279 euro. met software (weet niet of de software de goede is)
voor 279 euro vind ik niet duur. FS kost nog steeds rond de 750 euro.

andere adviezen zijn welkom
Ft    posted on 29-07-2007 00:15
@ Dj Rk... ik denk dat je de Synq Xtrm-1 bedoelt... deze kan ik je ook aanraden... heb hem zelf nu ook staan en alhoewel ik nog nooit met technics gewerkt heb, lijkt mij dat het moeilijk is de synq te overtreffen (de technics zal dat misschien net doen, maar met dat prijsverschil is het een onbegonnen strijd...)
NielsR    posted on 29-07-2007 13:50
Poster: Vibemaster-D
thx.

ik denk dat ik voor de software traktor neem omdat dit de meest recente software is.
traktor 3 is de opvolger van FS of wat er op lijkt.

http://www.native-instruments.com/index.php?id=ak1dj

deze hardware controller voor 279 euro. met software (weet niet of de software de goede is)
voor 279 euro vind ik niet duur. FS kost nog steeds rond de 750 euro.

andere adviezen zijn welkom

Ik denk de hardwarecontroler die jij voorhebt de audio kontrol 1 is daar kun je geen draaitafels met een timecoded vinyl op aansluiten(omdat die geen 2 ingangen heeft).
Dat kan alleen met de audio 8 dj die je bij het traktor scratch pakket zit deze kost iets rond de 500 euro,
maar bij dat pakket zitten ook timecoded cd's dus hoef je niet eens draaitafels aan te schaffen gewoon met de cd's doen.
Er zit ook een midi ingang op dus kun je de effecten van traktor schratch besturen door de djm 800
link

Met de hardware controler die jij voorhebt de audio kontrol 1 zou het ook gaan maar dan moet je alles doen op de computer zelf; pitchen, cue'n,enzo want eigenlijk is dat gewoon een geluidskaart met 2 uitgangen
Hier is een link met de mogelijke dj setups die je met de audio kontrol 1 kunt maken (en zoals je ziet kun je er dus geen timecoded vinyls of cd's op aansluiten), dit apparaat kan ook gebruikt worden door guitaristen enzo.

Dus zou ik zeker voor de audio 8 dj in het traktor scratch pakket gaan want deze is specifiek gemaakt voor dj gebruik en kan gebruikt worden in combinatie met timecoded cd's en vinyls.
User edit by NielsR on 29-07-2007 @ 14:37:46 (60%)
Vibemaster-D    posted on 29-07-2007 21:21
ok thx de Audio 8 DJ kost met de software 399 als ik die via NI koop.
dus mischien voor een leuk prijsje bij m'n dealer
NielsR    posted on 29-07-2007 21:29
Poster: Vibemaster-D
ok thx de Audio 8 DJ kost met de software 399 als ik die via NI koop.
dus mischien voor een leuk prijsje bij m'n dealer

dat is de aparte prijs voor de audio 8 dj hier zit dus niet de traktor schratch software bij en de timecoded vinyls en cd's die zou je er dan nog bij moeten kopen het volledige pakket zit rond de 580 euro maar dan kom je nog altijd goedkoper uit als bij je eerste schatting omdat het eigenlijk totaal geen zin heeft om vinyldraaiers aan te schaffen omdat het ook met timecoded cd's kan.

This is an old Topic

No new postings for 6.260 days.
 Post CommentThat would be 208.7 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 5 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 9.414
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.927.326