Ik weet wel een en ander af van elektronica op zich maar minder van debuggen van sircuits.
mijn probleem is het volgende, als ik mijn mengpaneel aanzet gaat hij aan en daarna binnen de second langzaam uit.
Een probleem in de verwerking van de voeding dus. raar want mijn ESO hip werkt op een adapter.
Misschien nog een extra afvlakking van de spanning gezien de nog redelijk hoge capaciteit.
na opendoen bleek een capaciteit (2200 uF / 25V) lek geslagen te zijn.
Uit afbraak van een hele hoop oude elektrische toestellen heb ik identiek dezelfde kunnen versieren (omdat de elektronica winkel juist nu met conge is) heb ik erin gezet terug toe gedaan, en het werkte weer. Ik heb een uurtje of zo kunnen draaien.
Na een uur weer identiek hetzelfde liedje. opnieuw lek geslaan/ open gebarsten.
Ik heb nog een vervang capaciteit gevonden (2200uF / 35V), hoger voltage kan normaal gezien geen kwaad, erin gezet, en vertoonde direct weer diezelfde verschijnselen. maar door tijdig afzetten is de condensator niet stuk. (of het moet zijn dat ie al stuk was, wat waarschijnlijk het geval zal geweest zijn, aangezien ik de vorige keer een uur kon draaien.)
heb gemeten over de klemmen van de condensator:
zonder condensator staat er 32V op de plaats waar ie hoor te zitten.
met condensator (2200uF / 35V) staat er 43V over de klemmen.
De condensators worden dus opgeblazen door een te hoge spanning...
iemand met enige ervaring op het gebied van elektronische circuits, id een mogelijke verklaring ziet?
zou ik door het nemen van een capaciteit van 2200uF met een voltage hoger als 42V erin slagen mijn mengpaneel terug te doen werken?
alle nuttige info is welkom