Speling op platter Technics
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 23-07-2007 16:27
heb zojuist gemerkt dat op een van mijn 2 Technics er een beetje speling zit op de platter.
Toevallig is het ook juist deze tafel die het meeste last heeft van needle skipping.

ik dacht eerst dat dit kon liggen aan de niet stabiele tafel, maar vermoed nu dat het iets zou kunnen te maken hebben met die speling. iemand enig idee wat ik zou kunnen doen ?

tnx
DJ - Producer

What do you think about Speling op platter Technics ??

Vote :   

djmamo    posted on 23-07-2007 17:29
heb je speling op daadwerkelijk je platter of heb je speling op de arm?

ik weet niet zo snel of je "speling" op je platter kan verhelpen.

speling op je arm kun je verhelpen, maar moet je wel weten of het platter of arm is
www.moonentertainment.nl
stevew    posted on 23-07-2007 20:27
bizar, erg bizar

Lead zal er wel een oplossing voor hebben
User edit by stevew on 23-07-2007 @ 20:27:59 (100%)
tairip    posted on 23-07-2007 23:39
Speling op de platter heb ik nog nooit van gehoord. Dit zal betekenen dat je gaatje van je platter groter is geworden! Erg vaag denk niet dat dat het geval is.

Wat wel kan is dat die middelste pin misschien losser is gaan zitten en dat je platter niet goed meer in het midden blijft.

Maar hoogst waarschijnlijk heb je een speling op je arm (je kan dit testen door je arm even voorzichtig naar je toe te trekken als je voor je draaitafel staat, een  hele lichte speling is acceptabel en mag geen probleem vormen. Heb je het idee dat hij echt te ver heen en weer gaat dan is), deze is te verhelpen. Echter bij een hele erge speling zal de arm vervangen moeten worden.

Reind    posted on 24-07-2007 00:50
Er is een truc om het op te lossen maar dan komt je platter wel ietsje hoger te liggen geloof ik, ik zal morgen eens even kijken bij de SL die hier staat en waarbij de pitch fader vervangen moet worden hoe het ook alweer precies werkte.
Gery    posted on 24-07-2007 17:14
het is zeker niet de arm, deze heb ik bij aankoop op speling getest, het is effectief de platter die een klein beetje beweegt.
Als je bijde handen aan beide zijden van de platter zet an de platter probeert te wippen rond de as geeft ie ongeveer 3 à 4mm mee.

zonder plater zit de pin ook gelijk niet zo vast dus ik denk dat het eerder in die richting ergens is

@reind: tnx voor mocht je eventueel weten hoe ik dit kan oplossen.
DJ - Producer
tairip    posted on 24-07-2007 18:03
Zonder platter zit er bij mij op de pin echt 0,0 speling!

lolbroek    posted on 24-07-2007 22:03
@Gery: je spindle wordt door 3 zwarte schroeven  vastgehouden (dwars door de spoel).
Deze kunnen een beetje loszitten, even goed aanspannen, en de speling zal al meteen opgelost/een heel pak verminderd zijn!

Ik had dit ook na het ineenzetten van één van mijn reparatie SL'letjes.
Gery    posted on 24-07-2007 22:52
hm die vijzen bleke,n toch nog goed vast te zitten, heb ze wat extra proberen aanspannen maar het helpt niet veel...
DJ - Producer
lolbroek    posted on 25-07-2007 12:11
Als je platter van je TT is, kan je dan de spindle een beetje zijwaarts bewegen? Als dat kan heb je waarschijnlijk speling op je spindle, en mag er een nieuwe in denk ik... (kost een goeie 27 euro)
Gery    posted on 25-07-2007 17:45
het ligt idd aan de spindle die beetje losser zit. op mijn andere is dit niet het geval.
nu denk ik dat ik het momenteel zo ga laten, en het ga houden op niet al te intensief scratch-werk Happy, laughing
DJ - Producer
lolbroek    posted on 25-07-2007 19:27
Hehe dan maakt het niet zo veel uit neen. Bij het scratchen had ik er erg veel last van, maar gelukkig waren het bij mij enkel de schroeven Happy, laughing
Gery    posted on 26-07-2007 17:26
ben gisteren met iemand mee geweest die ergens moest draaien en een van de technics daar had identiek hetzelfde probleem.
ik neem aan dat dit blijkbaar nog veel voorkomt bij toestellen waarvan er iets fout zit bij de spindle.

Als ik mijn geld van mijn job heb ga'k zien om miss eens eennieuw onderdeel te bestellen, kost toch niet echt zo veel Happy, laughing
DJ - Producer
lolbroek    posted on 26-07-2007 18:26
Neen das waar, ook komt er op SL die een beetje hardhandig gebruikt worden ook speling op. Het is wel een beetje een typisch technics probleempje Happy, laughing

Lead    posted on 27-07-2007 17:30
Haal de platter van je draaitafel af en check de as. Als je zeker weet dat die as goed vast zit (met die 3 schroeven, halverwege pagina staat een foto) en je voelt toch speling op de pen als je die heen en weer probeert te bewegen is je lager wellicht versleten. Een beetje speling omhoog en naar beneneden is overigens normaal.

Bij speling in het lager is de enige oplossing de vervanging van de hele as.

Maar Technics onderdelen zijn heel duur geworden de laatste jaren, zou er niet vreemd van staan te kijken als hier een fiks prijskaartje op zou zitten.

Ik zou er eens achteraan kunnen gaan, we zijn bezig zodat je onderdelen voor technics binnenkort hier kunt bestellen op DJR in de shop...
Let the BASS be louder
kardon    posted on 28-07-2007 00:25

simpele oplossing   PIONEER  
Yorick    posted on 28-07-2007 00:28
Poster: kardon

simpele oplossing?? PIONEER ?
  En waarom is dit een oplossing? Cd spelers zijn ook niet alles hoor. het is wel leuk maar sommige mensen willen ook gewoon met platen draaien. anders start hij denk niet zoon topic over hoe je dit kan oplossen..
Gery    posted on 28-07-2007 15:04
Poster: Lead
Ik zou er eens achteraan kunnen gaan, we zijn bezig zodat je onderdelen voor technics binnenkort hier kunt bestellen op DJR in de shop...
 aangezien het toch maar mijn tafels thuis zijn heeft dit allemaal niet zo'n haast, dus ik kan gerust wachten totdat je de onderhandelingen rond hebt om technics stukken via hier aan te bieden Happy, laughing

over cd spelers: ik ben zo'n twee en een half jaar geleden begonnen met cd spelers, weliswaar een gewone denon dubbelaar maar toch cd's. heb al een aantal keren op cdj-1000 gedraaid en die zijn idd lekker draaien, maar ik wou eens nieuwe uitdagingen aangaan. Vandaar mijn overstap naar (timecode)vinyl Happy, laughing
DJ - Producer
Lead    posted on 29-07-2007 18:14
Graag deze thread ontopic houden: reageren op de defect platter, discussie CD<>vinyl hebben we al genoeg Winking my eye

Maar ik zal achter de prijs van dit ding aangaan, je hoort het zodra ik het weet.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 29-07-2007 18:14 (73%)

This is an old Topic

No new postings for 6.407 days.
 Post CommentThat would be 213.6 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 32 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 10.644
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.659