ik heb mijn laptop (fujitsu) rechtstreeks aangesloten op mijn mengpaneel (JB-Systems Premium). Als ik de vervormer in het hoofdtelefoongaatje doe, komt er een dikke ruis. Is de vervormer kapot?
alvast bedankt
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider supporting us by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Ahzo, een verloopje :P Je moet altijd eerst je mini jack in je laptop pluggen en dan pas de rca's op je mixer. Indien je ruis blijft houden zal het kabeltje wel gebroken zijn. Om te kijken op welke plek het kabeltje gebroken is kun je hem eens op verschillende plekken buigen en luisteren of het geluid weeer beter wordt
Als je je laptop wilt gebruiken om geluid van je mixer op je laptop op te nemen moet je het kabeltje niet in de hoofdtelefoonuitgang van je laptop, maar in de line/mic ingang van je laptop steken. Als je gewoon maar wat inplugt zonder een handleiding te lezen of zonder logisch na te denken kun je binnen no time de geluidskaart van je laptop slopen.
Het lijkt me een strak plan als je eerst eens de handleiding van je mengpaneel leest. In een beetje handleiding staat namelijk omschreven welke uitgang je het beste kunt gebruiken voor opnames (record-out, uiteraard) en hoe je het volume etc hiervan kan instellen.
User edit by PatrickBeuken on 22-07-2007 @ 17:04:21 (33%)
de ruis die je hoord is je ground.
of zoals anderen noemen een aardlus.
wat je kan doen is de aarding van je stopcontact (waar je laptop op zit) afplakken, het nadeel is dat je dan dus een niet geaarde laptop hebt.
je kan er een kastje tussen zetten (laptop - mixer) bijv. een pc travo of een DI box die dan de aardlus eruit haalt.
Dan inderdaad gewoon van hoofdtelefoon uit op laptop naar een willekeurig kanaal op je mixer.
Als je dan nog steeds ruis hebt is dus je kabeltje gebroken, of je zet er een kastje tussen (zoals mamo aangaf), of je neemt gewoon een simpele ground-loop isolator (kost €7,50 bij een bekende webshop).
Blijkbaar lag het toch aan het verloopje... Bij een gebroken kabel krijg je of geen signaal, of ruis met/zonder gekraak.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider supporting us by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 4.233 days. Post CommentThat would be 141.1 months or a whopping 11.6 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...