verkoop van synqs / aankoop technics (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Samm    posted on 08-07-2007 17:43
Hallo,

Ik kan bij mijn dj gear winkel mijn synq's xtrm1 verkopen voor 550 euro samen. Ze zijn 11 maanden oud.
En in de plaats daarvan kan ik bij hun 2 technics sl1210 Mk2 voor 500 euro stuk (zonder naalden) kopen ze zijn een half jaartje oud en er is niks schade aan ofzo.

Mijn vraag is nu wat jullie van de prijs vinden, is dit een goede koop ofniet want ik ben nog aan het twijfelen.

Ik verkoop de synqs gewoon omdat ik technics wil gewoon worden voor als ik moet gaan draaien, dus liever geen reacties : waarom doe je de synq's weg ofzo...

What do you think about verkoop van synqs / aankoop technics ??

Vote :   

jannickv    posted on 08-07-2007 17:53
ik vind persoonlijk 550€ weinig voor 2 synq's
Gery    posted on 08-07-2007 18:47
vergeet niet dat nieuwprijs van 2 synq's rond de 350 euro ligt, en ik vind de  prijs van 550 eur welke dus een 78% is van de nieuwprijs zeker geen slechte deal, voor toestellen die bijna een jaar in je bezit geweest zijn.

Wat een veel slechtere deal is is 500 euro voor tweedehands technics, Ik heb de gewone MK2's in duitsland reeds gezien aan nieuw prijs van 469 euro...

Ik heb een week geleden 600 euro betaald voor 2 tweedehands technics met naalden.
buiten wat verf schrammetjes werken ze nog perfect. (eens mooi oppoetsen en mijn disco bar had er een uitbreiding bij)

Als je kan, verkoop de synq's aan die prijs, en zoek eens rond op het internet (koopjeskrant, 2dehands, kapaza enz) voor goede 2e hands aan een betere prijs. meestal schommelen die rond de 600 à 700 euro voor twee stuks.

Als je gaat om die op te halen, let erop dat de toonram mooi kan bewegen, dat de pitch werkt, de on/off schakelaar, en de 33/45 toeren knopjes gaan.
DJ - Producer
NielsR    posted on 08-07-2007 19:05
Ik ken een winkel in genk die de technics in promo hebben voor 500 euro maar dan wel nieuw dus niet echt een goede deal om die technics 2 dehands te kopen voor de zelfde prijs als je ze nieuw kan krijgen

de winkel waar ik het over heb is uitgeroepen tot de beste pioneer pro+ dealer in belgie en 5 de in europa mischien helpt dit u wat omdat ik de naam van de winkel hier niet mag zeggen (hij staat dus ook bij de lijst van de pioneer pro+ dealer op www.pioneer.be normaal moet je nu toch weten welke winkel het is)
User edit by NielsR on 08-07-2007 @ 19:07:47 (1%)
Ziax    posted on 08-07-2007 19:10
Ik weet niet of het iets voor je is. Maar er zijn verschillende mensen die liever op stanton draaien (synq heeft dezelfde motor zitten). Ik ken zelf 4 mensen (ik ken ook niet meer dj's :p) (zij kennen elkaar wel niet dus geen onderlinge beinvloeding).

Ze hebben alle 4 hun technics weggedaan en stanton's gekocht..

Maar even terzijde.
Gery    posted on 08-07-2007 19:21
dan nog is het irrelevant, hoe goed die oem's ook mogen zijn feit is dat technics de standaard is, en dat het gevoel van technics tov oem totaal anders is. Als je op technics kan draaien kan je overal gaan draaien, als je dat niet gewoon bent heb je een probleem.

ik heb eenmaal op stanton's gedraaid, en vind de motor van technics veel maar dan ook veel beter terug naar normale stand gaat bij het bijsturen.

Ook de pitch op technics is beter aangezien deze nog volledig analoog gebeurd, terwijl de oem's dat per procentpunt digitaal doen.
DJ - Producer
Ziax    posted on 08-07-2007 19:24
hmm beter :s ik vind dit eerder verouderd. Je kan je pitch range aanpassen dat vind ik toch een groot voordeel.
Gery    posted on 08-07-2007 19:30
waar ben je trouwens mee bezig als je meer als 8% moet pitchen?

het gaat hem over het feit dat de precisie van de pitch dus veel hoger ligt, daar je hem continu kan aanpassen terwijl digitaal in stapjes gaat.

tenslotte blijven vinyl platen ook analoge media...
DJ - Producer
MD    posted on 08-07-2007 20:23
Die technics zijn wel duur hoor tweedehands!
Een winkel bij mij in de buurt (in Aalst) verkoopt nieuw 2 x SL1210 MK2 DUO voor 999 euro.
the-melody    posted on 08-07-2007 20:25
nou koop dan 2 nieuwe bij bax...voor 1 euro meer
User edit by the-melody on 08-07-2007 @ 20:25:19 (48%)
A-flex    posted on 08-07-2007 21:01
Ik kne ook dj's die liever draaien met synq's dan met technics hoor.
En ik vind de prijs ook erg prijzig voor 2de hands technics!!
Ziax    posted on 08-07-2007 21:04
Als je dnb draait. Je wordt uitgenodigd op een feestje waar mensen niet gewoon zijn van op dnb uit te gaan (wat wel af en toe voorkomt) dan moet je bv een Beat it van michael jackson in een dnb plaat gooien, dit klinkt erg aardig maar er komt wel wat pitchwerk aan te pas. Met dnb, techno, harcore en happy hardcore kun je heel wat doen hoor, maar je pitcht wel redelijk veel.
Yorick    posted on 08-07-2007 21:06
waarom wil je overstappen naar Technics?
Gery    posted on 08-07-2007 21:10
Poster: A-flex
En ik vind de prijs ook erg prijzig voor 2de hands technics!!
 technics zijn onverwoestbaar, en blijven hun waarde behouden, vandaar dat zelf 2e hands technics nog relatief duur zijn.

net zoals CDJ's ook redelijk hun waarde behouden.

eender welk ander gear is na verloop van tijd veel minder waard...

DJ - Producer
Samm    posted on 09-07-2007 19:56
Ik heb in een dj gear winkel in antwerpen de technics nieuw 475 per stuk gevonden en dan in niet zo ver van mij. dus ik heb mijn winkel gevonden. Moet wel zeggen dat bij bax ook heel goed koop is kon ze voor 1014 euro verzendings kosten in al hier thuis laten leveren

toch beadankt voor de reacties

iemand misschien geinterseerd voor 2 synq's
Poazz    posted on 01-08-2007 19:14
Ik heb zelf ook vaak met technics gedraaid en nu heb ik twee synqs .
Mijn advies is om de twee synqs te houden maar misschien is dat wel een persoonlijk gevoel.

Wel goed dat ge eerst eens hebt gezocht waar die technics het beste koop waren want nieuw 475€ per stuk of 2de hands 500 per stuk is een grooooooooot verschil naar mijn mening.

NielsR    posted on 01-08-2007 19:20
Poster: Samm

iemand misschien geinterseerd voor 2 synq's

ik mischien wel maar dan wel in maar 1
ik bied 180 euro
TheMole    posted on 01-08-2007 19:38
quote:
Poster: fettibamba
Ik ken een winkel in genk die de technics in promo hebben voor 500 euro maar dan wel nieuw dus niet echt een goede deal om die technics 2 dehands te kopen voor de zelfde prijs als je ze nieuw kan krijgen

de winkel waar ik het over heb is uitgeroepen tot de beste pioneer pro+ dealer in belgie en 5 de in europa mischien helpt dit u wat omdat ik de naam van de winkel hier niet mag zeggen (hij staat dus ook bij de lijst van de pioneer pro+ dealer op www.pioneer.be normaal moet je nu toch weten welke winkel het is)
 ligt die winkel in genk
NielsR    posted on 01-08-2007 20:33
Poster: TheMole
quote:

ligt die winkel in genk

ja in de taunusweg genk link
hij ligt op een industrieterein aan de ford
djmamo    posted on 01-08-2007 20:48
ik heb een hoop onzin gelezen in dit stuk.

500 euro voor 1 2e andse technics, dat is afzetterij, op internet en dan de veiling sites, daar staan ze voor 250 per stuk 2e hands.

2e punt en dat was dit:

als je op technics draait kun je met elke tt draaien.

wat een onzin, als je kan beat mixen dan kan je beat mixen en dat heeft niets met de apparatuur te maken.
alleen moet je ff 5 minuten de tijd hebben om het gevoel van de tt in je poten te krijgen, en dan maakt het echt niets meer uit.

en de technics zijn oerdegelijk, ja klopt
er is de laatste 25 jaar ook niets inovatiefs aan verandert, en dat is bij de oems wel gebeurt.

de oems zijn trouwens op de sl's gebaseert, want een aantal jaar terug is het patent van technics verlopen en hebben de oem producenten gretig gebruik van gemaakt en daar hun versie van gemaakt, en dat op veel punten verbeterd.

en dat heeft technics niet gedaan, zij zijn alleen verder gegaan met het bestaande ontwerp.

wat ik zou doen:

de synqs houden, ik heb er spijt van dat ik ze weg heb gedaan er zijn namelijk geen beter.

en mocht je ze toch verkopen, koop dan cd spelers.
www.moonentertainment.nl
Ferrox    posted on 01-08-2007 21:27
Ik heb thuis 2 synqs staan, Echt mega machines. Ik heb ook met technics gedraaid. En ik ben echt BLIJ dat ik de synqs heb. Die zijn echt stukken beter dan de technics. Ik erger me bij de technics kapot aan de relatief zwakke motor, en dat de rand in de dekplate valt (die gebruik ik om in de - te benden namelijk)

+ dat synqs nog een line out hebben, ook wel handig in sommige situaties...
Kand    posted on 01-08-2007 23:15
De motor van die synq's is echt niet sterker dan technics...
Het zou ongeveer dezelfde moeten zijn.

en @ dj mamo: volgens mij bedoelde hij: je kan overal draaien, omdat er overal technics staan.

Ik zou ook de synqs houden, als je echt geld over hebt kun je technics kopen omdat het toch nog steeds de naam heeft... maar kwalitatied is er niet zoooveel verschil.

grtzz DJ K&

djmamo    posted on 02-08-2007 09:10
Poster: Kand
De motor van die synq's is echt niet sterker dan technics...
Het zou ongeveer dezelfde moeten zijn.
grtzz DJ K&

de synq heeft een veel zwaardere moter ik geloof dat de motor van een technics 2kg trekt en de synq 4,5 kg

dat is dus een motor die toch veel sterker is dan de technics
www.moonentertainment.nl
Samm    posted on 03-08-2007 15:42
De synq's zijn dit weekend waarschijnlijk verkocht en dan bestel ik mijn technics gewoon omdat ik vind dat ze beter draaien (eigen mening) en als ik in een club ga draaien is dat vele handiger (eigen mening)

En van die 2dehandse technics voor 500 euro stuk bij mijn dealer, dat is afzetterij dat weet ik maar hij deed er echt niks meer af. Wat ik raar vind want mijn djm400 heb ik daar voor 450 euro gekocht.

Maar in een andere winkel in antwerpen staan ze voor 500 stuk nieuw dan dus ik heb ze daar al bestelt!

grtzz

Sam
Samm    posted on 03-08-2007 15:45

ik mischien wel maar dan wel in maar 1
ik bied 180 euro

180 euro is veel te weinig, dit weekend komt iemand ze halen voor 300 stuk.
ccc    posted on 03-08-2007 16:24
Poster: Samm
De synq's zijn dit weekend waarschijnlijk verkocht en dan bestel ik mijn technics gewoon omdat ik vind dat ze beter draaien (eigen mening)

Sam

Kan het ook zo zijn dat het je het leuker vind om te zeggen dat je Technics hebt. Winking my eye

53 Users online: 7 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 18.774
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.052.383