verkoop van synqs / aankoop technics (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Samm    posted on 08-07-2007 17:43
Hallo,

Ik kan bij mijn dj gear winkel mijn synq's xtrm1 verkopen voor 550 euro samen. Ze zijn 11 maanden oud.
En in de plaats daarvan kan ik bij hun 2 technics sl1210 Mk2 voor 500 euro stuk (zonder naalden) kopen ze zijn een half jaartje oud en er is niks schade aan ofzo.

Mijn vraag is nu wat jullie van de prijs vinden, is dit een goede koop ofniet want ik ben nog aan het twijfelen.

Ik verkoop de synqs gewoon omdat ik technics wil gewoon worden voor als ik moet gaan draaien, dus liever geen reacties : waarom doe je de synq's weg ofzo...

What do you think about verkoop van synqs / aankoop technics ??

Vote :   

GerritB    posted on 03-08-2007 16:25
Ik heb zelf citronic's ook oem, ik ben ook erg blij dat ik voor oems gekozen heb.

En afgelopen zondag heb ik nog op technics staan draaien, wat overigens geen probleem was.
Alleen je merkt gewoon dat het motor management van de oem stukken beter is.
Mforge    posted on 03-08-2007 16:44
ik zou altijd voor technics kiezen, als je het je kan veroorloven.

Ook al hebben die oem's een zwaardere motor, en werken ze beter voor sommige (wat gewenning is), je zal ze never niet in de clubs tegenkomen, en een technics doet waar die voor gemaakt is, en doet dat goed, al jaren. 
Daarom is het niet nodig een zogezegd beter werkende, of zwaardere motor in een tt te stoppen, want je hebt het niet nodig. en als die andere toeters en bellen die er eventueel opzitten heb je toch niks aan, op een evt groter pitch bereik na.

Die oems zijn goed voor mensen die technics kwaliteit  - (wat nog valt te bezien) en werking willen, maar geen geld hebben voor technics. (wat niet erg is)
djmamo    posted on 03-08-2007 17:42
synqs staan wel in club er staan zelfs foto's op deze site dat te zien is hoe dj jean aan het mixen is met synqs, en heb laatst een foto gezien met tiesto en citronics.

nu jij weer.

www.moonentertainment.nl
Ferrox    posted on 03-08-2007 18:07
Ik had geld genoeg voor technics, maar heb het niet gedaan omdat de specs er niet om liegen!
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 18:08
Technics was niet een meer op de music messe..
Die zien hun ondergang ook wel komen.

SynQ zou ik zeggen
Mforge    posted on 03-08-2007 18:31
hoho heftige reacties, zoals ik al zei ik probeer niemand af te vallen, maar anyway,

als iemand liever synqs koopt vanwege de specs prima, is dat je eigen keuze, mocht je hem ook lekkerder vinden werken ook prima, maar toch al die extra specs en zwaardere motor zijn niet nodig, een sl doet ze werk perfect en wat zeggen ze ook al weer over het wiel opnieuw uitvinden? never change a winning team zou ik zeggen, alleen de xtra pitch is vet, maarja dat heb ik ook op de m5g.

en over het feit dat die synqs misschien in een paar clubjes staan tsja, dat zal dan wel, en als die dj's erop draaien, zal er waarschijnlijk weinig andere keus geweest zijn.
en trouwens tiesto doet praktisch alles met cd, dus tiesto met citronics, tsja wat zullen we daar van zeggen.
Anyway tis iedereen ze eigen keuze, maar ik snap volkomen waarom iemand technics wil, en zou dat zelf ook altijd willen.

djmamo    posted on 03-08-2007 18:46
Poster: Mforge
hoho heftige reacties, zoals ik al zei ik probeer niemand af te vallen, maar anyway,

als iemand liever synqs koopt vanwege de specs prima, is dat je eigen keuze, mocht je hem ook lekkerder vinden werken ook prima, maar toch al die extra specs en zwaardere motor zijn niet nodig, een sl doet ze werk perfect en wat zeggen ze ook al weer over het wiel opnieuw uitvinden? never change a winning team zou ik zeggen, alleen de xtra pitch is vet, maarja dat heb ik ook op de m5g.

en over het feit dat die synqs misschien in een paar clubjes staan tsja, dat zal dan wel, en als die dj's erop draaien, zal er waarschijnlijk weinig andere keus geweest zijn.
en trouwens tiesto doet praktisch alles met cd, dus tiesto met citronics, tsja wat zullen we daar van zeggen.
Anyway tis iedereen ze eigen keuze, maar ik snap volkomen waarom iemand technics wil, en zou dat zelf ook altijd willen.

never change a winnig team?

wil niet vervelend zijn maar er waren geen andere merken omdat technics patend had op hun systeem, wil nog niet zeggen dat het perfect is.

en ik heb ook niet gezegd dat tiesto op citronics is over gestapt, ik zeg alleen dat ik hem met citronics op een foto heb zien draaien.

en weinig keus, lijkt me ook niet mischien is het gewoon omdat ze een beter alternatief hadden dan technics
www.moonentertainment.nl
Ferrox    posted on 03-08-2007 19:16

Hopelijk neem je deze quote dan ook niet persoonlijk op

als iemand liever synqs koopt vanwege de specs prima, is dat je eigen keuze, mocht je hem ook lekkerder vinden werken ook prima, maar toch al die extra specs en zwaardere motor zijn niet nodig,

Ho, waarom zou het niet nodig zijn? Doordat de motor sterker is kun je ook preciezer pitchbenden, en is (als je gebend hebt) de platter weer sneller op zijn oorspronkelijke snelheid. Met als gevolg dat het mixen veel soepeler gaat, en je niet duidelijk meer hoort wanneer je bijspringt. Dus in mijn ogen is dat wel degelijk nodig. Oké, het moet niet te gek worden dat hij niet meer te benden is. Maar wat sterker dan de technics motor zou wel fijn zijn omdat als ik de plaat op de technics al vast houd de platter soms stil komt te liggen. Dat is zooo irritant.

een sl doet ze werk perfect en wat zeggen ze ook al weer over het wiel opnieuw uitvinden? never change a winning team zou ik zeggen, alleen de xtra pitch is vet, maarja dat heb ik ook op de m5g.

Als je het vergelijkt met het wiel, waarom hebben ze er dan rubberen banden omheen gedaan? Vroeger reden ze ook op houten gevallen. Dus waarom zouden al die extra's niet mogen hebben, kan soms erg fijn (rubber) of handig zijn. Dan hadden mixers ook heel basic moeten blijven en was de DJM nooit zo'n bestseller geworden.

en over het feit dat die synqs misschien in een paar clubjes staan tsja, dat zal dan wel, en als die dj's erop draaien, zal er waarschijnlijk weinig andere keus geweest zijn

Het feit dat ze in clubs verschijnen wil al zeggen dat dit het einde van de technics word. En iedereen die op technics gedraaid heeft kan over op super-oems (zal me niets verbazen dat er binnenkort een vloedgolf komt van 2de hands technicsen)
De nadelen aan het nu kopen van een technics zijn:
- veel te duur voor wat ze bieden (slechter in specs en nog veeeel duurder ook)
- De waarde zakt doordat iedereen langzaam aan het overstappen is (hij kosste eerst bijna 1000 euro per stuk, nu nog maar rond de 500. Dus wat zal dat doen met 2de handse??)
- De onderdelen zullen ook slechter leverbaar worden omdat de productie gestopt is, of ze worden heeeel erg duur.

Kortom het rendement van het apparaat is ook weg.

Omdat er technics op staat. Je schreeuw met die naam maar echt over specs praten waarom je ze wil doe je niet. Je zegt ze fijner te vinden draaien. Ik denk dat dat tussen je oren zit. Ik dacht ook technics dit, technics dat. Tot ik de superoem zag. Sjemig wat een bullebak!

het enigste pluspunt wat ik kan verzinnen is dat ze lang meegaan, maar als je er alleen thuis gebruik van maakt is dat niet aan de orde.

Ik denk echt dat je een verkeerde keuze maakt. Er zijn zoveel tegens tegen een 1/2 voors dat het niet rendabel is.

Ik zeg je, ik heb niet voor niets gekozen voor de super-oem en expres niet voor de technics!
Iedereen die overstapt vind ik een merkgeilerd Winking my eye
Mforge    posted on 03-08-2007 22:04
ik neem niks persoonlijk op, maar ga wel even reageren :

Als jij beter met een oem kan mixen, vanwege de sterkere motor waardoor je mix soepeler verloopt en je minder snel hoort wanneer je bijspringt, heeft dat met je eigen skills en manier van mixen te maken.
want met een sl hoor je dit net zo weinig mits je dat onder de knie heb.
Als je gewoon alles met je pitch bijstuurt of je vinger er tegen aan legt heb je nergens last van, ik heb het nog nooit meegemaakt dat de platter stil kwam te liggen want dan moet je toch echt aardig douwen. its all about the feeling! 

En als die toeters en bellen zijn niet nodig, op de xtra pitch na dan, (weet niet of dit op een oem zit, maar dingen zoals keylock, achteruit enz enz vind ik!!! onzin) 

En wat jij zegt over een mixer vind ik heel wat anders, omdat dat daadwerkelijk wat toevoegt ten opzichte van xtra's op tt's
En de djm was een bestseller omdat het een industry standard was dus dat was zeg maar het wiel toen. Pioneer heeft met de djm 800 nou niet echt veel veranderd qua functies en lay out en waarom niet denk je?
dat er qua geluid dingen zijn veranderd was onvermijdelijk, maar voor de rest is het nog steeds grof gezegd een opgefokte djm 600.

maar dit is met de technics ook gebeurd door de jaren heen, er zijn dingen veranderd maar niet veel net als de djm.
Dus ik vind die vergelijking niet opgaan, en zeker niet wat motors betreft, tis leuk, maar niet nodig! 

En wat jij zegt alleen maar over technics praten, ik heb in al die jaren nog nooit wat anders gehad, en dat gaat ook niet gebeuren ook. dus tussen me oren zit het ech niet.

ik heb ook nooit gezegd dat de oem slecht zijn, alleen ik zou als ik die jongen was, ook technics kopen.

En trouwens als die oems echt zo goed waren, zou elke club ze wel kopen toch, als dit het nieuwe wiel is? of ligt dat misschien ergens anders aan.........?
Denk je dat dj's merk geil zijn? ik denk het niet, op sommige na dan.......ik denk dat ze met het beste willen draaien waar ze de meeste feeling bij hebben, en dat is? juist......TECHNICS

Ferrox    posted on 03-08-2007 22:08
lol, je bevestigd alleen maar wat ik denk.

Succes met je aankoop iig!
Mforge    posted on 03-08-2007 22:13
ik weet niet wat jij denkt...........

Ferrox    posted on 03-08-2007 22:16
Dat ga ik niet meer neerkalken.

Ik vind je echt heeeeel erg eigenwijs, dus moet je je neus maar een keer stoten. Daarom: Succes met je aankoop!
Mforge    posted on 03-08-2007 22:19
je leest niet goed......ik hoef niks te kopen ben al voorzien, al jaren, en als ik weer wat ga kopen, dan wordt het hetzelfde....maargoed ik zal me neus wel stoten.......

2 the topicstarter : succes met je aankoop.
djmamo    posted on 04-08-2007 04:52
serieus mensen kijk naar de specs en trek dan je conclusie.

de synq is een veel beter tt met meer opties.
en of het uit maakt dat hij een zwaardere motor heeft? ja dat maakt uit.

hoe zwaarder de motor hoe minder deze belast word ten opzichten van het moment dat er druk word uit geoefend.

dus zal de motor minder slijtage ondervinden en dus langer meer
gaan.

en mforge, ik denk dat je nog eens de post van ferrox moet door lezen want je reageert op dingen die niet gezegd zijn of die je verkeer interperteerd.

waaronder het stil leggen van de platter. er word door ferrox gezegd dat hij ooit mee maakt dat de platter stil ligt als hij enkel de plaat vast pakt, want een echte dj weet ook dat het slecht voor de motor is als je de motor tijdens het draaien stil legt en zo dus ook je motor kan door branden.

www.moonentertainment.nl
Vibemaster-D    posted on 04-08-2007 10:18
En wat jij zegt over een mixer vind ik heel wat anders, omdat dat daadwerkelijk wat toevoegt ten opzichte van xtra's op tt's
En de djm was een bestseller omdat het een industry standard was dus dat was zeg maar het wiel toen. Pioneer heeft met de djm 800 nou niet echt veel veranderd qua functies en lay out en waarom niet denk je?
dat er qua geluid dingen zijn veranderd was onvermijdelijk, maar voor de rest is het nog steeds grof gezegd een opgefokte djm 600.

Bullshit Mforge.
dat is ontzettende onzin.
de DJM600 was goed voor de tijd dat die uitkwam maar op het latere moment waar andere mixers gewoon duidelijk beter Xone:92 enz.

dus heeft pioneer een compleet nieuwe mixer gemaakt.
die toevallig de zelfde maat heeft als de DJM600 ( en de Nuo4,5, Xone:62, Xone:92, DJX700,DenonX1500 en nog zo een heel rijtje).
waarom opdat deze maat de standaard is geworden 12.5 inch.
dus laat dat al buiten beschouwing dat het 4 kanaals is is op die andere mxiers ook.

en ga jij maar is 2 uur draaien op een DJM600 en daarna 2 uur op een DJM800 dan merk jij het verschil want de feeling is compleet anders. en de binnekent helemaal compleet digitaal display er in effecten bak verbeterd. dus dat is al onzin trouwens

als het zo is wat jij zegt waarom is het dan niet de DJM600MK2 dat is toch bij de CDJ1000 ook die is toch ook al verouderd waarom wordt dat dan niet de CDJ2000 omdat dat nu wel een herziene versie is.
de Technics M5G is dan toch ook een opgevoerde SL1200MK2.

dus wat je nu zegt is onzin en trouwens. bij verschillende winkels moeten ze de SL1200 importeren op dat hij uit het assortiment gehaald is door panasonic in nederland

User edit by Vibemaster-D on 04-08-2007 @ 10:19:32 (1%)
Vibemaster-D    posted on 04-08-2007 10:20
k*t die qoute ging niet goed kan een mod dit verhelpen.
of hoe doe ik ditConfused?
Mforge    posted on 04-08-2007 15:05
2 vibemaster D : Nou ik vind juist dat de djm 600 en 800 dezelfde feeling hebben!

djm 600 was goed voor de tijd dat hij uitkwam, zoals ik zei : industry standard van goeie kwaliteit.

tuurlijk zijn er nu betere, en ik heb nooit gezegd dat een oem slechter presteert dan een sl, alleen ik vind die zwaardere motor en toeters en bellen op een tt niet nodig.
Als je een sl gewent bent, is dat genoeg om soepele vette mixen te maken, en zoals ik zei, als iemand een tt koopt (oem) voor de zwaardere motor moet hij dat zelf weten.

En 2 mamo: ik denk dat jij de post van ferrox nog is door moet lezen over het stilstaan van de platter. 

En een sl is al zo lang standaard, en er wordt al zo lang heel goed en soepel meegedraaid, dat het correctie gedrag van een oem misschien beter is, maar onnodig, want elke goeie dj kan soepel mixen met een sl, en echt niet dat hun mixen beter worden door een oem, dat blijft gewoon hetzelfde.
En als iemand voor een oem kiest vanwege het correctiegedrag wat ie lekkerder vind snap ik dat, alleen als iemand daarvoor kiest omdat hij het nodig heeft omdat ie dan makkelijker of beter kan benden, ligt dat ook aan diegene zelf, omdat het met een sl ook perfect kan. 

Ferrox    posted on 04-08-2007 15:38
oh, sorry Mforge, Ik ging zo in de discussie op dat ik dacht dat jij de TS was.. Excuses daarvoor!
Ferrox    posted on 04-08-2007 15:45
Poster: djmamo
waaronder het stil leggen van de platter. er word door ferrox gezegd dat hij ooit mee maakt dat de platter stil ligt als hij enkel de plaat vast pakt, want een echte dj weet ook dat het slecht voor de motor is als je de motor tijdens het draaien stil legt en zo dus ook je motor kan door branden.

Gelukkig is dat doorbranden niet mogelijk. Stel dat de platter als koeler zou dienen, dan had deze lange bij na niet genoeg ventilatie om de spoelen te koelen. De reden waardoor het niet door kan branden is dat er een begrenzing van de stroom op zit. Daarom word hij niet te warm als je hem stillegt.

De snelheid word niet bepaald door de stroom door de spoelen, maar de snelheid van wisselen tussen spoelen. Die wisseling gaat constant door met als gevolg dat je niet genoeg vermogen kwijt kunt in de spoel om deze op te warmen. Dus dat van het stil leggen maakt niet uit. Is begrenst.

Als je een langzaam tempo'tje hebt (stel he, ik gebruik het niet hoor) je pakt de synq, zet hem 33 toeren, -50% pitch. Dan draaid de motor heel langzaam. Dus (bijna) geen koelwind. De reden dat hij toch zo krachtig blijft (bij het pitchbenden) Is omdat de stroom hetzelfde blijft als bij een hogere snelheid. De reden dat hij langzamer draaid is omdat de spoel wisseling trager is.

Ik hoop dat dit een duidelijk beeld schept over hoe de motor werkt. In het echt gaat de wisseling gelijdelijk zodat je geen stotters hebt.
Mforge    posted on 04-08-2007 16:51
2 Ferrox : maakt niet uit, discussie op ze tijd kan geen kwaad (vind het wel leuk, als het op deze manier gaat, ja toch, lekker verhitte discussie zonder iemand aan te vallen, zo hoort het toch Thumbs Up

net zoals jij, geef ik alleen mijn mening aan de topicstarter.......laten we hopen dat ie voor zichzelf de juiste keuze maakt, want tis geen prestatiekwestie voor beide tt's misschien de een beter dan de ander, als je er hetzelfde mee bereikt maakt het ook eigenlijk geen ruk uit wat je koopt.
Samm    posted on 05-08-2007 15:27
Ze zijn gisteren verkocht dus nu zit ik even zonder, maar ik weet zeker dat ik de juiste keuze had gemaakt.

toch bedankt voor al jullie verschillende meningen en reacties...

This is an old Topic

No new postings for 6.395 days.
 Post CommentThat would be 213.2 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

201 Users online: 13 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 38.811
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.528.883