Luidspreker setje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ziax    posted on 05-07-2007 18:51
Ik ben aan het kijken naar een luidspreker setje, zonder sub om te beginnen.

Ik krijg altijd als aanrader een van de JBL serie (zou dan de jrx nemen)
of in min of meer dezelfde prijsklasse de VIBE serie van jb systems

Ik ben wel vakantiewerk aan het doen maar met mijn nieuwe booth + luidsprekers zou al mijn geld er meteen door zijn.

Zijn er soms nog andere merken die aan te raden vallen? (ik heb eens ergens een box zien staan met eY op Confused iemand hier ene idee van?

Ervaringen, Advies --> SHOOT!

MVG

What do you think about Luidspreker setje ??

Vote :   

dj-t    posted on 05-07-2007 18:58

ook ik heb de dap k115 ik vind er een lekker geluidje uitkomen voor het geld dat je er voor betaald, zeker als je er 2 per kan hebt staan en dan door gebrugd...

ik draai met dit setje voor 200 man of meer (licht aan wat voor feest het is)

jbl ben ik niet kapot van, maar dat is mijn mening omdat ik vind dat uit bijv RCF veel beter geluid komt.

dus mijn conclussie, heb je een kleiner budget, koop dap grooter RCF 300 a serrie

p.s.

bij rcf kun je dan ook kiezen voor de 300 of 500 a serrie ik zou voor de 300 gaan komt een beter geluid uit vind ik en veel lichter in gewicht

ook zou je voor behringer kunnen gaan, ik heb een tijdje gelden daar 2 speakertjes van gehoord en dat klinkt ook heel goed!
User edit by dj-t on 05-07-2007 @ 19:01:22 (15%)
Luxx    posted on 05-07-2007 19:01
gaat het hier om monitors of..?
www.mothermusic.nl
dj-t    posted on 05-07-2007 19:02
hij heeft het ook over baskasten dus ik nam aan van niet, ook al zijn er ook baskasten die bij een monitor setje horen
Ziax    posted on 05-07-2007 19:02
Ze moeten dienen om in mijn kamer een deftig geluid te hebben want het verschil tussen zo boxen en een paar stereoluidsprekers is toch heeeeeeel groot. Ook om enkele keren per jaar een klein feestje te kunnen geven. Tot max 200 man

MVG
User edit by Ziax on 05-07-2007 @ 19:06:26 (67%)
Luxx    posted on 05-07-2007 19:04
ik heb er verder geen verstand van hoor:P maar ik dacht, is mischien handig voor andere posters Winking my eye
www.mothermusic.nl
Ziax    posted on 05-07-2007 19:14
Die Dap K115 zijn die vergelijkbaar met de JB systems TSX serie?
greup    posted on 05-07-2007 19:15
Poster: Ziax
Ze moeten dienen om in mijn kamer een deftig geluid te hebben want het verschil tussen zo boxen en een paar stereoluidsprekers is toch heeeeeeel groot. Ook om enkele keren per jaar een klein feestje te kunnen geven. Tot max 200 man

MVG

max 200 met met 2 speakertjes in de prijsklasse van de vibe
dat lijkt me niet.
Ziax    posted on 05-07-2007 19:18
Ik heb donderdag een feestje gedraaid voor +/- 150 man met 2x JBL jrx,
het was wel in een turnzaal, dus redelijk grote zaal voor het weinige volk en ja dat mocht iets groter qua geluid. Maar de feestjes waarvoor ik ze zou gebruiken zijn bijna altijd van vrienden, dus geen grote zaal ofzo en moest dit wel zo zijn dan leen ik 2 boxen van een vriend

dj-t    posted on 05-07-2007 19:20
kijk met dat buget is gewoon dap k115 een mooie speaker,  ik zat ook nog tedenken aan serwin vega, goede topkasten voor dat geld
User edit by dj-t on 05-07-2007 @ 19:21:45 (100%)
LaMalediction    posted on 15-07-2007 20:44
ik heb zelf 4x Denon staan van 750 watt
met een versterken van 3500 watt

dus met mijn set kan ik wel knalle
dancedimension    posted on 16-07-2007 10:29
Ik heb een kast gehoord, die ongelooflijk goed klinkt, bijna identieke prijs als de k-115, alleen deze kast klinkt NOG beter en ziet er daarnaast leuker uit, ik zal stoppen met zoeken want voor 190 euro heb je tegenwoordig iets nieuws, de Wharfedale EVP-X15. Ik heb ze gehoord naast de k-115, de Behringer B1520 PRO, JBL JRX-115, en ik moet zeggen, deze wharfedale draaide de k-115 en de behringer str*nt, echt een verschil maar dan komt de JBL, de Wharfedale haalt deze qua klank als volume bij, alleen de JBL klinkt iets feller in het hoog en de wharfedale neutraler.. dus voor die prijs zal ik het niet laten! Je snapt dan ook wel dat ik snel er tussendoor 2 van heb aangeschaft

Specificaties:

the Wharfedale Professional EVP-X series loudspeaker systems are the latest evolution of our highly successful EVP-S family. Built around the development of an exceptional new Elliptical Waveguide Horn coupled with a ferrofluid cooled 44mm titanium compression driver, the high frequency performance and system reliability of this series is unprecedented in this product class. High output capability and low distortion with excellent high frequency extension characterize these new drivers. When comparing sound quality and specifications to the competition, the advantages of Wharfedale Pro built and designed components, the real compression driver and our sophisticated crossover can immediately be heard and appreciated.

• 15"2-weg
  • 300W RMS / 600W Music / 1200W Peak
  • 8Ohm

The New Elliptical Waveguide Horn: In comparison to a conventional rectangular horn, the Elliptical Wave Guide offers superior control over HF coverage, with reduced distortion, greater output and smoother frequency response. The elliptical shape means that there are no corners or parallel surfaces to distort, diffract or reflect the sound – therefore the output is smoother, cleaner and more consistent. Again, due to the elliptical shape, mid to high frequencies are diffused more efficiently. When coupled with a true compression driver, the result is brilliant, natural HF reproduction.

The Wharfedale Professional EVP-X series loudspeakers combine exceptional design and features with outstanding sound quality to provide a choice of sound systems to suit almost any application.

System Protection: The ProTech protection system in the EVP-X progressively converts excess power into heat and triggers a reduction in the power to the HF Driver. When the overload condition is removed, the system returns seamlessly to normal operation.

Sophisticated Crossover Design: Enhancing smooth frequency and power response, the EVP-X features a sophisticated crossover design that uses high voltage capacitors and inductors with massive cores and heavy gauge wire, enabling the crossover network to handle high power without saturating.

Built to last: The EVP-X cabinets are constructed using high grade, low resonance composite wood and covered with a road tough industrial carpet. A heavy duty full length steel grille protects the internal components from damage.

Versatility: Full range cabinets in the EVP-X Series are trapezoidal in shape and therefore easily arrayable. They also feature an alloy stand adaptor in the base of the unit for mounting on tripods or for use in combination with one of the complimentary sub bass systems.

Ease of use: The EVP-X have the added benefit of signal present and HF protect LED indicators on the front of the loudspeaker - green to show signal present and orange to show the HF bulb is active, making it easy to monitor the system levels.

User edit by dancedimension on 16-07-2007 @ 10:30:58 (5%)
Vaun    posted on 16-07-2007 13:11
DAP K-115 is NIET vergelijkbaar met de JB-Systems TSX serie!

TSX is van veel lagere kwaliteit vind ik zelf, neem dan echt een DAP K-115 (of eventueel een K-112)

This is an old Topic

No new postings for 5.919 days.
 Post CommentThat would be 197.3 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: Lead & 11 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 9.246
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.047.979