Behringer MiniBeat Beat 800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

diddy    posted on 04-07-2007 12:47
Hallo,
Ik zou willen een BPM counter kopen en ik had in gedachten van de Behringer MiniBeat Beat 800 maar nu was mijn vraag of jullie daar al ervaring mee hebben?
Beat 800

What do you think about Behringer MiniBeat Beat 800 ??

Vote :   

Luxx    posted on 04-07-2007 12:54
kijk eens op new-line voor klanten reviews hierover. dan kom je al een heel eind. meestal zijn dit soort dingen niet zo heel handig

www.mothermusic.nl
Jorrit    posted on 04-07-2007 12:55
Waar denk jij een BPM counter voor nodig te hebben dan?
Renzis    posted on 04-07-2007 13:09
leer je nie heel veel van denk ik, als je daarmee wil gaan beatmatchen teminste.

sluit me aan bij luxx, zoek de reviews!

Kffa    posted on 04-07-2007 13:26
Pas als hij na de comma decimalen aangeeft zou je er pas wat aanhebben lijkt mij. Die hele getallen hoor je snel genoeg dat ze niet even snel draaien.
stevew    posted on 04-07-2007 13:26
hmm, ik denk wel dat dat niet zo accuraat zal zijn. Ik denk dat je dit kunt vergelijken met de bpm-counters van jb-systems...die zitten er voordurend naast. Ik zou dit toch in de rekken laten staan hoor. En zoals hierboven al vermeld, veel ga je hier niet mee bijleren op gebiet van beatmatching. Op die manier ga je geen gevoel voor mixen ontwikkelen als je afhankelijk bent van een bpm-counter.
Luxx    posted on 04-07-2007 13:31
Poster: Jorrit
Waar denk jij een BPM counter voor nodig te hebben dan?

ik vind dat een beetje kortzichtig. voor een beginnende is een bpm counter gewoon een handig hulpmiddel
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 04-07-2007 @ 13:31:38 (6%)
Mforge    posted on 04-07-2007 13:45
het enige handige hulpmiddel zijn je oren.
Hansje    posted on 04-07-2007 13:54
Poster: Mforge
het enige handige hulpmiddel zijn je oren.

Mee eens, maar een beatcounter kan in sommige gevallen wel een handig hulp zijn
Zie het als de stoel bij het leren schaatsen.
User edit by Hansje on 04-07-2007 @ 13:55:03 (9%)
Jorrit    posted on 04-07-2007 13:55
ik vind dat een beetje kortzichtig. voor een beginnende is een bpm counter gewoon een handig hulpmiddel

Onzin, JUIST als beginnende DJ moet je beatcounters links laten liggen, je moet eerst 100% op gehoor leren mixen.
Ghost-Andries    posted on 04-07-2007 14:25
http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=15634
=> review van een persoon
kom je misschien iets meer te weten
MaD    posted on 04-07-2007 14:55
Poster: Jorrit

Onzin, JUIST als beginnende DJ moet je beatcounters links laten liggen, je moet eerst 100% op gehoor leren mixen.

Ben ik het volkomen mee eens. Goedkope, dus mindere gear om mee te beginnen heeft als nadeel dat je weer nieuwe wil kopen, maar het voordeel is dat als je daar mee kunt mixen, je ook wel met een cdj 1000 kunt mixen. Andersom lijkt me lastiger. Ik zou geen beatcounter kopen en gewoon hard oefenen. Tegen de tijd dat je echt goed bent kun je ook wel een cd speler/mixer met beatcounter kopen om het dan alsnog te vergemakkelijken
noadja.com /// aboveall.nl
_Ivan_    posted on 04-07-2007 17:54
Poster: Luxx

Onzin! je word er alleen maar afhankelijk vanWinking my eye gewoon op gehoor mixen. Leer je echt het meeste van.
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 04-07-2007 18:00
Ookal zou je deze kopen, het is niet zo nauwkeurig(als ze dat anders wel zijn). Ik bedoel, ze zeggen niet 131,559 maar 130. Dan hoef je nog altijd een stuk zelf te doen. Wil je echt weten wat er gebeurt met mixen op bpm counters? Check me allereerste mix onder de naam 'DJLIBERTY' maar eens en nu 4 jaar later ben ik helemaal op gehoor en check me nieuwste mix maar eens. Happy, laughing
_Ivan_    posted on 04-07-2007 18:08
Ik zou het sowieso uit mn hoofd laten om een beatcounter van behringer te nemen. De beatcounters op de behringer mengpanelen zijn ook niet te gebruiken.
Tip : Koop nooit zomaar wat zonder dat je op zoek bent geweest naar recensies etc. Zoek ook eventueel naar alternatieve producten.
Feel&.Celebrate.Life!
Daan86    posted on 04-07-2007 18:17
Het grappige eraan is dat de kwaliteit van de beatcounter hem eigenlijk al overbodig maakt. Ik heb deze zelf ook, heb hem toen ik hem net had heel af en toe gebruikt maar ik kocht hem voor de preamps--> tc vinyl opstelling. Hij is erg onnauwkeurig (geen decimalen achter komma) tenminste als hij al in de buurt komt van de bmp. Vaak zit hij er naast. Uiteindelijk komt het dus toch op je gehoor aan.

Er is echter wel een dilemma te onderkennen. Deze beatcounter kan de dj wel in ongeveer de goede richting wijzen met de pitch waardoor het toch "handig" kan zijn en de dj toch nog op zijn gehoor moet vertrouwen.  Aan de andere kant: puur op gehoor (leren) mixen is veel beter voor een beginneling.

Als je hem serieus wil gebruiken zal je er al snel achter komen dat het een waardeloos ding is (op bpm gebied). Zie je het als "steuntje in de rug" op zoek naar de correcte pitch dan kan hij wel redelijk dienst doen.
sjefkuh    posted on 04-07-2007 18:20
Een BPM counter zit er bijna altijd wel 1 of 2 beats langs. De rest moet je dan toch op het gehoor doen. Het is alleen fijn als je verschillende stijlen gaat mixen (bijvoorbeeld R&B en House) dat je ongeveer weet waar je zit.
_Ivan_    posted on 04-07-2007 18:22
Poster: Daan86
Zie je het als "steuntje in de rug" op zoek naar de correcte pitch dan kan hij wel redelijk dienst doen.

Ik heb een VMX-200 en DJX-700 in mijn bezit gehad en van een steuntje in de rug was echt geen sprake van. Ze zijn echt niet nauwkeurig!! En ik kan me niet voorstellen dat dit apparaat het dan wel ineens prima zou doen. Zonde van je geld naar mijn mening.(koop ik liever een cdj van:P)
Feel&.Celebrate.Life!
KeviiN    posted on 04-07-2007 19:05
quote:
Poster: _Ivan_
Zonde van je geld naar mijn mening.(koop ik liever een cdj van)

Voor 50 euro? Lijkt me niet he
_Ivan_    posted on 04-07-2007 19:07
Poster: KeviiN
quote:
Poster: _Ivan_
Zonde van je geld naar mijn mening.(koop ik liever een cdj van)

Voor 50 euro? Lijkt me niet he

Als je het bij elkaar moet sprokkelen is ieder stukje een beetjeWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
jeroeni    posted on 21-07-2007 16:58
ik heb zelf niet zuklke goede ervaringen met dit merk.

en ik denk dat deze counter redelijk onnouwkeurig en je kan beter leren op gehoor te mixen

Jori    posted on 21-07-2007 17:10
Ik gebruik de bpm op mijn cd speler alleen om de goeie richting te vionden daarna doe ik het op gehoor en dat lukt aardig. Echter werkt bpm alleen om de goeie richting aan te geven en dus NIET om te beatmatchen. Ik ben er mee begonnen en je hoeft je er geen zorgen om maken dat je daardoor niet zonder kan.
Bastian    posted on 21-07-2007 17:15
echt lol altijd als ik met me draaitafels draai dan gooi ik de plaat erin en hoef ik zowat een grote beweging met me pitch te maken (zijn meestal niet zo groot gewoon platen met ong zelfde snelheid kiezenWinking my eye) en dan kleine bends, gehoor is voor mij nog makkelijker dan die schermpjes continu in de gaten te houden:D

This is an old Topic

No new postings for 6.317 days.
 Post CommentThat would be 210.6 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 18 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 18.309
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.031.900