JBL speaker opties
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ft    posted on 03-07-2007 17:05
Beste mensen... Ik heb wederom jullie hulp nodig.
Ik heb na lang dingen na zoeken enkele mogelijkheden gevonden voor speakers. Het is voor een drive-in en ik wil graag jullie mening horen over deze opties.
Allereerst zal ik even de opties op een rijtje zetten:

1x Crown Xls 602 + 2x JBL JRX 115 = €1150,-
1x Crown Xls 602 + 2x JBL JRX 125 = €1400,-
1x Crown Xls 802 + 2x JBL JRX 125 = €1600,-
2x JBL Eon 15 G2 = €1400,-

Ik denk over de jrx 115's aangezien dit de goedkoopste keuze is en dan is het makkelijker om er later subs bij te kopen. De 115's hebben denk ik echter niet genoeg vermogen.
De jrx 125's hebben al meer vermogen, maar om deze voldoende power te geven, zou ik er waarschijnlijk de xls 802 bij moeten nemen. Dit is de duurste keuze en is nog steeds niet perfect. De 125's kunnen het wel een tijdje redden, maar waarschijnlijk is een extra sub onvermijdelijk.
De tussenkeuze is de Eon 15's. Het voordeel hiervan is dat je minder mee hoeft te slepen, ze hebben iets meer vermogen dan de 115's en zijn iets goedkoper dan de 125's met de xls 802...

Waarschijnlijk is het onvermijdelijk dat ik er uiteindelijk subs bij moet hebben, maar dit zit er op dit moment nog even niet in.
Mijn budget ligt zoals jullie al gezien hebben rond de 1500 euro. Ik heb veel goeds gehoord over JBL, maar eventuele suggesties zijn altijd welkom.

Tevens ben ik even rond aan het kijken voor monitors... als jullie hier ideeën voor hebben, zijn deze ook welkom...

Alvast bedankt,
Michael

What do you think about JBL speaker opties ??

Vote :   

Ferrox    posted on 03-07-2007 19:15
Ik draaimet de eons makkelijk voor 300 man. Alleen mis je dan wel het echte drukkende laag, en daar heb je behoorlijke subs voor nodig om die eons bij te kunnen benen. Het enigste echte nadeel aan JBL is dat ze behoorlijk agressief kunnen worden bij hoge volumes.

De combo Crown-JBL is een goede keuze opzich al. wellicht dat daar een optie.
Staar je vooral bij JBL niet blind op vermogens, Die EON G2 gaat echt hard voor zijn vermogen, daar stond ik van te kijken. Ze zijn behoorlijk compact, en als je later subs er bij wilt zetten neem je die ook actief. En heb geen gezeul met lompe versterker racks..

Maargoed het is maar net wat jij belangrijk vind.

(wou eigenlijk de PRX aanraden, maar die ligt een beetje ver boven je budget)
robbert    posted on 03-07-2007 19:23
Wat is de reden dat je enkel naar JBL speakers kijkt? Ook andere merken hebben veel moois te bieden..
Ft    posted on 04-07-2007 11:31
Poster: robbert
Wat is de reden dat je enkel naar JBL speakers kijkt? Ook andere merken hebben veel moois te bieden..

Een tijd geleden had ik al een topic over speakers en versterkers... en daar kwam eigenlijk uit dat JBL de beste keuze was... Ook heb ik daar veel over gehoord... Ik zei trouwens ook al in de openingspost dat suggesties ook welkom zijn... hiermee bedoel ik dus ook andere merken die naar jullie mening iets goeds te bieden hebben...

@Ferrox... Dank je voor je post... daar kan ik wel iets mee...
Compactheid is eigenlijk ook best belangrijk voor me en dit zou ook de reden zijn waarom ik voor actief zou gaan... Als ik 2 van deze Eon 15's zou nemen, zou ik het dan later redden als ik er 2 Eon 15 G2 Sub's bij neem?
User edit by Ft on 04-07-2007 @ 11:34:22 (60%)
robbert    posted on 04-07-2007 11:45
Nou dan zou ik aanraden toch ook eens naar andere merken te kijken. Ik zou sowieso voor actieve speakers gaan, omdat dit erg veel gesleep bespaart.

Mackie srm-450 zijn erg goede speakers die breed inzetbaar zijn en het erg goed doen in de verhuur. Ook de Lem d400 speakers kun je overwegen, aangezien ze een goede geluidskwaliteit leveren en de prijs gezakt is naar minder dan 600 euro de speaker.
Vibemaster-D    posted on 04-07-2007 12:26
kan je een paar dingen vertellen.

gebruik zelf Eon's als Monitor als ik draai zijn super lekkere boxen die je ook zonder subs voor kleine feestjes compact mee kan nemen.

de JRX gaan opzich lekker. zou dan niet de 125 neemenen want die is 3 weg dus als je daar een subwoofer onder gooit heb je niks aan de 2x 15" woofers want er werkt er maar 1.

verder de Crown XLS serie is heerlijk ik gebruik er zelf ook de XLS602 D. (de D heb je niet vernoemd maar neem aan dat je de nieuwe modellen neemt dan).

en heb je ook naar de MRX serie gekeken. daar komt veel strakker zuiverder geluid uit dan de JRX.

ik noem geen winkels maar de grote zaken in rotterdam hebben deze voor een prijs van €799

specs MRX515
400 watt RMS
800 watt Programma
1600 watt peak
8 ohm

ik denk dat als je 2 MRX'en haalt je er zo ontzettend blij van word. het totaal prijsje word dan wel iets duurder maar zeker de moeite waard echt.

p.s.: wat voor soort monitors zoek jeConfused voor tijdens live gebruik of een boothmonitor voor thuis?? is het voor thuis of in je studio de KRK Rokit V6 €250, dat is gewoon zo een super lekkere duidelijke monitor. maar weet niet of je een DJ booth monitor bedoeld
User edit by Vibemaster-D on 04-07-2007 @ 12:35:49 (29%)
Ft    posted on 04-07-2007 12:45
@ die monitors... het is eigenlijk bedoeld voor thuis gebruik, maar ik wil ze ook kunnen gebruiken als ik ergens moet gaan draaien... Die KRK's heb ik al naar gekeken en ga er binnekort ook even naar luisteren... maar aangezien ik nog nooit monitors heb gekocht/gebruikt, wil ik er even iets over horen van anderen...

Ferrox    posted on 04-07-2007 16:02
Poster: Ft

@Ferrox... Dank je voor je post... daar kan ik wel iets mee...
Compactheid is eigenlijk ook best belangrijk voor me en dit zou ook de reden zijn waarom ik voor actief zou gaan... Als ik 2 van deze Eon 15's zou nemen, zou ik het dan later redden als ik er 2 Eon 15 G2 Sub's bij neem?

Ik ken de subs persoonlijk niet. Maar waar ik ze huur heeft er 1 jrx actieve (15 inch, weet het type zo niet) sub bij staan. Dat gaat als de brandweer. Ik sta dan half te draaien voor ruim 200 man. (bij foto's van drive-in shows zal ik zo een link posten, en dan zie waar ik het voor inzet. Hier stond de set ongeveer op 60%, en ik (achter de booth) had licht piepende oren na het feest) Nu denk ik dat je max tot 80/85 % kunt gaan voordat er echt vervorming optreed. Dus 300 man is makkelijk te doen, en mischien wel meer met die betreffende subs.

Ik zou zeggen check zo de drive-in show draadje hier op dit forum!

(mischien wel een optie dat je een keer meegaat en dus echt hoort wat ze kunnen, echter is dit nu pas na de vakantie mogelijk)
Ft    posted on 05-07-2007 13:39
Aan de foto's te zien moet dat voor mij genoeg geluid zijn... Ik ga even luisteren in de winkel... hopelijk hebben ze ze hier ook staan... in ieder geval alvast bedankt voor je hulp en verdere reacties/suggesties zijn altijd welkom... Met name over de monitors...

This is an old Topic

No new postings for 6.313 days.
 Post CommentThat would be 210.4 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 5 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 13.206
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.163.967