Licht vraagjes (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 02-07-2007 23:04
Beste resourcers. Gewoon klein vraagje...

Ik kan 3 soorten lichteffecten kopen tweedehands. Nu wil ik weten wat het interessants zou zijn voor mij, beginnend dj.

Dynamo: €100

Soundbeam (volgens de winkel is dit DMX) (€50/stuk)

3x Wildmoon: €100 (ik had graag DMX, dit heeft het volgend effect dus niet)

What do you think about Licht vraagjes ??

Vote :   

Renzis    posted on 02-07-2007 23:14
kijk wat je zelf et mooiste vind heaWinking my eye

JasperVC    posted on 02-07-2007 23:17
Poster: Renzis
kijk wat je zelf et mooiste vind heaWinking my eye

Het gaat niet om het mooist, het gaat om wat het voordeligst is en welke ik later nog kan gebruiken. ik vind ze alledrie mooi.
Yorick    posted on 02-07-2007 23:19
Zoek
Daar kon je ook je vraag stellenWinking my eye
Nvie    posted on 03-07-2007 07:25
Die laatste sowiesow niet, die komt rechtstreeks uit de catalogus van de Neckerman... tweede ken ik niet, eerste is het kleine broertje van de 'the Winner' scan, en vrij redelijk, maar de lichtopbrengst laat het een en ander te wensen over.
greup    posted on 03-07-2007 10:08
ik zou ze alle 3 niet den,. Tenzijn je ze gewoon voor in je eige kamer wilt gebruiken. De opbrengst is bij alle minimaal.

je kunt beter doorsparren en investeren in een serieus setje. Een paar fourbarren Par 56 bijv. daar heb je later ook nog wat aan.

Vibemaster-D    posted on 03-07-2007 10:38
idd zou ze geen van 3 nemen want bovendien die dynamo kost nieuwd 160 euro waarom zou je 2e hands er dan nog 100 voor betalen zou dan gaan kijken naar een setje JB winners.hele goede scans met goede lichtopbrengst voor in de kleinere zalen.

die 2e zien er ook niet echt zo geweldig uit en de 3e is zoals nvie zegt rechstreeks gekopieerd uit de neckerman/whekamp catalogus en als je het niet geloofd kijk er maar eens in.

maar wil je echt leuke goede lichtopbrengst kijk dan naar 2e hands T4 met Par 56 er aan. met 2 t4's kan je een leuke lichtshowtje doen.
Timmerink    posted on 03-07-2007 12:26
Ik heb je even een PM gestuurd
JasperVC    posted on 03-07-2007 13:32
Poster: Timmerink
Ik heb je even een PM gestuurd

ok ik heb het gezien. heb je toegevoegd op msn en gemaild. bedankt !
djmaarten    posted on 03-07-2007 18:18
ik zou voor de 1ste gaan
OneSixty    posted on 03-07-2007 19:44
je bent appelen met peren aan het vergelijken.

die dynamo en soundbeam zijn iets heel anders dan die wildflower.
die dynamo en soundbeam moet je nog besturen met een dure dmx controller en die andere is plug&play.

User edit by OneSixty on 03-07-2007 @ 19:45:12 (8%)
JasperVC    posted on 03-07-2007 19:49
Poster: dj_lightzone
je bent appelen met peren aan het vergelijken.

die dynamo en soundbeam zijn iets heel anders dan die wildflower.
die dynamo en soundbeam moet je nog besturen met een dure dmx controller en die andere is plug&play.

Moeten is veel gezegt toch? Daarbij nog een vraagje. Kan je zonder een dmx ontroller 2 scanners gelijk laten gaan? met een kabel ofzo?
_Ivan_    posted on 03-07-2007 21:00
Poster: JasperVC

Moeten is veel gezegt toch? Daarbij nog een vraagje. Kan je zonder een dmx ontroller 2 scanners gelijk laten gaan? met een kabel ofzo?

Je kunt ze met XLR's met elkaar verbinden en dan in de masterslave functie zettenWinking my eye...
Feel&.Celebrate.Life!
JasperVC    posted on 03-07-2007 21:04
Poster: _Ivan_

Je kunt ze met XLR's met elkaar verbinden en dan in de masterslave functie zettenWinking my eye...

Dus m.a.w. het lukt ??
_Ivan_    posted on 03-07-2007 21:08

Dus m.a.w. het lukt ??

japWinking my eye echter vind IK(!) het wel zo leuk om de show aan te passen en dus ook zelf te bepalen wat voor kleurtjes gobo's ik gebruik.
Let op : Die Dynamo die je helemaal boven aan hebt staan is als scanner zeer beperkt doordat de kleuren samen met de gobos op 1 wiel zitten.
Feel&.Celebrate.Life!
JasperVC    posted on 03-07-2007 21:15
Poster: _Ivan_

japWinking my eye echter vind IK(!) het wel zo leuk om de show aan te passen en dus ook zelf te bepalen wat voor kleurtjes gobo's ik gebruik.
Let op : Die Dynamo die je helemaal boven aan hebt staan is als scanner zeer beperkt doordat de kleuren samen met de gobos op 1 wiel zitten.

en een winner ?
Heeft die meer functies?
_Ivan_    posted on 03-07-2007 22:00

en een winner ?
Heeft die meer functies?

Die heeft in ieder geval een apart kleuren en gobo wiel waardoor je zelf in ieder geval meer kunt veranderen. Of  The Winner meer kleuren, gobo's heeft in totaal dan de Dynamo durf ik niet te zeggen.
Feel&.Celebrate.Life!
Nvie    posted on 03-07-2007 22:16
The winner heeft sowiesow een veel grotere lichtopbrengst (wat niet zo gek is als je ziet dat ie een 250w pitje heeft tegenover een 100w). The winner wordt over het algemeen ook zeer gewaardeerd voor het geld dat je er voor neer moet leggen, een veel betere koop dan zo'n dynamo dus.
JasperVC    posted on 03-07-2007 22:36
Poster: Nvie
The winner heeft sowiesow een veel grotere lichtopbrengst (wat niet zo gek is als je ziet dat ie een 250w pitje heeft tegenover een 100w). The winner wordt over het algemeen ook zeer gewaardeerd voor het geld dat je er voor neer moet leggen, een veel betere koop dan zo'n dynamo dus.

ok ik ben overtuigd !!
THX 4 THE COMMENTS
OneSixty    posted on 03-07-2007 22:48
ik heb thuis dynamo's staan , en ze zijn idd erg beperkt.
ik zou ineens voor een dj robo of een superwinner gaan
jannickv    posted on 04-07-2007 14:20
k vond niet direct een ander forum om deze vraag in te posten en had ook geen zin om een nieuw te openen
moest dit al bestaan zeg het dan maar ik heb de zoek button gebruikt

ik zou nu graag wat licht kopen ik heb al wat gewerkt deze vakantie en heb nu 500€ om te investeren
wat denk jij dat ik het best doe verder sparen, iets kopen (zeg dan aub ook wat), of mij een 2e pioneer aanschaffen

mvg
jannick
PatrickBeuken    posted on 04-07-2007 16:49
Is nogal een verschil he, een cd-speler of licht? Ik zou eerst maar eens nadenken wat je nu echt wilt.

Voor 500 euro krijg je een nette set parren met dmx t-bar.
Downforce    posted on 04-07-2007 17:58
Aangezien je al een dubbele cd speler hebt en 1 pioneer (Zo staat het toch bij DJ-booths) zou ik voor de licht apparatuur gaan. Een setje DMX t-barren lijkt me dan wel leuk.
jannickv    posted on 04-07-2007 18:36
Poster: PatrickBeuken
Voor 500 euro krijg je een nette set parren met dmx t-bar.

weet iemand zo een setje?
_Ivan_    posted on 04-07-2007 19:11
Poster: jannickv

weet iemand zo een setje?

Je zou eens op marktplaats kunnen rondkijken, of enkele webshops eens gaan bekijken.
Feel&.Celebrate.Life!
PatrickBeuken    posted on 04-07-2007 19:26
Voor 500 euro krijg je zo'n set nieuw... moet je gewoon even zelf samenstellen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 8 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 13.414
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.096.601