wie heeft een ROLAND SP 404 of getest
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djpk    posted on 21-06-2007 15:53
Ik ben op zoek naar een sampler en de Roland sp 404 leek mij wel intersant
heeft iemand die getest en want vind je er van
ik zou het graag willen weten

kan ik als ik m`n cd speler laat spelen op kanaal 1
kan ik dan een willekeurige beat van een sp 404 op kanaal 2 er dan zo in gooien
als mijn crossfader goed staat?

Pascall

NielsR    posted on 21-06-2007 15:57
Ik heb ook gedacht aan deze te kopen maar dat is even uitgesteld ik heb wel al een demotje gekregen in een winkel toen ik daar stond en op de dj beurs in hasselt want die dj van numark had er zo een staan heeft toen wat gedomonstreerd daarmee was wel leuk ik zou hem kopen omdat hij redelijk goedkoop is zelfs nog een stuk goedkoper dan de efx 500 van pioneer maar bij mij in de winkel rade ze wel een kaoss pad 3 aan in de plaats van de sp404 maar die is wel 100 euro duurder, op youtube kun je wel wat demo filmjes terugvinden

de officiele site

djpk    posted on 21-06-2007 16:11
ja ok dankje ik heb inderdaat al gekeken naar diversen filmpjes en ik vind het een pracht ding en als ik hem via deutsland bestel kost het me maar 300 euries.
ik moet alleen zelf nog wel ff gaan kijken wie er een demo heeft staan kan ik ff op een paar knoppen rammen kijken of het lekkr gaat.
NielsR    posted on 21-06-2007 16:21
Ik kan hem hier in belgie al kopen voor 350 euro dan zou ik niet naar duitsland gaan. ik ben ook eens bij mijn broer zijn muziekhandelaar geweest (die verkopen geen dj gear alleen gitaren pianos, drums,...) daar verkochten ze ze oook maar moesten ze ,ze bestellen en dan was dat aan de officiale richtprijs en die is 450 (heb het foldertje nog hier)

Je moet de sampler eigenlijk alleen maar als effectenbox gebruiken, als je het echt wilt gebruiken om veel samples te spelen zou ik ableton live met een m-audio triggerfinger verkiezen werkt veel gemakkelijker maar dan moet je je samples wel op voorhand voorbereiden bij de sp404 kun je dat op de spot doen tijdens je dj set
User edit by NielsR on 21-06-2007 @ 16:25:19 (93%)
djpk    posted on 21-06-2007 16:25
zo in nederland is de richt prijs 349 euro dat is iets minder dan in belgie dus
waarom zit daar zo belachelijk veel verschil in in prijs? voor het zelde aparaat
808madness    posted on 07-09-2008 13:56
Hoi mensen, ik zit er ook aan te denken om die 404 aan te schaffen..
Kwil hem samen met mn 808 gebruiken en das eigenlk omdat samplen me makkelijker en handiger lijkt met die 404
de 808 kan ook prima samplen maar als k dan toch al die samples op mn flashkaart wil opslaan lijkt t me makkelijker om dat met die 404 te doen..

weet iemand n beetje hoe dat samenwerkt met de 808?

This is an old Topic

No new postings for 4.434 days.
 Post CommentThat would be 147.8 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 4 Guests (64 Unknown)*
Pages generated today : 3.172
Most users online this month : 1.185
Lifetime Pageviews : 182.446.908