Denon DN-D4000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Niels325    posted on 18-06-2007 21:46
Hallo,
Volgende week ontvang ik mijn DN-D4000.
Ik heb een hoop gezocht op DJR over deze cd-speler, maar hier is bitter weinig over te vinden!
Wie kan mij wat nuttige tips laten weten over deze speler?
Bv. over bugs die je best dringend verwijderd door een update, dingen die je beter niet probeert en dergelijkeWinking my eye

What do you think about Denon DN-D4000 ??

Vote :   

Gery    posted on 18-06-2007 23:33
heb hier ook zo'n speler staan. werkt prima.
er zijn geen bugs in ofzo, hij speelt gewoon.

cue'en is anders als op pioneer, maar dat is zo op alle denon's.
(zoeken, cue indrukken om te bevestigen)

anyway, wat ik wel nog kan zeggen is dat hij perfect werkt in samenwerking met traktor scratch.

als je iets specifiek wil weten , just ask Happy, laughing

heb je hem btw nieuw of 2e hands gekocht ?
DJ - Producer
stevew    posted on 19-06-2007 00:00
Hey niels,
Ik heb hier al een jaar of 2 een 4000 staan. hier zijn een paar zaken waar ik in de jaren problemen mee gehad heb.
Als je een mp3 cd hebt die bestaat uit 1 lange mix(bestaande uit 1 track) stopt de cd met spelen na 150min. heb dit zelf al meegemaakt maar daar trek ik me niets van aan.
Wat ik wel lastig vindt aan de 4000 is de functionaliteit met mp3. Hiermee bedoel ik als je een mp3 track hebt en je moet naar vb. 20sec35frames(zoals bij gewone cd's) waar de baslijn begint is het heel lastig om dit punt te zoeken (de search bij mp3 neemt altijd stappen in seconden en niet in frames). Bij mp3-cd's staat de frame-counter er niet eens op, het gaat enkel maar met minuten en seconden(erg irritant). bij mp3 is ook de start trager, hij start niet met een snelheid van 0.01sec zoals met de gewone cd's maar hij start met mp3 zoals de meeste oudere jb-spelers (met vertraging dus). De brake is NIETS waard, die gebruik je beter niet.
Om op je vraag te antwoorden wat doe je beter niet:
-Geen cd's branden op hoge snelheden (de 4000 skipt erover tijdens het spelen en valt stil!!!)
-Geen speciale cd-vormen in de speler steken (hartvormige of van die kleintjes) maar dit doe je toch niet nietwaar.

dat was het zo ongeveer....oef

Maar naast al dat negatieve.....de 4000 is een goede cd-speler waar je veel geniet zal van hebben. Ik ben er ook zeer tevreden van geweest. Ik heb nu de cdj-1000mkIII's omdat ik mijn grenzen wil verleggen en de lat hoger wil leggen, niet omdat ik van denon wil afstappen want ik heb wel respect voor denon. Ik heb met denon 6 jaar gedraaid en ik was er zeer tevreden van. Ik heb de 4000 hier nog staan en ik gebruik die regelmatig nog dus...slecht is die niet hé

Veel succes ermee!!
Greets,
Dj:Steve

Gery    posted on 19-06-2007 00:25
hehe, mp3's heb ik eig nooit gebruikt, dus kan daar niet over oordelen.

ik vind het kut om op een cd met 99 nummers een liedje te zoeken en niet alle spelers kunnen mp3 aan dus daarom werk ik altijd met gewone cd's
DJ - Producer
Victor    posted on 19-06-2007 11:43
Poster: stevew
Wat ik wel lastig vindt aan de 4000 is de functionaliteit met mp3. Hiermee bedoel ik als je een mp3 track hebt en je moet naar vb. 20sec35frames(zoals bij gewone cd's) waar de baslijn begint is het heel lastig om dit punt te zoeken (de search bij mp3 neemt altijd stappen in seconden en niet in frames). Bij mp3-cd's staat de frame-counter er niet eens op, het

Dat is bij geen enkele speler het geval. Frames is iets dat hoort bij cd-audio. Een mp3-disk is een datadisk, en die is niet onderverdeeld in frames.

Je opmerkingen over de mp3-functionaliteit van de DN-D4000 kloppen wel. Eigenlijk kan dat ding alleen mp3 afspelen en pitchen, de rest werkt niet of niet echt goed. Daarom is hij ook vervangen door de DN-D4500.
Niels325    posted on 19-06-2007 13:43
Aan iedereenWinking my eye,
Echt bedankt voor al jullie reacties!
Dat van die mp3 had ik al hier en daar gelezen, maar daar trek ik mij niets van aan! Kben toch niet van plan om ooit met mp3-cd's te werken.
En wat dat cue-en betreft: Mijn vorige cd-speler was een cd560 van jbsystems(blij dat ik deze kwijt ben), en toen ik eens op een 2100f van Denon speelde was de cue-manier net hetzelfde, dus ik hoop dat dit bij deze 4000 ook zo zal zijn! Kvind het namelijk echt makkelijker werken zo, want toen ik eens op een cdj-1000mk2 moest spelen had ik daar heel wat meer moeite mee:s.
Ahja, hij is 2dehands, maar dat kun je er niet aan zien, wat wel leuker is dan van die afgeramde vergeelde knoppen:p!(kzal eens proberen om een foto hierin te krijgen:d)

Nog dingen die ik moet weten?Winking my eye
User edit by Niels325 on 19-06-2007 @ 13:51:01 (13%)
Gery    posted on 19-06-2007 13:49
Poster: Niels325 Kvind het namelijk echt makkelijker werken zo, want toen ik eens op een cdj-1000mk2 moest spelen had ik daar heel wat mee moeite mee:s.
 en de cdj 1000's vallen dan nog mee, de eerste pioneer die ik in mijn handen gehad heb vas een 100 met dubieuze cue knoppen. kwestie van een beetje te oefenen op een andere manier van bijsturen Happy, laughing
DJ - Producer
Niels325    posted on 19-06-2007 13:49
Foto:
////www.djresource.eu/Gallery/pic/5124/
Kvind niet dat daar iets op aan te merken is! Maar kzal hem uiteraard wel testen, maar daar verwacht ik alleen maar iets goeds van:d. Aangezien de man er op stond dat ik dat deed zal daar al niet veel mis mee zijnWinking my eye
Victor    posted on 19-06-2007 15:54
Poster: Niels325
toen ik eens op een 2100f van Denon speelde was de cue-manier net hetzelfde, dus ik hoop dat dit bij deze 4000 ook zo zal zijn! Kvind het namelijk echt makkelijker werken zo,

Ja, werkt precies hetzelfde.
Vibemaster-D    posted on 19-06-2007 15:56
ik dind de DND4000 en 4500 lekkerder werken dan de 6000 en 9000. die zijn veels te onoverzichtelijk. ik vind de DND4000 de beste 19" drive-in dubbelaar ATM
Niels325    posted on 19-06-2007 16:09
Poster: Vibemaster-D
ik dind de DND4000 en 4500 lekkerder werken dan de 6000 en 9000. die zijn veels te onoverzichtelijk. ik vind de DND4000 de beste 19" drive-in dubbelaar ATM

OK, dan zit ik wel goed voor een tijdjeWinking my eye.
Vibemaster-D    posted on 19-06-2007 16:54
nou ik doe ook vaak drive-in werk met een vriend die een DND4000 heeft en het is gewoon een overzichtelijke makkelijke simpele goeie cd speler.
Niels325    posted on 20-06-2007 15:17
Poster: Gery

anyway, wat ik wel nog kan zeggen is dat hij perfect werkt in samenwerking met traktor scratch.

Nu, dat van die Traktor scratch wist ik dus nog niet, kdacht dat je daarmee gewoon via je draaitafel traktor dj studio mee kon bedienen, maar dus ook je cd-speler?
Nuja, kdenk niet dat ik ooit zoiets zal kopen, maar toch leuk megenomenWinking my eye
Yorick    posted on 20-06-2007 15:51
makkelijke cd speler je hoeft niet eerst een hele gebruiksaanwijzing te lezenWinking my eye
Gery    posted on 20-06-2007 18:04
Poster: Niels325

Nu, dat van die Traktor scratch wist ik dus nog niet, kdacht dat je daarmee gewoon via je draaitafel traktor dj studio mee kon bedienen, maar dus ook je cd-speler?
Nuja, kdenk niet dat ik ooit zoiets zal kopen, maar toch leuk megenomenWinking my eye
 in principe kan je ook al timecode cd's met final scratch en serato ook gebruiken, maar die systemen hebben nog redelijk wat bugs in combinatie met cd spelers.

traktor scratch is een recent systeem (nog maar een maand uit) met een nieuwe timecode technologie die veel beter presteert in combinatie met een cd speler.

Ik ben uiteraard van plan over te stappen op technics en timecode vinyl, maar in tussentijd werk ik ermee op mijn denon, en dat werkt dus perfect Happy, laughing

trouwens, via pc is veel handiger dan telkens cd's branden...
iedere keer als je nieuwe nummers hebt, nieuwe cd branden, cd map waar alles min of meer door elkaar zit, een liedje zoeken in een grote map... nu gwn effe klikken en slepen en playlist is direct klaar en recent Happy, laughing  ik vind het een heerlijk systeem Happy, laughing
DJ - Producer
Niels325    posted on 20-06-2007 18:08
Het is dus niet dat je via je platenspeler naar traktor gaat en zo je cd-speler bedient? Had ik ff verkeerd begrepenWinking my eye
Gery    posted on 21-06-2007 00:11
eh ja. met het systeem kan je traktor besturen met ofwel platen ofwel cd's Happy, laughing
DJ - Producer
Niels325    posted on 21-06-2007 21:54
ahzo,
Nu ja, het zal misschien wel eens leuk zijn om uit te proberen(demo of crack of iets in die aard, maar dan heb je wel geen kabels), maar veel geld zal ik er nooit willen aanhangen omdat ik eigenlijk nogal tegen computer-draaien ben. Al ligt dit natuurlijk wel anders aangezien je van buitenaf bedient.

Woensdag ga ik er normaal om(die Denon danWinking my eye), en als ik nog vragen heb zal ik ze zeker posten! Maar eerst uitgebreid testen:p!!!
Kvond het eigenlijk wel raar dat hier niets over te vinden was op DJR, nu ja, kzal misschien zelf eens een review maken(als ik zin heb:d), maar aangezien deze speler al een opvolger heeft misschien toch niet echt nodig. Kzal het wel zien.
Nog mogelijkheden?
User edit by Niels325 on 22-06-2007 @ 17:58:58 (3%)
Niels325    posted on 30-06-2007 12:44
Ik heb hem dus sinds woensdagavond.
Kvind deze echt wel perfect(mijn vorige cd-speler zal daar ook wel een grote rol in spelenWinking my eye)!
Meer moet ik er eigenlijk niet over zeggen, alleen één negatief puntje:
Er zit geen stutter op de cue, dit kan je echter wel met de hotstarts doen(met de flip kun je deze van werkwijze doen veranderen).
Al bij al valt deze nog beter mee dan verwacht!

This is an old Topic

No new postings for 6.313 days.
 Post CommentThat would be 210.4 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

90 Users online: 12 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 9.818
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.970.048