Denon DN S 3500 of Pioneer CDJ 800 MkII
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jelle89    posted on 18-06-2007 19:06
hey, k wil binnekort 2 Denon DN S 3500 of 2 Pioneer CDJ 800 MkII aanschaffen, maar ben er niet overuit welke, welke zoude jullie kiezen en waarom?
t zou me heel veel helpen(A)

thanx

Jelle

What do you think about Denon DN S 3500 of Pioneer CDJ 800 MkII ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 18-06-2007 19:22
gebruik de search butten eens er zijn al honderden topics over

als een mod effe kan sluiten
stevew    posted on 18-06-2007 19:23
Hey jelle,
het valt wel te zien of je al een gevorderde dj bent of sta je nog in je beginschoentjes?
Denon is handiger voor amateurs, beginners en natuurlijk de mensen die er gewoonweg graag mee draaien (en dat zijn er ook wel redelijk veel).
Als je nog niet zo gevorderd bent zou ik opteren voor denon(ik ben daar ook mee begonnen maar dan met de dn-2000F reeks nog in de tijd) en het handige aan denon is de Pitch-bend wat wel een HEEL handige functie in de beginjaren is. Dit is natuurlijk voor als je alleen met cd's draait en niet met vinyl. Ben je een dj dat ook met vinyl draait en er goed mee overweg kan, zou ik opteren voor de cdj's. Ik heb hier thuis de 1000MKIII's. De CDJ's zijn echte supertoestellen als je draaitafels gewoon bent. Ik vindt de cdj's veel handiger omdat de platter niet gemotoriseerd is waardoor je veel gemakkelijker kan beatmatchen en cue-punten kan vastleggen, en ze zijn veel preciezer dan de denon's. Bij de 3500 zijn cue-punten vastleggen iets lastiger. Dit is mijn mening.
Vele groeten en 1 ding is zeker, het zijn bijde goede toestellen dus wat je beslissing ook mag zijn, je hebt zowiezo goed materiaal gekocht.
Vele Groeten,
Dj:Steve

ps: Ik geef Vibemaster-D hieromtrent wel gelijk. Greets
User edit by stevew on 18-06-2007 @ 19:25:17 (5%)
DJ_IVI-R    posted on 18-06-2007 19:42
pioneer, vanwege groter jogwheel dat leuker te bedienen is + meer ruimte en overzicht.. bij de denon is alles op elkaar geperst
www.nikan.be
Vibemaster-D    posted on 18-06-2007 19:44
@ stevew

"denon is handiger voor amatëurs"

dat het niet word gebruikt door pro's is omdat die liever met pioneer draaien.
daar ga ik niet over discusseren.

maar een CDJ800MK2 is een überbetrouwbare profesionele cd speler die lekker overzichtelijk werkt je hebt hem binnen 10 minuten door. je zult in 19/20 van de tenten PIONEER tegen komen.

maar de denon heeft wel wat meer snufjes en doen hij zit eigenlijk tussen de CDJ800 en de CDJ1000 in. en hij heeft een rotating platter.

maar het gaat toch om de feeling waarbij jij ze zelf lekkerder vind klinken dus test ze gewoon even uit. op een forum krijg je toch alleen maar "ja maar die is gewoon beter enzo"
DNR    posted on 18-06-2007 20:00
Shit heey,

Krijg je weer dat gezeik dat pioneer veel beter is.
De wereld is meer dan alleen pioneer hoor. De denon is van dezelfde kwaliteit als de pioneer.

Ik denk dat je gewoon het beste de spelers in de winkel kan proberen. Dan word je veel wijzer dan van dat neem de pioneer.

En wat betreft denon is voor amateurs, daar klopt dus niets van. Pioneer is gewoon de standaard maar dat is nog geen reden dat andere merken voor amateurs zijn.

jelle89    posted on 18-06-2007 20:30
sry vibemaster d maar ik ben hier net 5 minuten nieuw op deze siteWinking my eye maar ik waardeer wel jullie replysWinking my eye ik ga morgen denk ik maar eens in de winkel wat uitproberen, en ik draai al zon 9 jaar, alleen altijd met bpm studio met controller, nooit echt met zulke cd spelers
Niels325    posted on 18-06-2007 20:48
@DNR en Vibemaster-D
Helemaal met jullie eens!
Diegene die zegt dat die denon voor amateurs is zit er toch wel ver naast volgens mij!
Kwalitatief zijn ze beide erg goed, en aangezien de denon nog meer functies heeft als de pioneer is deze ook moeilijker om mee te werken, daarom vind ik hem dus zeker NIET voor amateurs.
Deze is trouwens van geen kanten te vergelijken met die 2000f waar Stevew over begon, aangezien deze al enkele jaren jonger is en 10x zoveel functies heeft!

User edit by Niels325 on 18-06-2007 @ 20:49:21 (4%)
david87    posted on 18-06-2007 21:07
ik zou juist denken dat voor diegene die echt vinyl gewend zijn dat deze opteren voor denon met de bewegende platter, qua kwaliteit zijn ze ook wel hetzelfde maar komt er nog bij dat je bij denon wel enorm veel functie's heb ,
ikzelf heb 2 keer een denon 3500 en ik moet zeggen dat ik nog lang niet gebruik maak van alle functie's maar het is wel fijn om ze te hebben voor het geval dat je ze toch eens nodig hebt of eens wilt experimenteren. maarja feit blijft ook dat je een pioneer toch vaker tegenkomt dan een denon
Niels325    posted on 18-06-2007 21:12
Idd David,
De eindeloze discussie tussen Denon en Pioneer ben ik hier al wat gewend, maar als ze beginnen te zeggen dat Denon voor amateurs is, vind ik het er wel wat ver over!
Volgende week woensdag heb ik mijn Denon DN-D4000 en ik zie er al erg naar uit!

Denk dat we nu beter weer on-topic gaan!
Je zal voor jezelf moeten uitmaken of je al dan niet veel functies nodig hebt(of wilt leren mee werken), of dat je liever wat meer basic zou willen gaan(ik zeg niet dat de Pioneer geen functies en effecten en zo heeftWinking my eye).
Als je dit weet zal je snel de keuze kunnen maken.
Ikzelf zou liever de Denon hebben, kvind hem trouwens ook mooier.
Maar het is jij die moet kiezen
User edit by Niels325 on 19-06-2007 @ 16:14:57 (100%)
Luxx    posted on 18-06-2007 21:47
hier gaan pioneer fans pioneer op antwoorden en denon fans denon op antwoorden.
ik zou het zelf gewoon even gaan uitvinden voor jezelf in een dj shop in je buurt of mischien wel bij kenissen/vrienden.
ikzelf zou voor pioneer gaan omdat dat voor mij meer vertrouwd is. ook zul je in clubs veelal pioneers tegen komen. denons heb ik zelf nog niet gezien

www.mothermusic.nl
stevew    posted on 19-06-2007 00:12
Hey beste vrienden, eerst en vooral. Ik heb NOOIT gezegd dat denon enkel voor amateurs is!!Ik heb zelf 6 jaar met niets anders dan denon gespeeld en ik heb hier thuis nog een dn-d4000 staan (check my booth of gallery) en ik heb VEEL respect voor denon...Heel veel zelfs, ik draai regelmatig zelfs nog met denons. Ik heb enkel gezegd dat ALS je zelf een beginneling of amateur bent dat het HANDIGER is om denon te gebruiken omwille van de vele handige funties zoals de pitch-bend welke de pioneers niet hebben en niet van: denon is enkel voor amateurs....zoiets zou ik NOOIT zeggen!! Ik heb zelfs zojuist op het topic van Niels325 geantwoord van wat de nadelen eventueel zijn van denon dn-d4000 omdat ik deze speler hier thuis zelf al 2 jaar staan heb!!!
Ik hoop dat hiermee de zaak weer rechtgezet is. Het spijt me als ik me verkeerd verwoord heb guys, sorry hiervoor.

Greets,
steve

User edit by stevew on 19-06-2007 @ 00:21:46 (27%)
Ziax    posted on 19-06-2007 11:07
Pioneer heeft ook een pitchbend alleen zit die niet in 2 knopjes maar moest je een zwiertje geven aan je jog...
Victor    posted on 19-06-2007 11:18
Poster: DJ_IVI-R
pioneer, vanwege groter jogwheel

En weer iemand die maar wat roept. Heb je de jogs van de DN-S3500 en de CDJ-800 weleens nagemeten? Nee, anders had je gezien dat ze precies even groot zijn.
Waarom die van de Pioneer "leuker te bedienen" zou zijn ontgaat me trouwens ook volledig.
Niels325    posted on 19-06-2007 13:58
@stevew
Sorry, ik had het verkeerd begrepen, dus neem ik ook mijn woorden terug.
Kdacht even dat je bedoelde dat Denon 'brol' is ofzo:p
Excuses dus daarvoor

Aan je reactie op mijn topic te zien is dit dus duidelijk niet zo, blijkt dat je er al heel wat ervaring mee hebt!

User edit by Niels325 on 19-06-2007 @ 16:15:20 (1%)
Vibemaster-D    posted on 19-06-2007 15:53
slotje?

This is an old Topic

No new postings for 6.300 days.
 Post CommentThat would be 210 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 5 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 10.842
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.928.754