Draaitafel spuiten (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

midnight    posted on 17-06-2007 22:30
heey dee jays

ik heb een vraagje ik heb twee gemini xl500 tafels aleen ze zijn zo standaard silver.
Nou zie ik op internet hier en daar wel is een tafel staan die een andere kleurtje heeft dan oorspronkelijk.
Dat lijkt mij ook leuk om te doen aleen hoe moet ik dat doen ?
ik bedoel hiermee:
hoe haal ik die kap los (gaat aleen om de boven kap.
wat voor verspuitbus heb ik nodig.
schuuren of niet ??

heb jij je draaitafel al eens gepimpt of weet je hoe je hem mooi kan kleuren laat het me even weten. Dat kan via dit forum of stuur een mail (of msn) (staat in de Hidden Message)

[edit: hier is de hidden message niet voor !]

Alvast hardstikke bedankt en hopenlijk kan ik ze snel een leuke uitstraling geven

Met Vriendelijke Groeten
Tony L.

User edit by midnight on 17-06-2007 @ 22:36:50 (1%)
Mod edit by Lead on 18-06-2007 08:10 (7%)

What do you think about Draaitafel spuiten ??

Vote :   

NielsR    posted on 17-06-2007 22:49
Heb is een mooi topic hierover gezien op aboutdj

Hier pimpen ze technics maar voor jouw tt zal de procedure wel hetzelfde zijn

Link 1
Link 2

en hier het topic op aboutdj waar ik het gevonden heb

dit is wel vet:

Gepimpte tt
User edit by NielsR on 17-06-2007 @ 22:54:33 (100%)
midnight    posted on 18-06-2007 06:59
weet iemand wat voor spuitbus je hier voor nodig heb ?
want mijn vakantie is vandaag begonen duss wil er waarschijnlijk morgen al meee beginnen ( dan kan ik vanmiddag alle spullen hale)
lolbroek    posted on 18-06-2007 08:12
Niet met spuitbussen werken, maar bij de autospuiter gaan. Als het echt niet anders kan een 2K lak gebruiken, maar ik denk dat je dan wel erg goed gaat moeten opschuren en grondlagen leggen.

Een autolak blijft het beste.
Lead    posted on 18-06-2007 08:13
  1. Draaitafels uit elkaar halen, volledig. Alles wat je eraf kunt schroeven moet eraf.
  2. schuren, en eventueel zandstralen van het chassis.
  3. Grondverf 2 lagen (1 bus)
  4. Aflakken met hoogglanslak 2 of 3 lagen (moet ook met 1 bus kunnen).

Tussen 2 lagen verf moet je de zaak 24 uur laten drogen voor optimale hechting. Ik heb zelf mijn Technics SL ook behoorlijk verbouwd Winking my eye

Bedenk wel : Eerst goed voorwerk doen is al het halve werk... En als je nog nooit iets netjes gespoten hebt met een spuitbus weet ik niet of jet er alim aan doet hieraan te beginnen.
Let the BASS be louder
midnight    posted on 18-06-2007 08:38
oke relax

weet iemand ongeveer een prijs van het spuiten bij een auto spuiterij?
midnight    posted on 18-06-2007 09:30
ik twijfel nog even tussen metalic zwart of spier cream wit.(wat is t mooiste)
en wil een witte plattern zoals op de foto hieronder aleen even een vraagje hoe krijg ik dat wit?
eers met een staalboster het zwarte eraf maar hoe het witte erop ? mischien tips of iets dergelijks?
http://www.12x0.de/project/data//master19.jpg
User edit by midnight on 18-06-2007 @ 09:41:07 (17%)
Gery    posted on 18-06-2007 09:44
wel zoals de maker van die sl zelf al aangeeft, eerst schilderen dat alles wit is (ook de pitch aanduiding rondjes) en daarna voorzichtig met schuurpapier erover, zodat enkel hetgeen in relief is er terug door kom.
DJ - Producer
midnight    posted on 18-06-2007 10:06
Poster: Gery
wel zoals de maker van die sl zelf al aangeeft, eerst schilderen dat alles wit is (ook de pitch aanduiding rondjes) en daarna voorzichtig met schuurpapier erover, zodat enkel hetgeen in relief is er terug door kom.

Kan dat gewoon met een tubbetje witte verf ?
ik weet het namelijk niet wat het beste is dit is de eerste keer dat ik zown projectt start met mijn tafels
User edit by midnight on 18-06-2007 @ 10:07:10 (36%)
Basrose    posted on 18-06-2007 10:44
mm tis wel erg vet.... ik ga ook eens overwegen om dit te doen in mn vakantie.... maar dan wel met blauwe leds zoals op de afbeelding
User edit by Basrose on 18-06-2007 @ 10:44:41 (21%)
midnight    posted on 18-06-2007 10:45
dat ben ik ook van plan ledjes eronder aleen wil eerst kwa verf en spuitwerk alles in orde hebben
lolbroek    posted on 18-06-2007 11:02
Vergeet wel niet dat je voor de leds onder de platter een transformator van een oude SL (+17 jaar oud nu ongeveer) moet hebben! De nieuwere transformators kunnen de extra belasting niet aan.
midnight    posted on 18-06-2007 11:05
ja ik moet eventje kijken hoe ik dat ga doen (ik heb 2 keer de gemini xl500II) dus weet niet of dat het zelfde is
lolbroek    posted on 18-06-2007 11:09
Proberen hé Happy, laughing Desnoods werk je met een 2de kleine transformator extra, als je het echt wilt hebben.
midnight    posted on 18-06-2007 12:32
ja moet wel lukken denk ik Happy, laughing
ik haal 1 van die tafels zo even open voor wat meer info hoe het in elkaar zit enz enz enz
lolbroek    posted on 18-06-2007 12:41
Vraagje aan de bob de bouwers onder ons :p wat doe je met een schroef die wel heel erg vast zit?
midnight    posted on 18-06-2007 13:12
grotere schroeven draaier pakken

maar om even trug te komen op mijn project.
de kappen zijn van hard plastic ( ik weet niet of dat ook zo is bij de technics.
en onder de plattern is niet zo giga veel ruimte voor ledjes dus ik denk dat ik daar vanaf moet zien helaas

maar omdat het van plastic is kan je het dan niet met een goeie spuitbus spuiten ?
Reind    posted on 18-06-2007 13:26
Poster: Lead
Tussen 2 lagen verf moet je de zaak 24 uur laten drogen voor optimale hechting. Ik heb zelf mijn Technics SL ook behoorlijk verbouwd Winking my eye

Daar denkt motip toch echt heel anders over en zet dat ook duidelijk op de bus, eerste laag spuiten, 10 minuten laten voor wat het is en dan de 2é laag spuiten voor de eerste compleet droog is.

Bedenk wel : Eerst goed voorwerk doen is al het halve werk... En als je nog nooit iets netjes gespoten hebt met een spuitbus weet ik niet of jet er alim aan doet hieraan te beginnen.

Spuiten met een spuitbus word nooit zo mooi als wanneer je het laat doen bij een autospuiterij. Behalve dat die jongens over veel betere spullen beschikken hebben ze ook betere lak die een vullend vermogen heeft en spuiten hun in perfecte condities. Zelf gaan klooien met een spuitbus is leuk om te doen maar echt mooi heb ik het nooit gevonden. Met een bus spuiten levert vaak ongelijkmatige plekken en sinaasappel huidjes op en dat wil je niet.

Mijn draaitafels zijn in eerste instantie ook met Motip gespoten, echt een ramp. Na 3 weken trok je nog met je nagel de krassen er in en werd het er niet mooier op. Toen zijn ze opnieuw geschuurd en gespoten met industriële 2K lak. Ik durf er nu mijn sleutelbos overheen te gooien zonder dat je krassen zult zien. Kost je misschien een paar euro meer maar ze zullen langer mooi blijven.
NielsR    posted on 18-06-2007 14:21
als je het toch zelf doet met je ze goed shuren en dan ontvetten en dan zou ik 2 lagen autolak erop spuiten

ik ga nu ook eens proberen iets te pimpen ik heb nog zon oud hercules dj control staan en ik ga die eens proberen te pimpen als alles goed gaat kan ik misschien ook eens een tt proberen te pimpen ,ik denk dat ik mijn dj control helamaal oranje ga spuiten (leuke kleur toch)
User edit by NielsR on 18-06-2007 @ 14:45:30 (100%)
NielsR    posted on 18-06-2007 15:01
Poster: lolbroek
Proberen hé Happy, laughing Desnoods werk je met een 2de kleine transformator extra, als je het echt wilt hebben.

dat was ik ook al aan het denken je kunt zon transformator voor 5 euro gaan halen bij een doe het zelf zaak
Sandr    posted on 18-06-2007 15:23
Poster: lolbroek
Vraagje aan de bob de bouwers onder ons :p wat doe je met een schroef die wel heel erg vast zit?

Ligt eraan, een grotere schroeven draaier kan helpen. Een paar tikjes met een hamer ook wel eens. Als je goed bij de schroef kan en de kop is niet verzonken kan je ook een grip tang pakken.
Play that funky music white boy....
lolbroek    posted on 18-06-2007 15:30
Grotere werkt niet, en het is een verzonken schroef (motor SL). tikje met de hamer eens proberen.
Twello    posted on 18-06-2007 19:09
Even over die ledjes aan de binnenkant... raakt de draaitafel daar niet van uitgebalanseerd?
lolbroek    posted on 18-06-2007 19:33
Ledjes zitten aan de plastic beschermcover, neen dus Happy, laughing
Twello    posted on 18-06-2007 20:03
hoe doet hij dat met het platter dan? dat snap ik niet helemaal...

Steev    posted on 18-06-2007 20:26
Poster: Twello
hoe doet hij dat met het platter dan? dat snap ik niet helemaal...

me neither..
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

175 Users online: 3 Guests (172 Unknown)
Pages generated today : 9.016
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.705.414