freeflaot of arduin
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

marko_C    posted on 15-06-2007 16:20
hey dj's,

moet binnenkort op een openlucht draajen met mijn sl'etjes waar

de boxen ook op mijn podium staan naast me, nu vorige maand

heb ik dit ook tegen gekomen en wat was het resultaat: de naald

springt van mijn plaat, nu foutje van aan mijn kant, er moesten freefloats

onder gezeten hebben, maar nu ik kijk op een par forums hoor ik vele

negatieve reacties op die freefloats maar zeggen dat gewoon een plat stuk
arduin onder je tt's veel beter werkt, en dat je daardoor niets van trilling hebt, en dat de naald perfect op zijn plaats blijft? waar?

What do you think about freeflaot of arduin ??

Vote :   

OneSixty    posted on 15-06-2007 17:28
je moet bij new-line eens bij de revieuws kijken , daar zie je bijna alleen slecht commentaar
lolbroek    posted on 15-06-2007 17:30
Mja het is bruikbaar hoor, maar ik verkies nog altijd een stuk schuim (bvb van in matrassen) met daarboven een zware arduintegel, en daarop de TT. Geeft een veel stabielere ondergrond dan de freefloat!
Samm    posted on 17-06-2007 12:49
Was overlaatst in discotheek en daar stond ook de monitor vlak boven de Sl's en daar hadden ze ook arduin onder liggen. dat werkt volgens mij perfect.
marko_C    posted on 17-06-2007 20:24
maar.. die arduin dat is toch harde steen,
dat laat toch zo de trillingen door??

Sammow    posted on 17-06-2007 20:58
niet als daar schuim onder ligt he, dan is die arduin gewoon een middel om je TT recht te houden Happy, laughing
Gery    posted on 18-06-2007 09:53
neen. een voorwerp zal pas beginnen mee trillen als de massa van dat voorwerp dat toelaat.

zo zal bvb een stuk hout dezelfde grote als een massief stuk arduin veel sneller gaan beginnen trillen.
DJ - Producer
Samm    posted on 18-06-2007 13:42
Ja onder de arduin lag ook nog schuim, maar de arduin zoals Gery zij zal er altijd voor iets tussen zitte
DJ_Sintec    posted on 18-06-2007 15:40
arduin ik heb me laten vertellen dat het ook gaat met marmer Happy, laughing maar ja Happy, laughing heb het ook al eens met een kunststoffenplaat gedaan. Lukte ook
soundcollector    posted on 18-06-2007 16:03
geluid is luchtverplaatsing --> een zware arduine steen absorbeert dit niet maar de lucht krijgt die gewoon niet verplaatst waardoor de ondergrond van de tt veel stabieler is en zonder trilling. hierdoor zal de arm ook minder gaan trillen... (marmer en arduin is niet dezelfde steensoort maar het is allbij zwaar in heeft voglens mij een grote dichtheid ofzo...) Steen absorbeert de trillingen goed...

This is an old Topic

No new postings for 6.348 days.
 Post CommentThat would be 211.6 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 18 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 16.862
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.983.040