CDJ1000 MK3 Cue Vraagje!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Javier-Vicente    posted on 14-06-2007 20:26
Hallo,

Ik heb vandaag 2 CDJ1000KM3 staan thuis. Even geleend van een vriend van me, alleen heb een vraagje/probleempje...

Als ik wil cue'en vanaf het begin van de track hoe stel ik dat in.. Want als ik nu een nieuwe cd erin doe dan begint gelijk de eerste de beste track met spelen maar wil ik wil dus gewoon cue'en vanaf het begin van de cd...

Hoe stel ik dit in??

Mijn dank is groot!

Groeten!!

What do you think about CDJ1000 MK3 Cue Vraagje! ??

Vote :   

Gery    posted on 14-06-2007 20:44
wat heb je daarmee uitgestoken, normaal staat hij stil op het eerste liedje... selecteer je met de search knoppen de gewenste track. Happy, laughing
DJ - Producer
Stephanie    posted on 14-06-2007 20:46
Timeknopje even 3 seconden ingedrukt houden, dan springt ie op autocue.....
Javier-Vicente    posted on 14-06-2007 20:54
Poster: Stephanie
Timeknopje even 3 seconden ingedrukt houden, dan springt ie op autocue.....

thx dat was hem
tairip    posted on 14-06-2007 22:34
Poster: Gery
wat heb je daarmee uitgestoken, normaal staat hij stil op het eerste liedje... selecteer je met de search knoppen de gewenste track. Happy, laughing

Dit ligt er dus aan hoe je hem voor het laatst ingesteld hebt. Voor DJ gebruik zou ik nooit de auto cue gebruiken.
Gery    posted on 14-06-2007 22:48
ja uiteraard, maar ik denk dat ik het mis op heb dan, aangezien het ging over  begin van de cd, dacht ik dat hij zomaar ergens in de cd begin te spelen.

ik vind auto cue nog handig. is niet altijd even accuraat bij bvb liedjes met intro ofzo, maar werkt wel fijn algemeen gezien, en correcties kan je altijd makkelijk doorvoeren Happy, laughing
DJ - Producer
tairip    posted on 14-06-2007 22:50
Je kan handmatig zelf de CUE heel erg makkelijk op het goede punt instellen dus waarom zou je het risico willen lopen dat er een intro voor zit terwijl je op de beat wil mixen?
Gery    posted on 14-06-2007 23:20
ja weet ik wel, maar waarom altijd manueel doen als het soms ook automatisch lukt. de keren dat automatisch niet lukt doe je het toch gwn zelf Happy, laughing
DJ - Producer
tairip    posted on 14-06-2007 23:33
Uhmmm... ja!
Ik weet niet wat voor soort muziek jij mixt maar bij hetgene wat ik doe wil ik ook wel eens verderop beginnen en niet bij de eerste beat.
tym    posted on 14-06-2007 23:55
Poster: tairip
Uhmmm... ja!
Ik weet niet wat voor soort muziek jij mixt maar bij hetgene wat ik doe wil ik ook wel eens verderop beginnen en niet bij de eerste beat.

dus?
dan is de autocue toch nog wel handig? 75% van de liedjes die ik mix (house weliswaar), mix ik vanaf het begin. En als ik het niet wil, dan druk ik CDJ ipv vinyl en dan zoek ik op waar ik wel wil beginnen. Het heeft toch geen verschil met autocue uit? Alleen dat je track niet meteen begint, voor de rest moet je sowieso verder spoelen en de beat vinden als je verderop wilt beginnen, autocue of niet.
ik vind het een pracht functie om eerlijk te zijn ;d
User edit by tym on 14-06-2007 @ 23:56:08 (6%)
Luxx    posted on 16-06-2007 09:33
ik mix meestal ook vanaf begin. ik weet bij elk nummer op hoeveel seconden de bassline en synth erin komen.. dus weet ik exact wanneer ik in en uit moet mixen
www.mothermusic.nl
Vibemaster-D    posted on 16-06-2007 10:25
ik heb Autocue wel aan staan maar zoek zelf met de Jogwheel (in HP cue) naar het goede Cuepunt Jog vast houden op Cue klikken en je hebt de Cue punt eventueel record aan zetten en assignen aan een Hotcue en kan ja ook nog op memory drukken vrij simpel.
Day-One    posted on 25-06-2007 20:21
bij mij staat Auto-Cue STD aan...
NIekh    posted on 25-06-2007 20:53
Ik heb Auto-Cue altijd aan maar ik controleer hem altijd nog even want meestal staat hij nit goed :P 
Lead    posted on 26-06-2007 00:30
Auto Cue uit

Als je track niet met een zogenaamde 'zero-crossing' begint is de kans groot dat de Auto Cue misleid wordt. Tevens stelt AC te vroeg in als de track met een wind oid begint.

Ik vind het prettig om de track gelijk te horen als ik een bepaalde track selecteer. Met het geluid wil ik toch iets gaan doen. Als ik de kick of Hihats hoor spoel ik met de Jog terug en zet mijn Cue punt. Mis ik hem, dan hoor je het direct als je even op de Cue knop tikt (stuttert). Verstellen indien nodig met de << en >> knoppen en klaar.
Let the BASS be louder
RAS    posted on 27-06-2007 01:16
We hebben het hier toch over een cdj-1000?
Gebruik je geheugenkaartje!!! Als je die niet gebruikt moet je een cdj-800 kopen.

(auto-cue uit)
Vibemaster-D    posted on 27-06-2007 10:50
heb nu wat gekloot zonder auto cue en vind dat wel lekkerder.
en geheugen vol proppen met Loops en Cue's.
dat gebruik ik het meest gewoon laden van het memory

This is an old Topic

No new postings for 6.476 days.
 Post CommentThat would be 215.9 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 5 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 4.209
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.159