Poster: TomV
En ik denk dat als je de 800 hebt, corrigeren enz... weer wat makkelijker is omdat de muziek dan weer wat beter in uw hand ligt. En om perfecte mixen te maken is het altijd leuk om even de bpm-counter te checken
GRTS TOM.V
Dat corrigeren is persoonlijk, met vinyl heb je veel meer direct contact met het medium (om het maar eens plechtig te zeggen) maar als je een CDJ-800 een beetje leert kennen, kan je daar net zo (misschien wel meer) precies mee mixen.
En ik denk dat je niet naar die counters moet kijken (niet te veel) want kijk:
ook al is het bpm 120.9 of 120.1 geeft een CDJ toch 120 BPM aan... en das toch een verschil. Ik denk dat je meer hebt aan een goed gehoor (/ritmisch gevoel) dan een BPM counter...
even over waar de topic uiteindelijk om ging (Mixen beter d.m.v. beter materiaal)
Ik denk zeker van wel ja, ik ken iemand die kan op z'n gehoor totaal niet mixen, maar met een CMX-3000 lukt het wel redelijk.
Ook is er natuurlijk een groot verschil met de creativiteit die je aan je mix kunt toevoegen, denk maar aan het verschil tussen een CDJ-800 en een CDJ-20 (gemini)
Ik heb ze hier toevallig allebij, en ik kan zeggen: met die gemini kan je prima mixen, maar met een Pioneer kan je echt vette dingen gaan uithalen!