Poster: Progrezz
Het etsen van een schema zal wel mogelijk zijn op school. Ik neem aan dat het nog wel een tijd duurt eer ik zover ben. Allereerst heb ik informatie en schema's nodig, VEEL schema's.
Met veel schema's ben je er nog niet. Je moet ze snappenj, en makkelijk door kunnen rekenen.
Het tekenen en simuleren gaat normaalgezien met multisim en ultiboard.
dat is juist!
Omdat ik niet erg veel ervaring heb op dit vlak gebruik ik enkel componenten die ze ook gebruiken in andere filters, of componenten die hiervoor vaak gebruikt worden.
Jammer, je kunt dan enkel bestaande (en bekende) filters bouwen. Die van de A&H zijn niet bekend (logisch, anders zou iedereen ze kunnen gebruiken) Het is ook makkelijker met Condensators te werken dan met spoelen. Je hebt ook regelbare condensators, en die moet je volgens mij hebben voor zo'n filter als die van de Xone.
Versterkers en andere componenten kunnen nogal eens een raar verloop geven en elke component reageert anders, dat risico neem ik liever niet.
Je hebt de reden niet gelezen. De reden was dat als je er geen op-amps e.d. in zou zetten dat er frequentie gebieden instorten, of er zelfs helemaal geen geluid meer uitkomt omdat het niet door de filter kan. Alles wat je er achteraan bouwd verzwakt. Hoogstens de frequentie van de resonantie word versterkt. Het kan goed zijn dat je signaal zo ver is ingekakt dat je niets overhoud.
Wij hebben met onze projectgroep ook een simpele (3 bands) EQ gebouwd. Gelukkig dat wij de schema's hadden van Dateq, anders waren we er nooit aan uit gekomen. Ik denk dat jij nu met hetzelfde komt te zitten. Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met A&H, en hopen dat je het schema krijgt (wat ik dus betwijfel.
Welk opleidings niveau heb je? En wat heb je al zelf gebouwd/ontworpen.
Ik vind het een heel ambitieus project. Echt waar! maar ik waarschuw je alleen voor het niveau van dit soort spul. Dit ligt mij zelfs boven mijn pet, en ik heb nu MBO en ben al 2 jaar bezig met HBO.
Om dit te kunnen maken heb je minstens HBO/uni nodig En het liefste met een flinke dijk ervaring.
Dus weet waar aan je begint!