Garantie Conrad en andere webshops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jori    posted on 22-05-2007 11:21
Ik had het eerst een deel van mijn vraag in "wat betekent OEM" gevraagd, maar nu maak ik er toch ff een topic over. Ik wou dus de SMFX-500 kopen 399 euro, toen zag ik dezelfde van Mc Crypt, de DJ-8000 voor 320 euro. Het product is hetzelfde dus de prijs zit hem in de aftersales volgens Reind. Hier de garantie regeling van Conrad:

8.Garantie

8.1Conrad garandeert de kwaliteit van de door haar geleverde artikelen gedurende vierentwintig maanden na aflevering.

8.2Garantie-aanspraken kunnen alleen binnen 14 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk bij Conrad worden ingediend en wel met een korte omschrijving van het gebrek en onder toezending van een kopie van de factuur.

8.3Deze garantie houdt in dat indien aan de in 8.2 gestelde voorwaarden is voldaan, Conrad het artikel kosteloos repareert of vervangt (ter keuze van Conrad). Deze garantie omvat echter geen bijkomende kosten, zoals van in het kader van de reparatie of vervanging getroffen noodzakelijke (bouwkundige e.d.) voorzieningen. Indien het artikel ouder is dan 1 jaar en Conrad kan het artikel niet meer repareren of heeft het desbetreffende artikel niet meer op voorraad, dan biedt Conrad de mogelijkheid om het vervangende artikel tegen 50% van de kostprijs aan te schaffen, ofwel 50% van het aankoopbedrag retour te ontvangen.

8.4Deze garantie is niet van toepassing indien:
  • het artikel of apparaat bij terugzending onvoldoende wordt beschermd tegen transportschade;
  • wijzigingen aan het artikel of apparaat zijn aangebracht;
  • sprake is van gebreken die ontstaan zijn door foutief of onoordeelkundig gebruik, zoals het niet in acht nemen van de bijbehorende gebruiksaanwijzing;
  • het gebrek is ontstaan door opzet of grove onachtzaamheid;
  • sprake is van een van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen enz.;
  • Conrad niet (tijdig) in de gelegenheid is gesteld voor onderzoek van de klacht en het eventueel herstellen van het gebrek.

• Dit lijkt me toch redelijk? Of zie ik het fout...
    Mijn vraag dus: moet ik 80 euro betalen voor een andere garantie? Deze lijkt mij redelijk. Zoveel mogelijk reacties plz...
    User edit by Jori on 22-05-2007 @ 17:20:11 (2%)

What do you think about Garantie Conrad en andere webshops ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 22-05-2007 11:25
    De service van een winkel kan nog zo goed zijn, als de service van de leverancier van die winkel niet goed is heb je daar weinig aan.
    lolbroek    posted on 22-05-2007 12:13
    Als McCrypt weigert te herstellen, dan weet ik niet wat er juist gaat gebeuren.
    Of bvb kan de reparatie bij Synq een weekje kosten, terwijl je hem bij een merk met minder garantie-afhandeling een maand of meer kan kwijt zijn.

Aan dat soort dingen kan de winkel niet veel veranderen hé?
    rob1n    posted on 22-05-2007 13:06
    de winkel kan je een nieuwe leveren.?
    PatrickBeuken    posted on 22-05-2007 13:15
    Totdat ze het product uit productie nemen Happy, laughing Goede merken houden dan nog onderdelen op voorraad, slechte merken "gooien alles weg".
    rob1n    posted on 22-05-2007 14:20
    daat heb je wel een punt :P
    ik wil verder ook niet aanmoedigen om gear te kopen waarvan je niet zeker weet dat je het kunt vertrouwen, maar aan de andere kant snap ik dat een shop zelf wel nieuwe producten wilt leveren om een goede naam te houden, ookal blijkt dat het merk niet mee wil werken.
    Ft    posted on 22-05-2007 16:15
    @ Jori... deze voorwaarden zijn gewoon heel normaal... heb zelf goede ervaring met Conrad... en mijn koptelefoon van McCrypt heeft het voor zijn prijs etc nog lang volgehouden... deze had ik ook van conrad...
    Jori    posted on 22-05-2007 17:15
    @ Ft, Thx voor de positieve reactie. Want 80 euro is voor mij namelijk 7 en een halve maand sparen. Dus 8 maanden sparen of een iets minder goeie service? Want zo als het daar staat ben ik iig het eerste jaar safe als ik het goed zie.
    User edit by Jori on 25-05-2007 @ 20:58:21 (2%)
    DNR    posted on 22-05-2007 17:20
    Ik heb zelf ook wel goede ervaring met conrad.

En dat zijn anderen zeker ook! anders zou conrad (het was volgensmij vorig jaar) ook niet de beste thuiswinkel award hebben gewonnen.
    Jori    posted on 22-05-2007 17:47
    Poster: DNR
    Ik heb zelf ook wel goede ervaring met conrad.

En dat zijn anderen zeker ook! anders zou conrad (het was volgensmij vorig jaar) ook niet de beste thuiswinkel award hebben gewonnen.

Ja, dat is zo, denk dat ik wel gerust gesteld ben. Wacht nog ff op andere reacties en dan maar kopen over een maandje ofzo.
    Jori    posted on 24-05-2007 12:30
    Verder niemand?
    Lead    posted on 25-05-2007 17:21
    Zie het zo : als er iets met het ding gaat mankeren moet je hem terug sturen naar Conrad, dan ben je ook 40 euro kwijt...
    Let the BASS be louder
    PatrickBeuken    posted on 25-05-2007 17:26
    Via welk bedrijf stuur jij dan pakketjes? :P €6,20 klinkt redelijker.
    Lead    posted on 25-05-2007 17:34
    misschien niet 40 euro, wellicht is dat de prijs nog in guldens

Maar een pakketje n NL kost inderdaad een euro of 7-8, komt nog 2 euro bij voor verzekering dus met een tientje ben je klaar.

Naar het buitenland kost het wel ietsje meer. Pakket tot 2 kg (12,-) en 2-5kg komt op 16,75. Dan is het pakketje volgens mij tot 250 euro verzekerd (weet ik niet helemaal zeker)

bron : TPG
    Let the BASS be louder
    Jori    posted on 25-05-2007 20:57
    Een tientje boeit mij niet zoveel. En zo snel gaat dat ding nou ook weer niet kapot (denk/hoop ik). Maar stel dat ik dat ding nou 2 jaar heb en hij dan kapot gaat, ben ik dan de lul of kunnen ze hem nog repareren tegen een bepaalde prijs? Of is er een andere winkel die dat mischien kan repareren tegen een prijs?
    User edit by Jori on 26-05-2007 @ 14:51:46 (31%)
    ccc    posted on 25-05-2007 21:04
    Poster: Lead
    bron : TPG

Bestaat dat nog? Winking my eye
    Jori    posted on 26-05-2007 14:53
    TNT, TPG, het slaat toch nergens op... Maar heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag?

DNR    posted on 26-05-2007 15:00
    maar het lijkt me dat als ie kapot je een antwoordnummer krijgt en hem dus gratis kan opsturen.
    Lead    posted on 27-05-2007 14:16
    Poster: DNR
    maar het lijkt me dat als ie kapot je een antwoordnummer krijgt en hem dus gratis kan opsturen.

Nee dus... Meestal niet in ieder geval. Je dient het product meestal zelf naar hun service afdeling toe te sturen.

Pioneer NL bijvoorbeeld haalt/brengt bij de officiele dealers de speler gratis van en naar het serice punt. Je krijgt dan ook (binnen garantie) geen verzendkosten berekend. Hoe andere merken dit doen weet ik zo niet...
    Let the BASS be louder
    Mod edit by Lead on 27-05-2007 14:17 (15%)

This is an old Topic

No new postings for 6.375 days.
     Post CommentThat would be 212.5 months
    or a whopping 17.5 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

155 Users online: 1 Guests (154 Unknown)
    Pages generated today : 9.580
    Most visitors online this month : 217
    Lifetime Pageviews since 2003 : 231.103.469