Vershil tussen Dubbele cd-speler en pioneer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 19-05-2007 16:56
Hallo,

Ik heb 2 afspraken om men eerste keer te draaien in een zaal. Daar hebben ze hoogst waarschijnlijk pioneers. Ik heb thuis een reloop rcd2650s staan. Als ik met die pioneers ga draaien, gaat dat een heel groot verschil zijn? M.a.w. Als ik voor die dingen sta, ga ik alles direct kunnen doen zoals ik met men dubbele cd-speler kan.

THX

What do you think about Vershil tussen Dubbele cd-speler en pioneer ??

Vote :   

the-melody    posted on 19-05-2007 17:15
Verschil tussen een dubbele en een tabletop is altijd groot, grotere pitch fader. Maar welke versie van pioneers staan er? Ik gok op 1000's. Geloof me na 3 overgangen ken je die cd spelers al goed om te kunnen draaien, ik raad je wel aan om geen hot cue's te gebruiken, is ff zoeken namelijk en doe je best niet als je op een fuif draait. Gewoon benden, cue, play en pitch meer zou ik niet zoeken.Happy, laughing
Cyspoz    posted on 19-05-2007 17:19
Het verschil tussen iedere CD speler is altijd het gevoel dat je hebt bij het gebruik van de pitch en pitch bend. Deze zijn op iedere cd speler eigenlijk wel weer anders omdat ze ander schaalverdeling en waardes hebben.
Bij de de Pioneers zal dat even wennen zijn aangezien die een lange pitch fader hebben en de pitch bend een grote precisie kent waar jou eigen cd speler dat mogelijk niet/minder heeft of met pitch bend knoppen werkt.

Gery    posted on 19-05-2007 18:57
systeem van cue punt instellen enzo is praktisch gelijk, zoals reeds gezegd is het jog wheel veel gevoelliger en als je master tempo hebt aanstaan hoor je het bijsturen zelf niet.

Echer denk ik dat jouw grootste probleme zal zijn niet de precisie of de cue punten maar eerder de manier van bijsturen. als je gewoon bent om met knopjes bij te sturen en je gaat dan naar een jog wheel is het effe wennen.  een tip: niet te veel schrik hebben om bvb een kwart cirkel door te draaien voor bij te sturen in het begin. Happy, laughing
DJ - Producer
ccc    posted on 19-05-2007 19:12
Kun je niet een half uurtje eerder beginnen? Zodat je even wat kunt oefenen.
JasperVC    posted on 20-05-2007 00:03
Poster: ccc
Kun je niet een half uurtje eerder beginnen? Zodat je even wat kunt oefenen.

>Goed idee, ik zal het hem vragen.
Vibemaster-D    posted on 20-05-2007 13:06
ik hoop voor je dat het 1000mk3's zijn dan kan je de jogfeeling aanpassen aan je feeling die je zelf lekker vind
MaD    posted on 20-05-2007 18:11
Zoek eens een demo filmpje op internet, kan een heel goed helpen
noadja.com /// aboveall.nl
Luxx    posted on 20-05-2007 19:15
idd net als MaD zeg ik, zoek filmpjes op youtube enzo. daar leer je al veel van. had ik ook gedaan toen ik voor het eerst moest draaien met pioneer
www.mothermusic.nl
DJ_IVI-R    posted on 20-05-2007 19:31
gevoel is gans anders ja.. tabletop werkt veel natuurlijker / intuïtiever..

meer ruimte en overzicht
www.nikan.be
MaD    posted on 20-05-2007 21:50
Zoek eens een demo filmpje op internet, kun je avast beetje kijken hoe de pioneer werkt.
noadja.com /// aboveall.nl
Lead    posted on 21-05-2007 07:14
Misschien heb je hier alvast iets aan :
Download the Pioneer CDJ-1000MK3 Demo Video
Download the Pioneer CDJ-800MK2 Demonstration Video
Download the Pioneer CDJ-200 Demonstration Video

Let the BASS be louder
Hansje    posted on 21-05-2007 11:51
Ik moest een paar jaar geleden voor het eerst met 2 pio cdj800 draaien.
Thuis had ik nog een simpele dual cdspeler van soundlab.
Ik heb toen een paar dagen voordat ik daar moest draaien, de handleiding van de cdj800 opgezocht en die een aantal keer doorgelezen, zodat ik in ieder geval wist waar de knoppen zaten en hoe de cdspeler werkte.
Toen ik begon met mijn set, was ik na 3 plaatjes gewend aan het gevoel van de cdspeler.

Mijn tip: bekijk die demovideos en lees de handleiding een paar keer door.

Luxx    posted on 21-05-2007 15:45
doe je het trouwens niet te snel ? ik bedoel je begint nog maar net? ik hoop dan maar dat je niet alleen staat en hele avond moet vullen lijkt me vrij moeilijk voor de eerste keer. weet nog wel dat ik voor et eerst moest voor een volle zaal stond ik daar met van die shaky handjes.....gelukkig was ik met nog 3 anderen die wel flinke ervaring hadden
www.mothermusic.nl
Lungo    posted on 21-05-2007 16:48
Ik zat ook al met dit probleem!

Ik heb thuis ook een simpel dubbel cd spelertje en geen ervaring op pioneers etc. en ben nu een beetje aan het onderhandelen met een club waar ze pioneers mk3 hebben en ik als het goed is een keer mag draaien.

De filmpjes op internet heb ik al regelmatig bekeken maar dat is toch anders als dat je er zelf mee bezig ben. De handleiding lezen is ook wel een goeie (had ik nog niet aan gedacht) maar zat zelf te denken aan het volgende:

Als je nu gewoon naar een dj winkel gaat en het hele verhaal uitleg van dat je voor de 1e keer mag draaien enz, zou het dan ook niet mogelijk zijn om (evt samen met de verkoper) even te kijken waar alle knoppen zitten en een klein beetje kan oefenen??

groeten
stevew    posted on 29-05-2007 17:47
Het is niet dat ik geen vertrouwen in je heb jasper maar ik heb onlangs naar je mixen geluisterd die je on-line hebt gezet en je hebt de basis nog niet mee om met je huidig materiaal mooie mixen te maken, laat staan met de cdj's. En ik heb zojuist naar je booth is gaan kijken en je hebt geen platendraaiers dus ik veronderstel dat je nog niet met vinyl gewerkt hebt terwijl de cdj's op het vinylgevoel gebaseerd zijn. als je die overstap naar de cdj's gaat maken ga je denk ik wel serieus tegen de lamp lopen. Als ik je 1 tip kan meegeven...als je daar achter de booth staat, gebruik dan zeker die BPM-counters op de cdj's, dat zal je toch al wat helpen als het wat moeilijker gaat. 
Anyway, ik wens je veel sterkte toe als je moet gaan draaien!!!
Greets,
Steve

This is an old Topic

No new postings for 6.468 days.
 Post CommentThat would be 215.6 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 33 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 10.223
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.238