welke digitale monitors
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 18-05-2007 21:36
heej, ik op 20 juni a.s. heb ik mijn DJM800 en nu wil ik het onderste uit de kan van de kwaliteit dus.

mijn CDJ's gaan digitaal
ik heb een nieuwe geluidskaart in mijn dj computer gedaan met coaxiale uitgangen.

nu ga ik ook nog een Monitor kopen alleen heb ik hier niet zo veel verstand van.

als mijn set thuis staat wil ik het liefst de digitale uitgang van de DJm gebruiken.
alleen als ik dus on the road ben moet ik ook een monitor hebben en dan gaat die over de booth uitgang en niet over de master.

welke monitor(s) advieseren jullie mij.

ik heb de KRK's gezien en gehoord en dit ziet er echt heerlijk uit alleen is zo een ding ook voor on the road of lekker thuis laten staan??

conclusie,
- budget maximaal 300 euro per stuk
- ook voor on the road
- liefst digitaal maar ben niet bekent in de monitor markt dus of het voor die prijs kan weet ik dus niet.

- actief, anders moet ik nog een versterker meenemen en daar heb ik geen zin in.

met vriendelijke groet,
DJ VibeMaster D

What do you think about welke digitale monitors ??

Vote :   

Mforge    posted on 19-05-2007 14:15
digitale monitorsConfusedConfusedConfused zegt mij niks.

maar ik zou ook eens kijken naar de genelec 8020-8040 kijken..en ik zou mijn monitors zowieso altijd thuis laten staan, want de krk's of genelecs zijn geen monitors voor party gebruik.
En ik zou gewoon lekker naar de winkel gaan en vragen of ze er een 800 op aan willen sluiten en dan gewoon luisteren
NielsR    posted on 19-05-2007 14:20
De krk v6 mischien ik weet niet of die ook digitaal kunnen zal het straks eens opzoeken.
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe studio monitor dus ik was wat aan het rondkijken.
De v6 komt rond 390 euro mischien iets te veel maar er bestaat ook een v4 mischien is die wel rond de 300 euro maar die prijs ken ik niet echt en de prijs is natuurlijk per stuk.

Link
Vibemaster-D    posted on 19-05-2007 15:05
bij new-line en bax-shop etc betaalje 300 euro ps voor ee KRK v8 en 250 euro voor de V6  dus dat is net binnen mijn budget. maar lead zij op de opendag van bax-shop tegen mij dat je alleen maar nut hebt van digitaal geluid als je speakers dat ook kunnen en toen stond er een setje KRK v6's aangesloten maar er zit geen coaxiale ingang op maar een xlr maar zou je dan wel zo een digitale XLR kabel kunnen gebruiken.
User edit by Vibemaster-D on 19-05-2007 @ 15:07:41 (8%)
NielsR    posted on 19-05-2007 19:49
In de bax shop hebben ze de rp 8 niet de v8 dat is een ander model mischien heeft de v8 wel een digitale ingang de rp8 niet.

handleiding v8 mischien vind je hier of de v8 ook een digitale ingang heeft
Vibemaster-D    posted on 19-05-2007 19:53
sorry zit in de war met de ROKIT en de nieuwe V serie.
pardon de ROKIT is niet digitaal maar de V serie misschien wel bedankt voor de handleiding zal us gaan kijken
diggersfan    posted on 19-05-2007 21:37
Zelfs al zou er een digitale ingang opzitten, hoe zou je die dan op een DJM800 aan willen sluiten. Die digitale uitgang op de DJM800 is volgens mij niet bedoeld om booth-monitors op aan te sluiten.

This is an old Topic

No new postings for 6.484 days.
 Post CommentThat would be 216.1 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

210 Users online: 14 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 41.137
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.159