Speakers aanschaffen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aemilius    posted on 18-05-2007 12:05
Jeuw mensen,

Ik heb jullie hulp even nodig. Ik ben van plan nieuwe speakers aan te gaan schaffen. Nu wil ik hier eigenlijk niet al te veel geld aan besteden, daarom zijn mijn ogen al gauw gevallen op de behringer truth serie.

Nu heb ik alleen een probleem want ik zit te twijfelen tussen 3.

De Behringer Truth B-2031A - Dan ben ik meteen klaar, geen versterker nodig..

De Behringer Truth B-2030P - Mooie prijs alleen twijfel of deze speakers nou echt zoveel verschillen in kwaliteit vergeleken mijn oude speakers die ik nu heb. (Studiocraft 200ST).

De Behringer Truth B-2031P - Hier zit het probleem. Het liefst wil ik deze aanschaffen om wat geld te besparen, alleen ik heb een versterker met een impedantie van 8 ohm terwijl de B-2031P 4 ohm zijn. Nu hoor ik van verschillende personen dat het wel kan op mijn versterker en van andere dat het weer niet kan.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Thnx
User edit by Aemilius on 18-05-2007 @ 12:06:09 (2%)

What do you think about Speakers aanschaffen ??

Vote :   

Syb    posted on 18-05-2007 12:40
Heey Aemilius,

Ik weet niet wat voor versterker jij hebt maar de meeste leveren inderdaad 8 Ohm. Normaal staat in je handleiding of hij ook 4 Ohm aan kan. Maar door dat de weerstand bij 4 Ohm lager is zal hij dus ook meer vermogen leveren. Ongeveer 2/3 meer.
Toch zou ik persoonlijk voor de actieve speakers gaan omdat dit gemakkelijker is.
Over de kwaliteit van de luidsprekers kan ik niks zeggen maar ik heb gehoord dat ze allemaal wel redelijk klinken.

laterz

Dirkvh    posted on 18-05-2007 12:45
Ik zou persoonlijk ook voor de actieve versies gaan, het is makkelijk zonder versterker, en de versterker in de speaker is precies gemaakt voor die speakerWinking my eye

Kwaliteit van die speakers is zeer goed, zit vol en warm geluid in( ook op hoog volume).
Voor dat geld is het egt een koopje.

Succes..Winking my eye
Aemilius    posted on 18-05-2007 12:52
ja oke het is natuurlijk het beste om voor de actieve versie te gaan maar ik wil er dus niet al te veel geld in steken en als ik aan de passieve versie genoeg heb dan bespaart me dat natuurlijk een hoop geld. Ik ben alleen benieuwd naar de kwaliteit van de Truth B-2030P en of het verstandig is om de Truth B-2031P op mijn versterker aan te sluiten, want als dat geen probleem zou moeten zijn dan kan ik misschien beter die doen. De speakers zijn bedoeld voor op mijn kamer.

De speakers die ik nu heb zijn:

Studiocraft 200ST
4 - 8 Ohms
85 dB
10-50 watts
Engineered by BOSE corporation

Waarom ik niet tevreden ben? Ik weet eigenlijk niet, ik moet hem aardig hard zetten al wil ik lekker kunnen beatmatchen want als hij wat zachter staat dan komen niet alle tonen er optimaal uit en aangezien ik al een beetje doof aan het worden ben wil ik op laag volume ook lekker kunnen mixen  en ja ze moeten toch ook af en toe wel kunnen knallen..

Denken jullie dat ik veel verschil ga merken als ik een Truth B-2030P aanschaf?
User edit by Aemilius on 18-05-2007 @ 13:47:44 (91%)
Lead    posted on 18-05-2007 14:05
En hoe vind je zelf hoe beide klinken, ik neem aan dat je al wel ergens naar een winkel bent geweest om ze te beluisteren ??

specs zeggen niet alles, geluid is heel persoonlijk en goede specs wil nog niet zeggen dat JIJ ze ook goed vindt klinken.
Let the BASS be louder
Aemilius    posted on 18-05-2007 14:20
Ik heb ze nog niet beluisterd in een winkel, moet al gauw een uur reizen al wil ik zo'n winkel vinden.. maar het is misschien toch het beste om ze even te gaan beluisteren. Bedankt voor de reacties, als ik me keuze heb gemaakt zal ik het wel even laten weten.
User edit by Aemilius on 18-05-2007 @ 14:21:04 (4%)
Vibemaster-D    posted on 18-05-2007 21:04
en de KRK's of is dat gelijk veel te duur?
robbert    posted on 18-05-2007 23:40
klik

Ik ga deze set verkopen omdat ik een compacte dure actieve set wil aanschaffen. Set verkeerd in absolute topstaat, nu in prijs gedaald naar 800 euro!
Misschien wat voor jou?
User edit by robbert on 18-05-2007 @ 23:40:58 (1%)
DJ_IVI-R    posted on 19-05-2007 02:09
ik heb al veel goeds over die behringer 2031a gehoord.. de passieve versies en de 2030 zouden veel minder presteren.. maar je hebt ook nog andere mogelijkheden zat.. :

m-audio studiophile bx 5a: 244 euro per paar
samson resolv 40 a : 149 per paar
phonic p6 a : 179 per stuk
prodpipe pro 5 : 288 per paar
event alp 5 : 299 per paar

dit zijn enkele studiomonitors rond dat budget..  de vraag is natuurlijk of je puur een studiomonitor wilt, of een goede gewone speaker..

www.nikan.be
Aemilius    posted on 19-05-2007 10:26
@robbert.. nee sorry ik denk dat dat nou niet echt bepaald speakers zijn voor in me kamer Winking my eye

@DJ_IVI-R Ik ga even goed denken wat ik wil.. mss wordt het toch de actieve set

@Vibemaster, KRK is wel boven mijn budget ja, dan zou ik namelijk eerder gaan voor de actieve serie van behringer.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

robbert    posted on 19-05-2007 21:15
Ow haha, nee dit is inderdaad niet echt wat voor op een kamer..
Ik heb ook een beetje snel over dit stuk heen gelezen en niet gezien dat het gaat om monitoren.
OneSixty    posted on 20-05-2007 15:58
Poster: robbert
klik

Ik ga deze set verkopen omdat ik een compacte dure actieve set wil aanschaffen. Set verkeerd in absolute topstaat, nu in prijs gedaald naar 800 euro!
Misschien wat voor jou?

@ robbert, ik ben eigenlijk best geintresseerd in jou set, het enige probleem is dat ik niet genoeg geld heb. maar ik ben over 4 dagen jarig dus ik hoop dat ik dan de 800 euro bij elkaar heb. ik hoop dus dat je de set nog hebt zodat wij misschien een deal kunnen sluiten, maar ik ben nog niet helemaal zeker .

groetjes olaf
User edit by OneSixty on 20-05-2007 @ 16:01:02 (32%)
Ghost-Andries    posted on 21-05-2007 17:16
de speakers JBL jrx115 zijn heel goed ik ze mij ook aanschaffen
JBL jrx115 = € 319 per stuk => is wel redelijk duur ma gij krijgt er veel voor in de plaats en dan een goede versterker er bij de Crown Xls602D = € 499
en als je dit hebt heb je goed geluid deze sets kost ongeveer € 1137
Aemilius    posted on 21-05-2007 19:36
Poster: Ghost-Andries
de speakers JBL jrx115 zijn heel goed ik ze mij ook aanschaffen
JBL jrx115 = € 319 per stuk => is wel redelijk duur ma gij krijgt er veel voor in de plaats en dan een goede versterker er bij de Crown Xls602D = € 499
en als je dit hebt heb je goed geluid deze sets kost ongeveer € 1137

haha en daar draaide het nou om.. mijn budget, al had ik had zo'n budget dan had ik dit topic niet gestart, dan stond er al een KRK setje o.i.d in mijn kamer Winking my eye Maja evengoed bedankt voor de reactie ook al zullen het geen JBL speakers worden..
User edit by Aemilius on 21-05-2007 @ 19:36:54 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.473 days.
 Post CommentThat would be 215.8 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 8 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 1.035
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.188