Nieuwe Dateq
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 15-05-2007 10:18
heej, op de messe van afgelopen jaar is gebleken dat dateq met iets nieuws gaat komen omdat ze dat al op de messe wilden presenteren.

nu valt mij op dat bij sommige (web)shops de Dateq XTC als op=op staat.
weet iemand hier misschien meer van. zou er dan dus een opvolger voor de dateq XTC komenConfused

What do you think about Nieuwe Dateq ??

Vote :   

robbert    posted on 15-05-2007 10:45
Het lijkt me inderdaad niet verwonderlijk als Dateq met nieuwe producten komt. De no-nonsense mixers spreken tegenwoordig niet meer extreem veel mensen aan en ook Dateq zal mee moeten gaan met de tijd. De vibe is hierop een uitzondering, maar dat is ook alles behalve een succes..
Cyspoz    posted on 15-05-2007 10:51
Poster: robbert
De no-nonsense mixers spreken tegenwoordig niet meer extreem veel mensen aan en ook Dateq zal mee moeten gaan met de tijd.

Toch zijn de Dateq mixers erg populair vanwege hun vreselijke robuustheid. Drank proef, 220 op de ingangen, er mee gooien en een tank er over heen laten rijden het is bij wijze van spreken allemaal mogelijk.
Volgens mij verkopen ze voor het grootste gedeelte juist van die robuuste mixers en zijn mixers zoals de Vibe en XTC slechts een klein onderdeel.
Nadeel voor ze is alleen dat de mixers ook erg lang mee gaan en mensen dus niet snel een nieuw model kopen...
robbert    posted on 15-05-2007 11:13
Bij drive-in's zijn de Dateq's mixers inderdaad behoorlijk populair, maar ik denk dat Dateq toch met wat nieuws moet komen om weer mix DJ's aan te spreken.. Ik zie bijvoorbeeld bij DJ-booths bijna niemand meer staan met een Dateq mixer.
Cyspoz    posted on 15-05-2007 13:04
Poster: robbert
Ik zie bijvoorbeeld bij DJ-booths bijna niemand meer staan met een Dateq mixer.

Nee maar dat is ook wel logisch, vrij duur in verhouding voor een mixer die thuis vrij rustig wordt gebruikt. Maar het meerendeel van de kroegen en clubs zie je wel Dateq liggen.
Maar het zou wel leuk zijn als Dateq met iets nieuws kwam.
Sandr    posted on 15-05-2007 13:17
Inderdaad, wij hebben ook een dateq en een rodec in het cafe. Discotheek waar ik van de zomer gaat draaien heeft ook een LPM 7.3.

Die dingen zijn gewoon onverwoestbaar en daardoor voor een discotheek of een drive in een goede investering.

Een combinatie van pioneer en dateq lijkt mij ideaal. Dat kan wel als je een dateq pakt en die combineert met een efx 1000. 
Play that funky music white boy....
Reind    posted on 16-05-2007 00:57
Dateq komt voor zover mij bekend met een 4 kanaals opvolger van de XTC, no nonsense mixer. Oftewel een Vibe zonder filters.
Vibemaster-D    posted on 16-05-2007 09:23
maar ook wel logisch ik bedoel vergelijk het als volgt.

pioneer en dateq zijn oerdegelijk

een LPM 7.3 en een DJM800 zijn ongeveer even duur.

7 kanaals no nonsene mixer
4 kanaals digitale clubmixer met EFX de CFX fader curves x-fader.

dan lijkt die laatste mij meer aan te spreken ik bedoel er zijn niet veel DJ's die 7 ingangen tegelijjk nodig hebben er zijn altijd uitzonderingen maar zo veel mensen met 7 CDJ's ken ik ook weer niet.

ik denk dus dat daarom de echte DJ's liever die DJM nemen.

voor drive-in shows is het een ander verhaal maar dan nog.
Reind    posted on 16-05-2007 09:40
Poster: Vibemaster-D
pioneer en dateq zijn oerdegelijk

Nee Pioneer maakt goede mixers, Dateq is oerdegelijk. Er is geen Pioneer mixer die het op build quality van een LPM red (Apollo wel maar dat zijn ook geen oerhollandse dateq mixers, die worden in Taiwan gemaakt en hier in elkaar geschroefd). Is ook niet nodig want als je een halve liter bier in een DJM800 mikt moeten ze je de kop van de romp scheiden Winking my eye
Luxx    posted on 16-05-2007 09:59
Poster: Reind

Nee Pioneer maakt goede mixers, Dateq is oerdegelijk. Er is geen Pioneer mixer die het op build quality van een LPM red (Apollo wel maar dat zijn ook geen oerhollandse dateq mixers, die worden in Taiwan gemaakt en hier in elkaar geschroefd). Is ook niet nodig want als je een halve liter bier in een DJM800 mikt moeten ze je de kop van de romp scheiden Winking my eye

ja dan ben je inderdaad neit jarig. maar dan nog draai ik altijd liever met een DJM model dan een DATEQ mixer. die dingen spreken mij totaal niet aan. ik vind het leuk om met effectjes te pielen en creatief te zijn ermee. mijn plezier in draaien zou omlaag gaan als ik dat niet meer kon doen
www.mothermusic.nl
greup    posted on 16-05-2007 12:23
Nou zou voor mij,. als iemand die geregeld op stap gaat met een showtje een dateq 4 kanaals met korte faders ( want die lange faders hou ik dan juist weer niet van) best wel interressant zijn.

Alleen vraag ik me af of ook nog los te verhuren valt, aangezien de djm toch echt nog steeds DE verhuur koning is in mijn regio.
Vibemaster-D    posted on 16-05-2007 13:31
in mijn regio ook.
standaard verhuur shit is hierzo

CDJ1000MK2 + DJM800 of de CDJ1000MK3 + DJM800
Nvie    posted on 16-05-2007 15:45
Poster: greup
Nou zou voor mij,. als iemand die geregeld op stap gaat met een showtje een dateq 4 kanaals met korte faders ( want die lange faders hou ik dan juist weer niet van) best wel interressant zijn.

Alleen vraag ik me af of ook nog los te verhuren valt, aangezien de djm toch echt nog steeds DE verhuur koning is in mijn regio.

Op een steenworp afstand van de LPM hier...

This is an old Topic

No new postings for 6.360 days.
 Post CommentThat would be 212 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 12 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 30.150
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.205