Review Gemini CDJ-20
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 21-01-2005 14:49

Functies
  • Jog wheel
  • Digital output
  • Pitch bend on buttons and jog (relative and progressive)
  • 10-40 sec anti shock memory
  • True Instant Start (15 msec)
  • Digital output (with SRC!!! (10sec buffer setting))
  • Precision frame accurate search (1/75 sec-step)
  • Variable pitch control +/-16%
  • Three time display modes (disk remain , track elapsed and remain)
  • Continuous play function
  • Dimensions: 274 x 216 x 82.5 mm
  • Weight: 2 kg

Uiterlijk / Lay out
    Het is niet echt een heel bijzonder mooie speler, in verhouding tot de diepte is hij erg hoog waardoor het nogal een blok is geworden. Maar wat wel heel handig is is dat hij niet zo groot is, ik moet geregeld draaien op plekken waar te weinig ruimte is op het DJ-meubel, en daar komt dit echt van pas! De lay out is erg logisch en overzichtelijk, maar dat moet wel, want het apparaat heeft (bij lange na) niet zo veel functies als Pioneer/Denon en dus ook niet zoveel knopjes!

Functionaliteit
    Top load systeem: wat minder: de cd wordt niet ff gestopt en het klepje vliegt met groot geweld open; ff op stop drukken en de klep opavangen... wat ook wel jammer is dat je tijdens het spelen op open kan drukken, bij denon kan je de cd speler niet openen als hij loopt, je moet dan eerst de cue knop indrukken! Maar nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het me nog nooit is overkomen dat ik de open knop indrukte tijdens het spelen.
    Wat ook jammer is dat als je het klepje opendoet dat de laser niet bedekt wordt (Zoals bij de CDJ-500)
    pitch: 16 % op 68 mm is erg wennen als je de 10 % op 100 mm van pioneer gewent ben. Je moet hem kleine stukjes verschuiven dus, anders ga je weer te snel! wat ook wel jammer is dat er bij de 0 % geen 'klikje' zit dus ff kijke op 't display wanneer je op 0 % bent.
    Ook is de pitch niet zo heel snel: als je hem van 16%+ ineen keer gaar 16%- haalt klimt hij zegmaar er naar toe, dit duurt ff.
    pitch bend: Jog wheel en pitch bend buttons is erg handig. De jog wheel is redelijk ongevoelig dus die moet je echt gebruiken voor de grote corrigeringen (...) en de pitch bend buttons voor de kleine stukjes.
    Cue: de cdj-20 heeft de cue methode van denon, ik vindt de pioneer methode wel lekkerder werken moet ik zeggen, maar daar ben je zo aan gewent! het cue sampelen gaat goed maar als je het te snel doet raakt hij een beetje in de war; hij gaat steeds langzamer samplen...
    Anti shock: de cd speler is heel erg schok bestendig door zijn 40 seconden anti shock, ook veert het loopwerkje een beetje mee. Dus erg goed voor klein drive in werk <-- bij mij is hij nog nooit over geslagen!

Conclusie
    Kortom goeie speler, lekker overzichtelijk en ook best wel betrouwbaar!
    Ik geen dit product een 8 uit 10 omdat er nog wat dingen verbeterd hadden moeten worden aan bijvoorbeeld het klepje en de laser.
  • User edit by Lead on 22-04-2005 @ 01:43:23 (3%)
    Mod edit by Lead on 20-05-2005 09:20 (5%)

What do you think about Review Gemini CDJ-20 ??

Vote :   

DJ-Emotion    posted on 21-01-2005 15:43
    Dit aparaat is toch al een hele tijd op de markt?
    jordy    posted on 21-01-2005 16:10
    Poster: Jorrit
    Het is niet echt een heel bijzonder mooie speler

zeg gerust afgrijselijk
    User edit by Jorrit on 03-04-2005 @ 14:15:31 (53%)
    W.i.M    posted on 21-01-2005 17:12
    Poster: DJ-Emotion
    Dit aparaat is toch al een hele tijd op de markt?

Jawel, maar omdat dit apparaat in een 'review' verpakt zit, is hij ook gepost
    in 'Equipment Reviews' .  De review is dan ook geschreven op basis
    van gebruikers-ervaringen van in dit geval
    Jorrit

(Meer info voor een eigen review zie: FAQ)
    Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
    User edit by W.i.M on 21-01-2005 @ 17:24:30 (21%)
    DJ-Emotion    posted on 21-01-2005 17:52

Jawel, maar omdat dit apparaat in een 'review' verpakt zit, is hij ook gepost
    in 'Equipment Reviews' .  De review is dan ook geschreven op basis
    van gebruikers-ervaringen van in dit geval
    Jorrit

(Meer info voor een eigen review zie: FAQ)

Dus aan reviews zit geen limiet van de leeftijd van het apparaat.....
    User edit by DJ-Emotion on 21-01-2005 @ 17:55:05 (33%)
    W.i.M    posted on 21-01-2005 18:07

Voorlopig nog niet in ieder geval.

Dus als je je geroepen voelt om een review te maken over de SL1200 zal niemand je tegen houden  (maar we gaan nu wel erg offtopic)

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
    User edit by W.i.M on 21-01-2005 @ 18:08:22 (29%)
    Jorrit    posted on 21-01-2005 22:31
    Poster: jordy
    Poster: Jorrit

Het is niet echt een heel bijzonder mooie speler overkomen dat ik de open knop indrukte

zeg gerust afgrijselijk

Is er iets mis gegaan met het quoten of is deze vreemde zinsconstructie van mij?

ff over de leeftijd, hij heeft een jaar terug al op de oude site gestaan (toen hij nog blauw was ) en het is er helemaal bij in geschoten om hem over te plaatsten, ik zag 'm laatst op new-line staan dus ik kwam op het idee om hem toch nog even te plaatsen.
    Hehe, sterker nog, het apparaat wordt (bijna) niet meer verkocht.
    (de naam review geeft ook aan dat het niet aan leeftijd gebonden heet, dan was het een preview geweest)

Maarja, d'r wordt zo weinig hier gepost dus ik dacht er zelf nog wel wat bij te kunnen doen, maar voel je vrij om je eigen (misschien van een nieuwer product) bijdragen te leveren.
    User edit by Jorrit on 21-01-2005 @ 22:33:48 (47%)
    Reind    posted on 21-01-2005 22:55

Het apparaat word al niet eens meer verkocht. (alles wat je nu nog koopt aan CDJ20's is stock van de winkelier die er toevallig nog een paar heeft staan)

Gemini heeft de CDJ20 uit het assortiment geknald en er de CDJ02 (die nogal zijn nukken heeft) er voor terug gezet.
    Leuke is bij Gemini dat men de goede spullen die ze hebben uit het assortiment knalt en er zooi voor terug in de plaats zet..... ik weet niet hoe de logica in frankrijk in elkaar steekt maar ik vind zoiets alles behalve logisch

Gelukkig zijn er wel weer genoeg alternatieven bij gekomen zoals de RCD800, JB CD200, AM Audio CDI300 etc etc etc. En die zitten nog eens beter in elkaar ook dan de CDJ20.

djmikmak1993    posted on 19-05-2005 07:38
    ik heb ook cdj 20 en omdat ik beginnende dj ben is die gewoon topie 4 mij
    ik raad zeker aan maar voor de gevorderde zou ik togh maar gewoon een oude vertrouwde pioneer cdj 800/1000
    want ik voel me vertrouwd bij scratch

greatZ

Jorrit    posted on 19-05-2005 19:55
    jij had toch denon cd spelers of ben ik nou gek?

dank ik heb alleen echt goedde set
    simple
    -gemini cdj 20
    -maratz versterker
    -sony boxen(er komen komen nieuwe boxen)
    -een akai  ae a22 equalizer
    -denon smx 2000 digital scratch mixer
    -denon dubbele cd-speler 2000f mk 2
    -en samsung mp3 discman voor de mp3tjes

dit zeg je tenminste bij introduce yourself?
    Mod edit by Jorrit on 19-05-2005 19:57 (100%)
    Nvie    posted on 19-05-2005 20:28
    Denon dual player (dat is er eentje, dus geen spelers. en ja, dat staat er)
    djmikmak1993    posted on 23-05-2005 17:38
    ja ik heb een denon dual cd speler en een gemini cdj ps die denon ga ik verkopen

This is an old Topic

No new postings for 7.240 days.
     Post CommentThat would be 241.3 months
    or a whopping 19.8 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

155 Users online: 11 Guests (144 Unknown)
    Pages generated today : 28.555
    Most visitors online this month : 482
    Lifetime Pageviews since 2003 : 236.197.872