Poster: Samm
Hallo iedereen
Heb nu al een tijdje 2 platenspelers van synq maar nu overlaatst was hij binnegegaan omdat mijn geluid wegviel kwam dus door het schroefje waar je je naalden mee vast zet.Ze hadden heel de arm vervangen en vast gezet nu staat die goed vast zoals het moet ook.Maar nu merk ik bij de ander synq dat als je de arm vast pakt er wat speling op zit in het mechanisme waar het gewicht aan vast zit enzo... Is dit normaal ..??
Gebruik je de standaard elementen? Zo ja heb je dan ook het rubberen ringetje gemonteerd tussen headshell en arm?
Zo nee dan weet je meteen waar de speling vandaan komt op de koppeling, wanneer je dat rubbertje namelijk niet op je headshell plaatst houd je een beetje residu speling. Niets raars aan dat heeft een SL ook wanneer je de headshell gebruikt.
Op onderstaand plaatje is het rubbertje met de rode pijl aangeduid,
Als je echt speling op je arm hebt voel je dat door je arm vast te pakken en die voorzichtig te bewegen, als er speling op de lagers zit zit voel je dat snel genoeg.
Poster: lolbroek
Haha, daarom neem ik altijd de Technics :D Die Stantons zijn zoooo gammel na een tijd!
Jij doet wat dat betreft je naam echt eer aan. Zodra speling is verwijderd komt deze bij NORMAAL GEBRUIK niet meer terug. Daarnaast heeft de MK5 en ook de M5G van Technics ook nog wel eens last van een speling op de lagers.