Synq Xtrm Probleempje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Samm    posted on 14-05-2007 19:37
Hallo iedereen
Heb nu al een tijdje 2 platenspelers van synq maar nu overlaatst was hij binnegegaan omdat mijn geluid wegviel kwam dus door het schroefje waar je je naalden mee vast zet.Ze hadden heel de arm vervangen en vast gezet nu staat die goed vast zoals het moet ook.Maar nu merk ik bij de ander synq dat als je de arm vast pakt er wat speling op zit in het mechanisme waar het gewicht aan vast zit enzo... Is dit normaal ..??

What do you think about Synq Xtrm Probleempje ??

Vote :   

Ft    posted on 14-05-2007 20:12
Dat is volgens mij de beruchte speling op de arm... deze kun je weg laten halen, want volgens mij kun je er zelf meer aan fout doen dan maken... dus ik zou er even mee langs een td gaan... het beste zou zijn bij de winkel waar je hem hebt gekocht (als dat niet te ver weg is)... Volgens mij kan de speling zelf niet echt kwaad, maar het draait niet fijn...

Samm    posted on 14-05-2007 20:18
ja dat weet miste dat je er iets aan doet is hij helemaal ontregelt en blijft is zelf vast staan...
Ik ben met die andere al 4 keer bij de winkel geweest en nu hebbe ze het pas kunne maken bij synq en nu heb ik het aan de andere een beetje
Ft    posted on 14-05-2007 20:20
Poster: Samm
ja dat weet miste dat je er iets aan doet is hij helemaal ontregelt en blijft is zelf vast staan...

Sorry, maar ik kan hier niet echt een Nederlandse zin uit halen :P
Samm    posted on 14-05-2007 20:28
Ow sorry,ik bedoelde: Als je er nog maar aan de vijsjes draait dan is hij helemaal ontregelt en blijft de arm zelfs vast staan.

Als ik nu weer met mij platendraaier bij de winkel afkom dan zullen weer zeggen: daar heb je hem weer, maar er zit niks anders op denk ik.
lolbroek    posted on 14-05-2007 21:07
Heb je zelf even geprobeerd de arm af te regelen? Want dan gok ik erop dat je je arm net verkloot hebt (sorry voor het dialect :P ).
Naar de winkel om een nieuwe arm wordt het dan!
Nvie    posted on 14-05-2007 21:11
Als iedereen een beetje op z'n interpunctie en taalgebruik wil letten wordt het voor iedereen een beetje makkelijker te lezen en dus te antwoorden Winking my eye
dancedimension    posted on 14-05-2007 21:11
Wat het ook kan zijn, nadat ik mijn super oem een keer had vervoerd leek er op de 1 ook opeens speling te zitten, ik keek er even naar en toen zag ik dat het klemmetje (height lock) wanneer je die open zet de hoogte van je arm kan instellen niet goed op "vast" zat, als je die even goed aandrukt staat je arm weer vaster, dat was bij mij toendertijd het probleem.
User edit by dancedimension on 14-05-2007 @ 21:16:40 (11%)
A-flex    posted on 14-05-2007 21:53
bij de draaitafels in de musicman gent heb je dat ook ,die hebben ook zoveel speling maar ze blijven die gebruiken. voelt wel gammel aan
bij onze draaitafels in verhuur hebben we daar geen last van.
lolbroek    posted on 14-05-2007 23:03
Haha, daarom neem ik altijd de Technics :D Die Stantons zijn zoooo gammel na een tijd!
Reind    posted on 15-05-2007 01:37
Poster: Samm
Hallo iedereen
Heb nu al een tijdje 2 platenspelers van synq maar nu overlaatst was hij binnegegaan omdat mijn geluid wegviel kwam dus door het schroefje waar je je naalden mee vast zet.Ze hadden heel de arm vervangen en vast gezet nu staat die goed vast zoals het moet ook.Maar nu merk ik bij de ander synq dat als je de arm vast pakt er wat speling op zit in het mechanisme waar het gewicht aan vast zit enzo... Is dit normaal ..??

Gebruik je de standaard elementen? Zo ja heb je dan ook het rubberen ringetje gemonteerd tussen headshell en arm?

Zo nee dan weet je meteen waar de speling vandaan komt op de koppeling, wanneer je dat rubbertje namelijk niet op je headshell plaatst houd je een beetje residu speling. Niets raars aan dat heeft een SL ook wanneer je de headshell gebruikt.

Op onderstaand plaatje is het rubbertje met de rode pijl aangeduid,

Als je echt speling op je arm hebt voel je dat door je arm vast te pakken en die voorzichtig te bewegen, als er speling op de lagers zit zit voel je dat snel genoeg.

Poster: lolbroek
Haha, daarom neem ik altijd de Technics :D Die Stantons zijn zoooo gammel na een tijd!

Jij doet wat dat betreft je naam echt eer aan. Zodra speling is verwijderd komt deze bij NORMAAL GEBRUIK niet meer terug. Daarnaast heeft de MK5 en ook de M5G van Technics ook nog wel eens last van een speling op de lagers.
User edit by Reind on 15-05-2007 @ 01:40:57 (53%)
lolbroek    posted on 15-05-2007 08:26
Reind, voor je commentaar geeft, denkje dat er in de meeste platenwinkels degelijk met de TT's wordt omgegaan? Neen hoor.
"Daarom neem ik ook de Technics" => Je weet ook niet waarom ik dit zeg, de technics worden veel minder gebruikt dan de Stantons, en als ze al gebruikt worden staan er vreemd genoeg altijd oudere mensen aan die iets beter met de TT's omgaan.
Logische keuze dan toch?
Reind    posted on 15-05-2007 12:22
Poster: lolbroek
"Daarom neem ik ook de Technics" => Je weet ook niet waarom ik dit zeg, de technics worden veel minder gebruikt dan de Stantons, en als ze al gebruikt worden staan er vreemd genoeg altijd oudere mensen aan die iets beter met de TT's omgaan.
Logische keuze dan toch?

Dan heeft het dus 0,0 betrekking op het product en is je uitspraak helemaal waardeloos te noemen.
lolbroek    posted on 15-05-2007 13:04
Waarom was mijn post dan een reply op die van A-Flex en niet op die van de TS? Dan kun je toch absoluut geen waardeoordeel geven over mijn tekst?
Nvie    posted on 15-05-2007 15:53
Als we nu weer on topic kunnen gaan, en niet weer het hele topic bij elkaar moeten bekvechten?

Danke im Voraus!
Samm    posted on 15-05-2007 19:27
@reind

Ik heb ortofon pro's, maar de speling zit wel op de lagers want als ik de arm vast pak dan voel je het direct.
Ga ze terug naar de winkel doen want dat is toch nog onder de garantie dus...

Bedankt voor jullie reacties
Reind    posted on 16-05-2007 00:56
Speling is fabrieks af en kun je waarschijnlijk GEEN garantie op claimen TENZIJ je het hebt laten verwijderen bij aankoop en dat niet goed gebeurd is of je zelf onbenullig bezig bent geweest en een koptelefoon ophangt aan je toonarm na het draaien om maar een voorbeeld te noemen Winking my eye

soundcollector    posted on 16-05-2007 13:22
Ik heb ook een synq,
bij mij zat er ook speling op en soms komt dit trug (omdat het schroefje wrs los trilt door verplaatsing fzo). Ik heb zelf de speling eraf gedaan en nee de kogel lagers zijn niet ingedrukt in het ijzer van de toonarm( dit gebeurd wanneer je de schroefjes bij het afstellen te vast aandraait). Een keer je de schroefjes te hard hebt vast gedraait zal je toonarm dus stuk blijven. Als je dus die toonarm met liefde behandelt en afsteld dan kan iedereen dit.
Je moet gewoon een beetje gevoel hebbe voor dit soort dingen (als je twee linkse handen hebt kan je er dus beter vanaf blijve Winking my eye)

gr

Samm    posted on 16-05-2007 15:11
Ik ben wel handig in die dingen maar bij mijn dealer konde ze het zelf niet maken dus dan blijf ik er zelf ook af.Maar normaal kan ik ze wel opsturen want dat was bij de vorige ook.
Had er eerst zelf eens aan wille draaien aan dat klein vijsje, daar rond zit er nog 1 een iets groter maar met welke schroeven draaie moet ik dat dan doen?

greetz
soundcollector    posted on 16-05-2007 15:53
ik had gewoon een schroevendraaier gepakt en in het midden het stukje er uit geslepen
gr
Samm    posted on 16-05-2007 16:36
Dat is een goed idee, ga ik proberen! als je dat vijsje er uit hebt moet je dan gewoon aan het middelste vijsje draaien? aan 1 kant of aan de 3 vijsjes in totaal?

Greet

jeroeni    posted on 11-06-2007 17:57
k weet niet als ik het mag zeggen maar als iemand een nieuwe draaitafel koop koop hem dan bij new line want daar kun je de speling laten verwijderen
User edit by jeroeni on 11-06-2007 @ 17:58:15 (4%)
Vidi    posted on 11-06-2007 20:50
heb ik ook laten doen ja. top winkel
Samm    posted on 13-06-2007 21:59
Nu zijn ze terug voor de 4 de keer binnen gedaan. Vrijdag heb ik ze terug als ze dan niet gemaakt zijn dan worden het technics...
jeroeni    posted on 16-06-2007 23:31
als jij last van je speling hebt moet je proberen iemand te zoeken bij jou in de buurt die de speling verwijdert

User edit by jeroeni on 16-06-2007 @ 23:33:57 (62%)
Samm    posted on 17-06-2007 12:46
Ik heb ze weer afgehaalt en ze zijn weer niet in orde, nu komt dinsdag een vertegenwoordiger van synq kijken.... Maar ben echt niet te vreden over de platenspelers, de volledige arm is al 2 keer vervangen geweest en alle problemen blijven...

ik hoop dat ik iets kan regelen voor de technics want die ik nu heb kan ik niet gebruiken.

This is an old Topic

No new postings for 6.429 days.
 Post CommentThat would be 214.3 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

58 Users online: 7 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 11.174
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.935.992