Goeie Effector (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 12-05-2007 18:35
Haloo,
Ik heb eens op new-line gekeken naar effectors, ik zag de behringer DFX-69
Maar zijn er nog andere effectors? Of is die behringer goed genoeg.

En dan een vraag over die DFX69, je moet dat ding op je master aansluiten, maar dan heeft die BPM counter toch geen nut? Ofwel? Of moet je er zo 2 kopen?
Iets meer uitleg, als iemand dat weet.

Thanx

What do you think about Goeie Effector ??

Vote :   

Sammow    posted on 12-05-2007 18:36
Als ik jou was zou ik eerst goede (echt goede) gear kopen en dan pas effectjes erbij pakken, lijkt mij zelfs vrij zinloos voor een beginner, zo'n effectjes Happy, laughing
Jer-E    posted on 12-05-2007 18:37
kaos pad kaos pad kaos pad geloof me koop die die  is te ziekelijk check youtube voor filmpjes weet zkr je ben onder e indruk
JasperVC    posted on 12-05-2007 18:38
Poster: Jer-E
kaos pad kaos pad kaos pad geloof me koop die die is te ziekelijk check youtube voor filmpjes weet zkr je ben onder e indruk

ok, ik ga eens kijken

EDIT: ja man, ni normaal
Kga eens de prijs checken
User edit by JasperVC on 12-05-2007 @ 18:40:33 (29%)
the-melody    posted on 12-05-2007 18:42
Ik ga met Sammow akkoord, ik gebruik vrij weinig tot geen fx. Alleen in eigen producties of een echo van 2 maten voor climax op te bouwen. Maargoed, de behringer heb ik al veel goeds over gehoort voor het geld, kortom verwacht geen pioneer kwaliteit. Ik zou persoonlijk een kaos pad nemen; versie 2 of 3. Pioneers hebbie ook alleen is de 1000 te veel geld en de 500 is wat verouderd. Maar de 500 is heel leuk ding, meer heb je niet nodig. Tenzij je  een echte fx man bent, dan neem je beter de 1000 of de kaoss pad 3.

Aansluitmogelijkheden:
BPM Counters hebben vrijwel op goedkope dingen geen nut, is maar versiering. Je kunt een effector op(naar mijn weten) 3 manieren aansluiten;
  1. Op je master, dus van je master out op je mixer naar de line in op je effector, en van de line out naar je versterker
  2. Op de send return op je mixer, send is de line in en return is de line out
  3. Via de koptelefoon, van de koptelefoon ga je naar je line in, en je line out steek je op een leeg kanaal, je koptelefoon gaat dan in de effector.

Luxx    posted on 12-05-2007 18:52
ik zou dat niet doen als ik jou was. je kan em dan alleen op je master doen dus echt lekker zal het niet werken. je kan dan beter eerst een mixer kopen met een send/return of iets dergelijks. iets als Reloop RMX40-bpm is wel een goedkope keuze. of de RMX40-DSP daar zitten meteen al effecten op plus die send/return optie.

maar ik raad het je echt af. ik heb zelf de rmx-40DSP en ik gebruik de effecten wel regelmatig voor een leuke qlimax of een overgangetje maar voor als je nog maar net je gear heb zou ik het echt niet doen
www.mothermusic.nl
djjw    posted on 12-05-2007 19:24
kaos pad kaos pad kaos pad geloof me koop die die  is te ziekelijk check youtube voor filmpjes weet zkr je ben onder e indruk

Moeilijk he, leestekens gebruiken
Oja, en bij sommige woorden ben je ook wat letters vergeten.
RenéKuppens    posted on 12-05-2007 19:25
Ja zoals LuXx zegt

Als je voor effecten wilt gaan kun je beter een andere mixer halen

Maar ik zou eerst ff w8.
Gewoon eerst snel leren mixen etc.
Met effecten kun je heel veel verpesten zeker als je het Mixen nog niet goed onder de knie hebt

Jer-E    posted on 12-05-2007 20:40
Poster: djjw

Moeilijk he, leestekens gebruiken
Oja, en bij sommige woorden ben je ook wat letters vergeten.

loop niet zo te zeike praat gewoon ontopic
Alert : Hou je een beetje in aub, en let op je taalgebruik!
Mod edit by Jorrit on 13-05-2007 22:51 (1%)
OneSixty    posted on 12-05-2007 21:00
eerst wil je zo goedkoop mogelijke gear, en nu ga je ineens een dure effector kopen?
ciderke    posted on 12-05-2007 21:04

loop niet zo te zeike praat gewoon ontopic

Geef toch gewoon toe dat hij gelijk heeft, als iedereen zoals jou zou typen zou ik heel de dag voor m'n pc zitten om alles te ontcijferen.
JasperVC    posted on 12-05-2007 22:47
Poster: dj_lightzone
eerst wil je zo goedkoop mogelijke gear, en nu ga je ineens een dure effector kopen?

GOEIE OPMERKING !!! ik wist dat dit ging komen
Maar nu heb ik werk !!! Dus moest ik nog een maand gewacht hebben met installatie kon ik iets beters kopen... Maar dat hoeft voor niet want ik ben zeer tevreden.

Dj lightzone ---- Gij zijt wel nog een slimme gast ee. Zo al die dingen onthouden wat ik gezegt heb
OneSixty    posted on 12-05-2007 22:55
Poster: JasperVC

GOEIE OPMERKING !!! ik wist dat dit ging komen
Maar nu heb ik werk !!! Dus moest ik nog een maand gewacht hebben met installatie kon ik iets beters kopen... Maar dat hoeft voor niet want ik ben zeer tevreden.

Dj lightzone ---- Gij zijt wel nog een slimme gast ee. Zo al die dingen onthouden wat ik gezegt heb

eigenlijk was sammow de eerste die de opmerking maakte... maar oke

en goed dat je een baan hebt, altijd leuk om zelf je geld te kunnen verdienen
Jer-E    posted on 13-05-2007 17:59
Poster: ciderke

Geef toch gewoon toe dat hij gelijk heeft, als iedereen zoals jou zou typen zou ik heel de dag voor m'n pc zitten om alles te ontcijferen.

von het tog vrij normaal geschreven. maar je moet even kijken bij sommige winkels is de kaoss pad 2 in de aanbieding. egt een heel gaaf ding. richtprijs hier in nl is 299,-

Als je net zo draait als dat je praat is het niet veel...

hier reageer ik maar nie op. En als jij er op door wil gaan wil ik jou cv wel eens zien.
User edit by Jer-E on 13-05-2007 @ 18:02:26 (49%)
Bastian    posted on 13-05-2007 19:15
Hmm nogal vreemd, je wilt een FX kopen.
Ten eerste heb je het totaal niet nodig bij jump, ten tweede raad ik dik aan om eens flink aan je mix vaardigheden te werkenWinking my eye
Luxx    posted on 13-05-2007 19:17
Poster: Bastian
Ten eerste heb je het totaal niet nodig bij jump, ten tweede raad ik dik aan om eens flink aan je mix vaardigheden te werkenWinking my eye

das nog wel het beste argument dat ik in dit hele topic gelezen heb.

en voordat je echt aan effecten begint koop betere gear dan je nu hebt.

en als je perse een effector erbij wilt, bij marktplaats heb je al voor rond de 200 euro een efx500
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 13-05-2007 @ 19:20:14 (29%)
Jer-E    posted on 13-05-2007 19:35

mja heb je wel gelijk in bas maar wat als hij die nou niet voor het mixen wil gebruiken maar voor produce ??
en miss kan hij zijn vaardighgeden wel juist beter maken met een effector.
bovendien hebben die dingen meer functies dan alleen echo flanger en delay.
ook samples zijn mogelijk of stukken onthouden en makkelijk loopen.

aan de andere kant heb je wel gelijk je kan wel wat meer skillszzz gebruiken.,
Bastian    posted on 13-05-2007 19:36
haha met produceren zitten de effecten al in je softwareWinking my eye
En eerst gewoon de basis leren, dan de extra's ontdekken!
User edit by Bastian on 13-05-2007 @ 19:36:49 (17%)
Jer-E    posted on 13-05-2007 20:07
haha met produceren zitten de effecten al in je softwareWinking my eye
En eerst gewoon de basis leren, dan de extra's ontdekken!

hmmzz volgens my gebruik ik tog echt een korg kaos pad 2 en een korg digital beat maker.... en dat importeer ik naar ableton geeft tog iets meer feeling :D

,maja hij moet zelf weten
Bastian    posted on 13-05-2007 20:09
 Geld verspilling!!
Nvie    posted on 13-05-2007 20:56
Poster: ciderke

Moet er nu weer een heel topic verziekt worden met dit soort geblaat? Stuur gewoon een TR en vul niet een heel topic op. Overigens sluit ik me geheel aan dat Jer-E best wat meer op z'n manier van schrijven mag letten, af en toe wordt het wel héél bont.

Maargoed, we kunnen weer On-Topic!
JasperVC    posted on 13-05-2007 21:36
Poster: Nvie

Moet er nu weer een heel topic verziekt worden met dit soort geblaat? Stuur gewoon een TR en vul niet een heel topic op. Overigens sluit ik me geheel aan dat Jer-E best wat meer op z'n manier van schrijven mag letten, af en toe wordt het wel héél bont.

Maargoed, we kunnen weer On-Topic!

Helemaal mee eens !
JasperVC    posted on 27-05-2007 16:17
Vraagje,

Ik zag de behringer dfx69 dus he

Maar kan iemand exact uitleggen waarom ik er geen twee nodig heb? Als ik dat op de master aansluit kan ik toch de ene kant niet met effecten steken en de andere gewoon laten.
Lawrenz    posted on 27-05-2007 17:37
De meeste mixers zijn voorzien van een Send/Return functie. De Send sluit je aan op de line in van de DFX69 en de line out op de Return. Dan druk je dus op de Send knop bij een kanaal, deze wordt naar de DFX69 gestuurd waar je effecten op kunt doen en daarvandaan wordt ie met effecten teruggestuurd.
JasperVC    posted on 27-05-2007 17:44
Poster: Lorenzo90
De meeste mixers zijn voorzien van een Send/Return functie. De Send sluit je aan op de line in van de DFX69 en de line out op de Return. Dan druk je dus op de Send knop bij een kanaal, deze wordt naar de DFX69 gestuurd waar je effecten op kunt doen en daarvandaan wordt ie met effecten teruggestuurd.

ik heb geen send/return
Wout-r    posted on 27-05-2007 19:06
Poster: JasperVC

ik heb geen send/return

En daarom sluit je hem dus tussen je master en je versterker aan. En daarom heb je er ook maar 1 nodig (op je vraag van hierboven). Het signaal wat van de mixer uitkomt (master uit dus) gaat door je effector heen, en vanuit je effector naar je versterker.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

196 Users online: 10 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 18.270
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.582.459