Verzekering apparatuur
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rinaldo    posted on 10-05-2007 11:27
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik op de juiste plaats ben met mijn vraag.

Ik wil mijn spullen (complete dj installatie) verzekeren, maar kan op dit moment niet de juiste verzekering vinden.

De spullen liggen af en toe bij mij thuis en af en toe bij iemand anders thuis. Tevens wil ik tijdens transport en op locatie de spullen ook verzekered hebben tegen schade.

Wie kan mij hierover advies gegeven. Is er een speciale verzekering hiervoor?

What do you think about Verzekering apparatuur ??

Vote :   

montoya    posted on 10-05-2007 11:44
ik zou gewoon contact opnemen met je eigen verzekeringsagent die weet vaak wel hoe je dit het beste kan verzekeren meestal wordt dit een uitbreiding op je inboedelverzekering en voor transport zul je het denk apart moeten verzekeren .
Mforge    posted on 10-05-2007 12:16
nou, ik ben ook al tijden op zoek naar een verzekering waarmee ik mijn laptop en eventuele andere gear die ik meeneem te verzekeren, maar dat is nog niet zo makkelijk.
bij de meeste verzekeraars moet je al een verzekering hebben, om die eventueel uit te breiden voor zulke dingen

Andere verzekeraars voldoen weer niet helemaal aan mijn eisen, of doen het alleen voor bedrijven enz.

en alleen een laptop verzekeren doet bijna niemand, je kan je laptop meestal bij aankoop laten verzekeren zeg : verlengde garantie, maar das niet helemaal wat ik zelf voor ogen heb, dus, als iemand een maatschapij of iets dergelijks weet die een laptop ook verzekerd bij vervoer en dergelijke let me know!
Luxx    posted on 10-05-2007 13:11
ik zou een contract template downloaden van het internet over huren. en dan zelf een beetje aanpassen er er in zetten dat schade aan welke gear dan ook of het nou door de huurder zelf komt of door een gast, de huurder verantwoordelijk is voor de schade en  schade moet terug betalen in het bedrag dat jij er toendertijt voor hebt betaald dus niet 2e hands prijs. handtekening eronder laten zetten en dan ben je volgens mij ook behoorlijk goed verzekerd
www.mothermusic.nl
Stephanie    posted on 10-05-2007 13:23
Je gear kan je laten toevoegen op de inboedelverzekering. Voor transport van apparatuur bestat er een transportverzekering, maar deze geld alleen voor bedrijven en is vrij prijzig.
Cyspoz    posted on 10-05-2007 13:24
Poster: LuXx
ik zou een contract template downloaden van het internet over huren. en dan zelf een beetje aanpassen er er in zetten dat schade aan welke gear dan ook of het nou door de huurder zelf komt of door een gast, de huurder verantwoordelijk is voor de schade en  schade moet terug betalen in het bedrag dat jij er toendertijt voor hebt betaald dus niet 2e hands prijs. handtekening eronder laten zetten en dan ben je volgens mij ook behoorlijk goed verzekerd

Volgens mij gaat het er om dat mensen willen dat hun spullen tegen diefstal en schade door derde zijn verzekerd ook als ze er zelf mee op pad zijn.
Lead    posted on 10-05-2007 13:58
Bekijk eerst wat je wilt verzekeren tegen wat : Je laptop is duidelijk maar wil je die laten verzekeren tegen : schade, diefstal, vallen etc ?? Ik denk ook dat je dit gewoon aan je inboedelverzekering kunt toevoegen. Je kunt in een lijst de producten opnemen die eronder moeten vallen en je betaald naar hoeveel waarde er op je lijstje staat. Premie stijgt natuurlijk als je meer spullen wilt verzekeren.

Spullen verzekeren tijdens transport is heel lastig en duur. Spullen die uit een auto worden gestolen als deze op de openbare weg staat/rijdt is vrijwel onmogelijk. En waar dit wel mogelijk is, heel erg duur.

Iedere verzekering stelt bepaalde eisen: alles moet bijvoorbeeld gemarkeerd/graveerd zijn met de postcode. Je moet de serienummers en aankoopbewijzen hebben, etc.

Zoals al eerder gezegt: Je verzekeringsagent weet je alle details te vertellen.
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 10-05-2007 14:57
Bij verzekeren tijdens transport geld ook altijd dat er sporen van braak / diefstal moeten zjin. Als je met je laptop over straat loopt en iemand trekt de tas van je schouder heb je niks aan die verzekering. Als je je bus aan het uitladen bent op locatie en iemand haalt iets eruit terwijl jij net even binnen bent, dan heb je er ook niks aan. Tenzij je hem telkens op slot doet wanneer je bijv 3m van je bus vandaan gaat.
Basrose    posted on 10-05-2007 16:12
kijk ook even toe hoever je inboedelverzekering gaat vaak zijn al wat duurdere spullen in meegenomen
DjStijn    posted on 10-05-2007 16:21
mijn apparatuur zit gewoon bij onze inboedelverzekering.
En geloof als je het ergens anders hebt staan dat het dan valt onder de verzekering van die persoon.
Transport verzekering weet ik zo niet...
U-Vinyl    posted on 10-05-2007 22:00
Volgens mij kan het niet onder je inboedelverzekering. Het probleem is als jouw appartuur elders staat is de dekking niet geldig. Inboedel dekt alleen het geen in en soms om het huis, denk bijv. aan je spullen in je schuur.

Wat betreft je laptop, die zou je kunnen onderbrengen bij een computerverzekering. M.i. moet dit tevens gebruik buiten de deur ondervangen met daarmee de (verborgen) risico's.

Wellicht als je apparatuur ergens staat en er gebeurt iets mee dan zou je zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering kunnen aanspreken, inboedel lijkt me niet waarschijnlijk weel wenselijk, dit is nl. veelal verzekerd op basis van nieuwwaard ipv dagwaarde.

Een transportverzekering lijkt me dekkend maar je zou kunnen overwegen om met je verzekeringsadviseur een tijdelijke verzekeringsovereenkomst te sluiten. Hierdoor heb je dekking als je bijv. een optreden heb van 5 uur, in deze periode is er een dekking van kracht tegen een bepaald risico.

Overigens moet je rekening houden met hoge premies en geringe dekking, audio apparatuur is diefstal gevoelig dus een slecht risico. In bepaalde regio's zal je ook meer premie moeten betalen.

Laat je goed voorlichten en/of inlichten, er zijn zat malafide adviseurs.
Mforge    posted on 10-05-2007 23:34
in huis bij mij, is alles verzekerd met de inboedel,
maar wat ik eigenlijk dus zoek is een verzekering die mij dekt tegen transport ergens naar toe, waar ik zelf dan altijd bij ben, (dus niet onbemand in een auto laten liggen ofzo).
en b.v op de feesten zelf tegen bv een jojo die per ongeluk drinken gooit of zoiets dergelijks.....misschien dat je zoiets met een organisator kan afspreken? ik weet het niet, maar tips zijn welkom
killerbee    posted on 11-05-2007 13:34
  Hmm zo als je kan lezen in de verschillende post's is dat het lastig is en duur. een transportverzekering is een van de duurste verzekeringen die je kan nemen. Je moet dus afwegen wat is de waarden van je apparatuur tegen de kosten van verzekering. Je kan  beter je apparatuur beschermen tegen schaden dan je er tegen gaat verzekeren, kijk een fader op een mentafel kost geen drol in vergelijking wat de verzekering kost.

en de gene die drank over je spullen laat kletteren kan je hem voor de kosten laten opdragen. en ja alles kan je laten verzekeren maar is maar net wat je wil uitgeven kwa kosten en dat kan je verzekering adviseur adviseren.
Rinaldo    posted on 21-05-2007 20:20
Bedankt voor de reacties.....

Ik heb inmiddels een offerte gekregen voor een transportverzekering waarbij de apparatuur tijdens vervoer en op locatie verzekerd is. 

Ik moet de kleine lettertjes nog lezen maar het ziet er goed uit.....ook de prijs valt mee......

U-Vinyl    posted on 21-05-2007 20:37
Pure nieuwsgierigheid maar wat heb je verzekerd tegen welke prijs?
dj-nick    posted on 21-05-2007 20:56
idd ben ook wel benieuwd.
Rinaldo    posted on 22-05-2007 20:16
Omdat ik geen reclame mag maken voor de verzekmij zal ik mij op de vlakte houden......maar ehh....   hup Holland hup.....laat de leeuw niet in z'n hempie staan

Mijn volledige installatie heeft een nieuwwaarde van € 12.000. Deze is verzekerd tegen transportschade en tegen schade ontstaan op het risico adres.....
Natuurlijk zijn er enkele uitsluitingen, maar die ben ik op dit moment aan het napluizen....

Ik heb een offerte gekregen voor een "goederentransportverzekering" voor € 179,25 per jaar excl kosten.....

PatrickBeuken    posted on 22-05-2007 21:02
Je mag hier gerust de naam noemen hoor Winking my eye Linken is iets anders, daar worden we minder blij van.
Mforge    posted on 23-05-2007 18:03
ja mooi is dat, eerst iedereen om hulp vragen of ie wat weet, om vervolgens er achtr te komen dat er meerdere mensen op zoek zijn, en dan vervolgens als je wat vind de naam niet noemen om andere uit de brand te helpenConfusedConfusedConfused??
Rinaldo    posted on 24-05-2007 15:03
Sorry heren en eventueel dames....

Ik had stellig de indruk dat er geen naam van een aanbieder genoemd mag worden.....

De verzekering ga ik afsluiten bij Nationale Nederlanden.

Mforge    posted on 24-05-2007 16:05
thank you!
U-Vinyl    posted on 25-05-2007 08:54
Goede info Rinaldo! Thanks!
ccc    posted on 25-05-2007 11:23
Poster: Mforge
ja mooi is dat, eerst iedereen om hulp vragen of ie wat weet, om vervolgens er achtr te komen dat er meerdere mensen op zoek zijn, en dan vervolgens als je wat vind de naam niet noemen om andere uit de brand te helpenConfusedConfusedConfused??

Het was toch ook overduidelijk welke maatschappij hij bedoelde. Dus doet niet zo moeilijk.
Mforge    posted on 25-05-2007 14:22
ja als je misschien van voetbal houdt

This is an old Topic

No new postings for 6.352 days.
 Post CommentThat would be 211.7 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 7 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 12.389
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.095.576