HQ 30 vraagje !
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DaliDyslectica    posted on 07-05-2007 15:30
Elleuw,

Heb onlangs een koppel JB Hq 30 tt's gekocht, maar zit nu met een vraagje. op 1 vd tt's, zie je de bolletjes waaraan je ziet of je in 33 of 45 toeren zit (je weet wat ik bedoel) dubbel. Op de andere is dit niet en zie je de bolletjes clean, dus niet met zo nog een half bolletje ertegen/naast. Hoe komt dit? Valt dit te verhelpen en is dit een probleem? Heb nog niet echt gemixt met de tt's, wacht nog op m'n mixer die een week geleden besteld is, dus kan niet echt zeggen of het een probleem is bij het mixen...

Alvast merci,

DD

What do you think about HQ 30 vraagje ! ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 07-05-2007 16:07
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met de kijkhoek. Als het goed is moeten de bolletjes til blijven staan als de draaitafel ook 0 % pitch heeft. Dat geld ook voor alle toerentallen. Als dat zo is dan hoef je, je geen zorgen te maken.
dancedimension    posted on 07-05-2007 17:23
Mocht het alsnog niet goed zijn bij andere draaitafel is hoogswaarschijnlijk je pitch uit koers geraakt en klopt de pitchschaal niet meer. Dat die of te snel of te langzaam draaid bij het 0 punt, dit trekt die hoogswaarschijnlijk ook door als je omhoog of omlaag pitched, dat als je bijv. 2% veranderd (wat je afleest van je pitchcontrol) dat die daadwerkelijk bijvoorbeeld 2,5% veranderd.
DaliDyslectica    posted on 07-05-2007 18:31
De bolletjes staan niet perfect stil, bij beide niet, ze schuiven beiden héél traag op.

@ dancedimension: hoe valt dat dan op te lossen?

bedankt,

Laurens
Twello    posted on 07-05-2007 18:32
Poster: DaliDyslectica
De bolletjes staan niet perfect stil, bij beide niet, ze schuiven beiden héél traag op.

bedankt,

Laurens

heb ik ook... maar of het goed is...
dancedimension    posted on 07-05-2007 19:00

bedankt,

Laurens

Ik zou niet weten hoe je dit zou moeten oplossen, misschien als het echt een probleem opleverd opsturen naar beglec (jb-systems), maar ikzelf concentreer niet op die bolletjes tijdens het draaienWinking my eye
A-flex    posted on 07-05-2007 21:03
Ook als je pitch op 0 staat?? als je schuif op 0 staat moeten ze normaal stil staan anders zijn ze licht ontregeld ===>wat niet zou mogen voor nieuwe TT's!!! dan zou ik ze terug sturen.
DaliDyslectica    posted on 22-05-2007 15:01
Zijn geen nieuwe tt's, heb ze via een kennis gekregen, 2dehands. Mixen gaat, maar ik moet regelmatig bijtrekken om de platen weer juist samen te krijgen denk ik (of ik pitch gewoon erg zeikerig). Is vrij lastig... Je kan de pitch wel instellen heb ik gezien onderaan de draaitafel...

Nog tips?

Dd
Jori    posted on 22-05-2007 17:36
Als je de pitch kan bijstellen moet je ff en track op de computer afspelen. Die met 10% pitch verhogen, dat ook op je tt's doen en dan kijken of de snelheid gelijk is. Is dit niet het geval dan stel je de pitch bij tot dat het wel klopt.
bramv    posted on 22-05-2007 17:38
jori, jij bent wel slim voor een 12 jarige:P
Jori    posted on 22-05-2007 17:42
quote:
Poster: bramv
jori, jij bent wel slim voor een 12 jarige

Thx
Reind    posted on 23-05-2007 01:55
Elleuw,

Heb onlangs een koppel JB Hq 30 tt's gekocht, maar zit nu met een vraagje. op 1 vd tt's, zie je de bolletjes waaraan je ziet of je in 33 of 45 toeren zit (je weet wat ik bedoel) dubbel. Op de andere is dit niet en zie je de bolletjes clean, dus niet met zo nog een half bolletje ertegen/naast. Hoe komt dit? Valt dit te verhelpen en is dit een probleem? Heb nog niet echt gemixt met de tt's, wacht nog op m'n mixer die een week geleden besteld is, dus kan niet echt zeggen of het een probleem is bij het mixen...

Alvast merci,

DD

De schaling van de fader klopt in dat geval niet helemaal, je kunt 2 dingen doen...

1 negeren en gewoon lekker gaan draaien.
2 de shop op bellen waar je ze vandaan hebt en het probleem voor leggen.

1 kan prima aangezien de draaitafel niet instabiel draait maar last heeft van een verschoven 0 punt. Je wil niet weten hoeveel SL's dat hebben na een jaar of wat dienst. Het is nou eenmaal analoog en bij analoge aansturingen krijg je door de jaren heen gewoon een tolerantie met als gevolg een dubbel 0 punt bij de draaitafel (1 in de quartz lock klik en net 1 daarbuiten).

2 kan ook, hetgeen wat een shop een 99 van de 100 gevallen zal doen is een schroevendraaier in het daarvoor bestemde gat aan de onderkant steken en de stelschroef zo bijstellen van de fader dat je 0 punt weer exact in het midden van de fader zit.

This is an old Topic

No new postings for 5.792 days.
 Post CommentThat would be 193.1 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 1 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 8.798
Most visitors online this month : 92
Lifetime Pageviews since 2003 : 209.006.103