Hi! De Meesten zullen wel flink aan het feesten zijn geweest of zelf mensen hebben vermaakt door middel van hun platenkeuze. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring van 29 en 30 April. Geef ook even antwoord op dezen vragen:
Eind Resultaat:
Bier: x?x
Coctails: x?x
Sigaretten: x?x
Pilletjes: x?x
Vrouwen: x?x
The Big Night:
Ik ben lekker naar Groningen gegaan (dicht bij huis, zeker als je een kamer aan de Vismarkt hebt kunnen bemachtigen). We kwamen rond 1 uur met de bus op het CS en liepen richting de Grote Markt via de Gelkingestraat, erg mooie sfeer daar, in The Palace was er het feest Rockers met Gregor Salto en Party Squad, maar ook buten stond een Dj op het balkon en de hele straat stond vol bier en dansende mensen.
Eindelijk, na ongeveer 20 minuten zijn we de straat heel doorgekomen. Eindelijk op de Grote Markt aangekomen zien we het hele plein vol mensen die lekker los gingen, er stond een één of andere Trance Dj een te vette set neer zetten. Na een kwartier hadden we het wel gezien daar want de honger sloeg toe, de bbq van 5 uur geleden bleek niet een goed genoeg bodempje te hebben gemaakt, dus ja dan maar even langs de FEBO ontiegelijke dure kroketten voor €1,60 (of zoiets). Na ons 2e avond eten te hebben gehad hebben we besloten om maar eerst eens even te chillen in Pand 48 (met het idee om eerst even rustig een coctailtje te drinken en dan helemaal los te gaan op de Grote Markt, met die Trance Dj).
Vanaf de Grote Markt naar de andere Kant van de Poelestraat, daar hebben we iets van een half uur over gedaan, Nick helemaal springend naar de andere kant ('lekker muziek en springend kom je er het snelst door heen'). Van het oorspronkelijk aangename rustige Pand 48 was niks meer over. Daar ook al één en al drukke bende, wel lekkere Muziek, nadat de bar man een overheerlijke Totaly Madness (tequila, rum met ananas en weet ik veel allemaal wat) voor me had klaar gemaakt en ik lekker genietend heb opgedronken, want ja voor €7,50 wil je wel even genieten en de tijd nemen. (ook mooi: ik heb met een organisator gepraat van Kant & Klaar. com, Ricardo Villalobos komt waarschijnlijk in Groningen!!)
Weer terug op de Grote Markt was het hele plein leeg, weg publiek weg dj.. wat er was gebeurd is weet ik nog steeds niet. Na een discussie met mn kameraden gingen we toch maar naar de Drie Gezusters, Poelestraat en Gelkingestraat was hier niks bij, wat een drukte!!! Er was een rij van ongeveer een half uur en ook als je weer naar buiten wou was er een rij...
Binnen no-time was ik mn vrienden kwijt, ben ik maar naar buiten gegaan en vrienden gemaakt met mensen waarvan ik nu alweer de naam van ben vergeten.
Ik keek op de Klok van de Martinitoren en zag dat het al 3 uur was.. gelukkig kon ik me nog herinneren dat ik en Ilse om half 4 hadden afgesproken voor de Drie Gezusters, na ik haar eindelijk had gezien waren we maar naar mn kamer gegaan....
The Day After
Ilse was alweer vroeg weg en Myrthe belde me of ik nog in de stad was, ik zat alweer met mn duffe kop achter de XBox 360, ze vroeg of ik met haar wou ontbijten in de stad, we spraken af boven in de Bakker Bart, na een half uur was ik er, mevrouw zat er al. Bakker Bart was toch niet zo'n goed idee om te gaan ontbijten en we zijn maar verhuisd naar het dakterras van de V&D (ik heb zelden zo lekker ontbeten). Vanaf het Terras konden we alles mooi overzien: duizenden plastice Heineken bekertjes. Nadat ik m'n bier van de nacht ervoor had geloosd waren we alweer opweg naar Bar Pepper even lekker ontspannen op een lekkere Lounge bank met een Carona met een heerlijk zonnetje in je gezicht. Nadat we erachter waren gekomen dat een deel van onze kameraden waren blijven hangen in de Players in de Poelestraat waren we daar ook maar een biertje gaan halen.
Mooi, na een half uurtje daar ben ik maar naar de Kiosk gegaan en een buskaart gaan kopen en naar mn huis gegaan.
Half 7: Martin beld me op: 'kom lukas we gaan even pilsje halen op het terras bij De Pompste' (meneer was duidelijk niet uitgeweest), ik ben natuurlijk weer zo'n persoon die geen nee kan zeggen en binnen een uur zat ik alweer aan de bier.
Op een gegeven moment komt Martin met het briljante idee om nog even langs Klaas Pruim te gaan. (plaatselijke Discotheek) zat ik daar met m'n brakke kop aan de bar komt dat overheerlijke barmeisje naar me toe (ik heb me laten vertellen dat ze Chantal heet). Ze vroeg hoe het was in de stad, ze heeft vast een goed inschattings vermogen of mensen kennis ofzo, omdat ze helemaal niet wist dat ik naar de stad was geweest.
Toen de klok half 1 sloeg besloot ik om maar eens naar huis te gaan en lekker mn warme bedje op te zoeken....
Eind Resultaat:
Bier: 43 (valt mee toch?)
Coctails: 1,5 (zeer netjes, ook lekker)
Sigaretten: 19,5 (zeer Slecht)
Pilletjes: 0 (zeer goed)
Vrouwen: 1 (tis wel eens anders geweest)