wie geeft advies over Digital Turntable
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LeonTychon    posted on 12-01-2005 17:39
Ik overweeg een Digital Turntable (DT) te kopen om te gaan leren draaien en produceren.
Wie heeft er DT's, en kan me zijn of haar ervaringen vertellen.

Ik ben "new on the block" dus geen lullige opmerkingen tegen dit groentje.

Wie heeft er bijvoorbeeld positieve ervaringen met de Technics SL-DZ 1200.
Deze turntable heeft tot nu toe mijn voorkeur, en 1000 euro is het maximum wat er voor de DT wil betalen.
Zie er alternatieven. Zo ja welke etc etc.

Slechte ervaringen met de SLDZ hoor ik ook graag, maar dan alleen van personen die hier een geruime tijd mee hebben gedraaid (en niet na 5 minuten al de turntable in de hoek hebben gefli***erd.

Ik ben benieuwd.
Mod edit by Jorrit on 16-07-2005 11:31 (2%)
[MOD Edit] Topic moved

What do you think about wie geeft advies over Digital Turntable ??

Vote :   

Timmerink    posted on 12-01-2005 20:57

Welkom hier, je overweegt een digital turntable om het te leren.
In ieder geval zijn er over de Technics nog niet heel erg goeie dingen geschreven.
Deze 'DT' is ook best wel prijsig. Aangezien je er 1000 euro voor over hebt, moet je gewoon voor de pioneer cdj-800 gaan (naar mijn mening).

Bere sterk, Ligt nog onder je budget en heeft zich al vele keren bewezen als digital turntableIk heb er namelijk zelf ook een avondje op gedraait en werd toch wel verslafend, kon er niet meer van af blijven! Dus wat kan ik er nog meer over vertellen...

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik zou zeggen zoek even wat mee rinfo over deze cd-speler op dit forum, er staat genoeg over geschreven.

Wat ook wel handig is, is dat je langs je lokale dj-verhuurbedrijf of zoiets gaat en ze even uittest. Uittesten mag altijd .

Grtz

TheSupercrab    posted on 13-01-2005 14:50

voor 1000 euros kun je een cdj 1000 mk2 haalen in duitsland.. zou dat doen als k jou was.

Timmerink    posted on 13-01-2005 16:10
En dan nog je verzend kosten erbij etc. etc. Ben je weer hetzelfde kwijt als in Nederland volgens mij. En als ie dan is stuk is, moet je hem weer terug sturen naar die dealer en huppa, weer wat centen eraf... Dus lijkt me niet echt verstandig. Terwijl je hem in sommige shop in Nederland voor 1099? kan kopen.

Grtz
Lead    posted on 13-01-2005 16:32
In het duits hebben ze geen voor voor : Service een ook After Sales Support is niet te vinden in het duitse woordenboek...

Succes
Let the BASS be louder
LeonTychon    posted on 13-01-2005 19:00
Ik begrijp uit het bovenstaande dat buiten DJ Pro nog niemand heeft gedraaid op een Technics.

Waarom heeft dePioneer / CDJ 1000km2 dan jullie voorkeur??
Lead    posted on 13-01-2005 19:49
Ik heb op heel veel CD spelers gespeeld en getest. Ook op de technics, ik ben nog op de introductie geweest in Ransdaal van dit toestel. Op Plasa (UK) en Frankfurter Messe (D) stond dit toestel al ver voor de introductie ter demo.

Dit toestel is ontworpen met het idee een digitale draaitafel te maken, dat is ze aardig gelukt, de goede dingen (lookzz) maar de minder dingen. Een simpele Cue functie ontbreekt (Cue zodat je de knop als stutter kunt gebruiken), minimale correcties detecteerd de microprocessor niet, ze gebruiken een lage bitrate voor hun scratch, en een nog lagere voor hun Key Lock. Als je terug spint over het begin van de track verliest de platter zijn torque, het laden van een CD duurt lang en MP3 is slechts ondersteunt tot 192 kbps. Dit zijn eigenlijk allemaal feiten.

De persoonlijke menig van mensen verschilt. Er zullen genoeg mensen erg blij en tevreden zijn met hun SLDZ. Persoonlijk heb ik moeite om goed te draaien op de SLDZ1200, maar ik ben Pioneer Verslaafd

Check eens deze forumtopics :

//www.djresource.eu/index.php?page=Forum&topic=569

>//www.djresource.eu/index.php?page=Forum&topic=385

>//www.djresource.eu/index.php?page=Forum&topic=383

Let the BASS be louder
User edit by Lead on 13-01-2005 @ 19:52:45 (24%)
jordy    posted on 13-01-2005 20:12
ik heb op de denon 3000 / technics / pioneer 1000 gespeeld

als je draaischijf wilt of niet ... dat is persoonlijk
 ik vond het in elk geval niets uitmaken... eventjes wennen meer niet...

vond het jammer dat de technics (geluids-kwalitatief) tegenviel... anders was het die geworden... toch voor pio gegaan...

mijn advies... probeer het zelf uit in een winkel waar ze alles hebben staan!

suc6
LeonTychon    posted on 14-01-2005 12:34
Kijk, daar heb ik wat aan!

Thnx
jordy    posted on 14-01-2005 14:18
 no problem

This is an old Topic

No new postings for 7.329 days.
 Post CommentThat would be 244.3 months
or a whopping 20.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 9 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 1.690
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.531.763