Beginners gear
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 25-04-2007 10:09
Wat denken jullie dat je als beginnend dj het beste aan gear zou kunnen gebruiken om mee te starten? hierbij uiteraard denkend aan een niet heel groot budget.

dus :
1 welke gear is wenselijk voor beginner
2 tot welke prijs aanschaffen(als beginner) ??
3  2e hands aan te raden ofniet?

What do you think about Beginners gear ??

Vote :   

MuffHouse    posted on 25-04-2007 10:17
Zoek even bij search, er zijn hier al bergen topics over. Ik ben er van overtuigd dat je tot antwoorden komt
rob1n    posted on 25-04-2007 11:05
het is ook wel handig als je eerst voor jezelf de beslissing maakt of je voor vinyl wil gaan of voor cd's. En zoals MuffHouse al zegt: er zijn best veel topics over beginners gear, dus even zoeken heb je het meeste aan.
Renzis    posted on 25-04-2007 11:28
jah ik heb al even gekeken
ik draai ook uitsluitend met cd's! ma ik vroeg me gewoon af hoe hier over die vragen word gedacht hier.
ik ga vaker search gebruiken voor ik topic maakWinking my eye
Bartjens    posted on 25-04-2007 11:52
Poster: Renzis
ik ga vaker search gebruiken voor ik topic maakWinking my eye

Word zéér op prijs gesteld hier!
www.djbrowbeat.com
Renzis    posted on 25-04-2007 12:39
tairip    posted on 25-04-2007 13:00
Wat denken jullie dat je als beginnend dj het beste aan gear zou kunnen gebruiken om mee te starten? hierbij uiteraard denkend aan een niet heel groot budget.

dus :
1 welke gear is wenselijk voor beginner
2 tot welke prijs aanschaffen(als beginner) ??
3 2e hands aan te raden ofniet?

Welke gear is van zolveel afhankelijk. CD, Vinyl, Budget enz. enz.
Tot welke prijs? Dat is maar net wat je te besteden hebt!
2e hands is cker ook wel aan te raden alleen dan wel in mijn ogen A-merk producten.
Renzis    posted on 25-04-2007 13:29
Poster: tairip

Welke gear is van zolveel afhankelijk. CD, Vinyl, Budget enz. enz.
Tot welke prijs? Dat is maar net wat je te besteden hebt!
2e hands is cker ook wel aan te raden alleen dan wel in mijn ogen A-merk producten.

1 zoals in mijn vorige post, ik mix met cd's
2 sjah kijk, als je er mee begint weetje nooit cker of je de hobby lang blijft doen, dus zou het zonde zijn om veel geld voor uit te geven, dus vroeg ik mij, tot waar blijft het uitproberen leuk
3 thnx:P
OneSixty    posted on 25-04-2007 13:36

2 sjah kijk, als je er mee begint weetje nooit cker of je de hobby lang blijft doen, dus zou het zonde zijn om veel geld voor uit te geven, dus vroeg ik mij, tot waar blijft het uitproberen leuk

onzin, word dj of word het niet.
en als je een gewone set koopt is het al te veel "om even te proberen".
Renzis    posted on 25-04-2007 13:49
jah weet ik, ik probeer et zelf ook niet uit, ik ben dj punt, ma ik kan me verstelle dat et tog een flinke investering is...
Jori    posted on 25-04-2007 14:11
Tja als je het uit wilt proberen zou ik naar de winkel gaan of naar een vriend die het ook doet(als je die hebt). Als je zeker weet dat je het leuk vindt en je wilt een beetje een "goeie" beginners set hebben denk ik dat je rond de 400 euro moet gaan uitgeven. Want anders is de kans groot dat je teleurgesteld bent en het DJen niet meer leuk vind. Je kan ook je ouders om een lening vragen als je budget veel te klein is, mja als het dan niet leuk blijkt te zijn dan ben je ook heel veel kwijt. Het hanght er natuurlijk ook vanaf of je ouders het leuk vinden en wat hun veel geld vinden. 9 op de 10 ouders vind DJ-gear veel te duur, meestal ook omdat ze er geen verstand van hebben. En tweede hands spullen zou ik je alleen aanraden als de persoon betrouwbaar is en het idd van A-kwaliteit is. Kijk bij het uitkizen van een set ook goed naar de prijs/kwaliteits verhouding en kijk of je er een review over kan vinden.
tairip    posted on 25-04-2007 15:08

1 zoals in mijn vorige post, ik mix met cd's
3 thnx:P

Dure merken c.q. A-merken verkopen makkelijkerder en zijn meer waardevast! Vandaar dat het misschien WEL verstandig is om dit te kopen.
rob1n    posted on 25-04-2007 15:31
Poster: dj_lightzone

onzin, word dj of word het niet.
en als je een gewone set koopt is het al te veel "om even te proberen".

dat vind ik een beetje makkelijk gezegd. hoe weet je nou dat je het na een tijdje nogsteeds leuk vind? Ik heb in het begin ook gewoon een cheap-ass set gekocht, en toen ik het na een jaar nogsteeds leuk vond, besloot ik dat ik wel een serieuzere set mocht kopen, en dat toen ook gedaan.

om maar weer even on-topic te gaan: je hebt ook webshops die speciale 'beginners setjes' samenstellen. meestal is dat budget-spul met toch wel goede kwaliteit voor zijn prijs.
OneSixty    posted on 25-04-2007 18:06
Poster: rob1n

dat vind ik een beetje makkelijk gezegd. hoe weet je nou dat je het na een tijdje nogsteeds leuk vind? Ik heb in het begin ook gewoon een cheap-ass set gekocht, en toen ik het na een jaar nogsteeds leuk vond, besloot ik dat ik wel een serieuzere set mocht kopen, en dat toen ook gedaan.

ik bedoelde vooral dat je geen set moet gaan kopen om
alleen te "proberen"
dj-t    posted on 25-04-2007 18:12
even overhet budget tussen de hoeveel euro moeten wij dan denken?

kijk ik omnitronic cd-spelers en dan is gewoon midium klasse als je het aan mij vraagd maar je betaald er toch al gauw 470 euro voor.
dat zal denk ik dan weer een beetje veel zijn voor een  niet al tegroot budget.
je kunt zo iets van dap gaan kopen, niet super duur en  redelijke apparatuur.

en ik vind ook net als dj lightzone dat je het niet moet gaan kopen als je niet zeker weet of het wat is. wij hebben in de buurt een jeugd honk en daar zochten ze dj's
ik heb daar gedeeltelijk leren draaien.
A-flex    posted on 25-04-2007 18:33
Mijn eerste set was gratis  samengesteld uit hele oude apparatuur.
Ben er nu ook al een maand op bezig en het beviel me dus heb ik dadelijk een nieuwe besteld.
Moest ik van jou  zijn zou ik ook een niet te duure set aanschaffen want als je het dan niet zou bevallen.Maar het probleem is wel dat je deze dan wel moeilijk kan verkopen als het je niet zou bevallen. Maar dat betwijfel ik
ik zou gaan voor de merken citronic skytech jb systems dap,....

Renzis    posted on 25-04-2007 20:01
ok thnx, ik zit nou idd met dap 900 d spelers, en gemini(kl10 pro)  2 kanaalsmixer + oude versterker en boxen.
en heb dat ook zeker niet gekocht om "het uit te probere" gewoon omdat ik het cool vind, en ik zeker verder wil.
ma gewoon advies is nooit weg, voor het verdere verloop van mijn "carriere" :P
dj-t    posted on 25-04-2007 20:04
dat is toch beginners gear?
nou ja beginners al redelijk goed spullen, voor het begin
als je advies wil in je verloop als dj carriere
moest je vragen om gear voor gevorderde:P
Renzis    posted on 25-04-2007 20:06
ok excuus da voor het volgende topic, ma thnx. ik ben ook beginner hea vandaarWinking my eye
Dalique    posted on 25-04-2007 20:10
Ik denk dat je gewoon eens moet kijken naar iets digitaals, dan bedoel ik zo'n hercules dingentje. Erg grappig en je kan er veel mee. + Dat je er veel van leert!! Ik denk dat je best voor zo iets kunt gaan, en met een waarde van ongeveer 250/300€.. Is het volgens mij een goede beginners koop, om ja 'De wereld' te ontdekken Happy, laughing. Hoop dat je er wat aan hebt Happy, laughing

Renzis    posted on 25-04-2007 20:25
jah kijk ik heb zeg maar de wereld digitaal ontdekt via virtual dj, en daar op zich alles geleerd en ontdekt wat je daar mee zou kunne leren, behalve helaas beatmixen:S en da moe ik dus nu helemaal aan lere:P
dj-t    posted on 25-04-2007 20:29
mm ik denk dat er wel een tijd komt dat iedereen met computer mixt duurt nog wel ff mrr die tijd komt wel EEN keer god mag weten waneer.

en beat mixen kan ook wel met virtuwel dj. sommige vinden van niet het is maar gedeeltelijk wat je je aan leertWinking my eye
Renzis    posted on 25-04-2007 20:43
jah beatmixen gaat perfect via virtual dj, das et probleem, das 2 x klikken en ze staan gelijk, maar op gehoor is ff andere koek:p

This is an old Topic

No new postings for 6.578 days.
 Post CommentThat would be 219.3 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: 144 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 3.095
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.856.925