PA set openlucht advies (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pilli    posted on 24-04-2007 18:00
Op korte termijn zijn wij op zoek naar een niet al te dure (budget gokken we op zo'n 400-500 euro) oplossing voor het volgende.

Er moet een complete PA set komen incl DJ gear. Het gaat hier om zo'n 600-1000 man op een openlucht evenement.
DJ Gear moet bevatten: 2x Pioneer CDJ-1000mk3 + DJM 800 + Bijpassende headphones (niet van enorm belang mits redelijke kwaliteit)

Enige adviezen kwa de grootte en kosten van de installatie zijn welkom. En eventuele aanraders van leveranciers zijn ook heel welkom.

Alvast bedankt!

What do you think about PA set openlucht advies ??

Vote :   

djmamo    posted on 24-04-2007 18:29
denk dat je voor de dj set al aardig wat kwijt bent ongeveer 150 euro en dan moet je dus nog voor 1000 man geluid hebben met een budget van 500 - 150 = 350 euro, denk niet dat je dat gaat redden.

kijk anders ff bij peitsman deze zitten in Rotterdam/spaansepolder.

maar denk dat je budget erg beperkt is. succes
www.moonentertainment.nl
Vibemaster-D    posted on 24-04-2007 19:35
voor 350 euro heb je ene flinke pa hoor

ik gebruik zelf regelmatig de JBL SRX set,
en ik huur die bij de plaatselijke boer een dorp verderop voor
300 euro die haalt een mannetje of 1000 wel
djmamo    posted on 24-04-2007 19:42
Poster: Vibemaster-D

nou dan heb je ook wel foto's en ja die willen we dan wel graag zien.
een buiten pa voor minder dan 350 euro, ik zou het graag willen zien
www.moonentertainment.nl
Vibemaster-D    posted on 24-04-2007 19:49
foto's ik moet toch me booth enzo is gaan uploaden dus ik zal daar is wat van opzoeken.

en ik krijg ook wel wat korting omdat ik daar ook me verlichting heb gekocht.

EDIT: ze hebben bij digisound wel lekkere sets.

JBL SRX, Master MD7, Stage Accompany P26.
greup    posted on 24-04-2007 20:51
Poster: djmamo
denk dat je voor de dj set al aardig wat kwijt bent ongeveer 150 euro en dan moet je dus nog voor 100 man geluid hebben met een budget van 500 - 150 = 350 euro, denk niet dat je dat gaat redden.

kijk anders ff bij peitsman deze zitten in Rotterdam/spaansepolder.

maar denk dat je budget erg beperkt is. succes

klopt,

350 daar redt je in mijn regio geen set voor die 1000 man in de openlucht moet kunnen bespelen. dj-booth gaat hier normaal ook voor 150 euro over de toonbank.

Ferrox    posted on 24-04-2007 21:11
zet er een nulletje bij en ik kan fatsoenlijke adviezen geven (mits gehuurd) anders mag je er rustig 2 nulletjes bij zetten.

Succes met lospeuteren van budget, want dit lukt je ECHT NIET!!

tairip    posted on 24-04-2007 21:56
Zelf hebben wij in de verhuur de SA P26 dat is een leuke set. Maar als je echt 1000man wil bereiken zou ik toch al een dubbele set willen adviseren. (8x bas en 8x top).
Je DJ heeft neem ik aan ook nog monitoring nodig, als deze tegen een dubbele performer op moet beuken dan mag je al wel iets in de trend van 2x Mackie SRM-450 hebben.
Een DJ booth gaat nu ook cker al niet meer lukken omdat je erg optijd bent Winking my eye not.

Al met al ligt dit al ver boven je kosten plaatje. Maar het kan natuurlijk wel goedkoper alleen dit is een van de betere oplossingen.

Een setje als dit moet je van een richtprijs van ongeveer: 700.- exclusief BTW uitgaan.
tairip    posted on 24-04-2007 21:57
Poster: greup

klopt,

350 daar redt je in mijn regio geen set voor die 1000 man in de openlucht moet kunnen bespelen. dj-booth gaat hier normaal ook voor 150 euro over de toonbank.

Platenspelers van goud cker en de CDJ's met bladgoud! Dit zijn toch geen bedragen. Ben ik blij dat ik in het noorden van dit land woon!
PatrickBeuken    posted on 24-04-2007 22:13
2x CDJ1000 zit je bij de meeste verhuurbedrijven op 100 euro excl btw, doe daar een djm800 bij en je zit al gauw op de 150 euro. Ik zou het er ook niet aan uitgeven, maar dat zijn wel de prijzen.

EDIT: talkin' about Limboland
tairip    posted on 24-04-2007 22:24
Poster: PatrickBeuken
2x CDJ1000 zit je bij de meeste verhuurbedrijven op 100 euro excl btw, doe daar een djm800 bij en je zit al gauw op de 150 euro. Ik zou het er ook niet aan uitgeven, maar dat zijn wel de prijzen.

In en rondom Groningen ligt de prijs voor een CDJ-1000MK3 balie met een DJM-800 op.....   90.- ex BTW! Winking my eye

Pilli    posted on 24-04-2007 22:59
ok, ik was inderdaad iets te voorzichtig met het budget..

het probleem is echter dat het niet commercieel is..

laten we er vanuit gaan van 400-500 man (denk niet dat we de volle bak kunnen trekken) en er een budget van 600-700 euro ligt.. hoe zitten we dan?

die booth requirements zijn van de dj, dienen we ons aan te houden.. dus die 1000mk3's en djm800 zijn een harde eis.. de rest kan aangepast worden naar het budget..

bedankt voor de vele tips! Happy, laughing

en ja, organisatie was laat, de datum waarop dit kon worden gehouden heb ik gistermiddag doorgekregen, dus eerder konden wij er echt niet aan beginnen.
djmamo    posted on 25-04-2007 08:16
Poster: tairip

In en rondom Groningen ligt de prijs voor een CDJ-1000MK3 balie met een DJM-800 op.....   90.- ex BTW! Winking my eye

mischien is het slim om dan niet meer te reageren, omdat de topic starter uit rotterdam komt en dus eigenlijk helemaal niets aan jouw prijs heeft van verhuur.
omdat ze bij jullie veel minder vragen (als je op internet gaat kijken maakt het niets uit ook in groningen niet). maar wel veel verder weg is.

www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 25-04-2007 08:47
Poster: djmamo

mischien is het slim om dan niet meer te reageren, omdat de topic starter uit rotterdam komt en dus eigenlijk helemaal niets aan jouw prijs heeft van verhuur.
omdat ze bij jullie veel minder vragen (als je op internet gaat kijken maakt het niets uit ook in groningen niet). maar wel veel verder weg is.

Bij wie kijk jij in Groningen dan.....  Beter kijken lijkt me.
En het kan ook zijn dat de topic starter een feest geeft buiten Rotterdam is het niet.

Devotion    posted on 25-04-2007 11:47
Poster: Pilli

die booth requirements zijn van de dj, dienen we ons aan te houden.. dus die 1000mk3's en djm800 zijn een harde eis..

Vind het inderdaad een harde eis van een DJ die blijkbaar niet eens een eigen headphone mee neemt; welk niveau hebben we het dan over?
DJ-Emotion    posted on 25-04-2007 11:48
Poster: Vibemaster-D

Hier wordt zeker voor 1000 man achtergrond muziek bedoeld....
lolbroek    posted on 25-04-2007 12:06
Indoor haal je het misschien net met die set, maar outdoor? No way hoor.

En bij het dj verhaal heb ik ook mijn vragen, hij vraagt een retedure setup, maar heeft geen headphone?

Met 700 euro kan je het denk ik net redden, maar je zal niet op superkwaliteit moeten rekenen, tenzij je ergens een mooie deal kan maken natuurlijk.
Pilli    posted on 25-04-2007 16:05
over het dj verhaal, ja, hij heeft zijn eigen headphones, maar komt direct van zijn zaak en is niet in staat zijn headphones mee te nemen, headphones is een kleine zorg, desnoods neem ik mijn eigen mee..
killerbee    posted on 25-04-2007 16:08
over het dj verhaal, ja, hij heeft zijn eigen headphones, maar komt direct van zijn zaak en is niet in staat zijn headphones mee te nemen, headphones is een kleine zorg, desnoods neem ik mijn eigen mee..

En zijn muziek dan heeft hij die op een usb stik staan
Pilli    posted on 25-04-2007 16:44
Poster: killerbee

En zijn muziek dan heeft hij die op een usb stik staan

Zijn muziek ligt op de zaak... (lifestyle winkel waar hij draait als er geen klanten zijn)
Hij kan alleen de headphones niet meenemen, zijn muziek wel.. maar zoals ik al zei, headphones zijn niet zo'n probleem, er is altijd wat op te vinden (hem overtuigen om wat moeite te doen en zijn headphones meesleuren of zelf wat fixen)

maar we gaan weer offtopic, iemand nog advies over de PA set?
dj-t    posted on 25-04-2007 16:50
ik zou voor een dynacord setje gaan, xa2 iets in die richting, ben er zelf liefhebber van.
daar kun je 1000 man buiten wel mee aan.
ik huur zelf alles bij een grote drive-in shows.

patrick je bent tevroeg ik was nog aan het opzoeken waar je zo iets zou kunnen huren.

je zou het bijvoorbeeld bij de dsp in heesch noordbraband kunnen huren
daar heb ik een tijd terug geadvriseerd en zou er 300 euro voor kwijt zijn.
ik vind persoonlijk dynacord goed klinken in de open lucht
(ze leveren door heel nederland)
PatrickBeuken    posted on 25-04-2007 16:52
Hoe kun je nou iemand een merk adviseren zonder dat je weet of dat bij hem in de buurt te krijgen is? Indien je wél graag een merk adviseert, onderbouw dat dan. Wat maakt Dynacord volgens jou anders dan andere merken in de situatie van de topicstarter?
djmamo    posted on 25-04-2007 23:04

Zijn muziek ligt op de zaak... (lifestyle winkel waar hij draait als er geen klanten zijn)
Hij kan alleen de headphones niet meenemen, zijn muziek wel.. maar zoals ik al zei, headphones zijn niet zo'n probleem, er is altijd wat op te vinden (hem overtuigen om wat moeite te doen en zijn headphones meesleuren of zelf wat fixen)

maar we gaan weer offtopic, iemand nog advies over de PA set?
  ik zou voor een andere dj gaan, als hij zijn eigen koptelefoon niet meeneemt is het een dj die het niet verdiend om te mogen draaien. ik kan niet zonder mijn koptelefoon en als ik met een andere moet draaien moet ik toch erg wennen.
www.moonentertainment.nl
trance    posted on 25-04-2007 23:17
Ook ik zou voor dynacord gaan! Waarom?

Met een gemideld setje (sub & topkast) kan je met dit merk gewoon loeihard. En absoluut een goede kwaliteit van geluid. Ook voor buiten is dit zeer geschikt.

dj-t    posted on 26-04-2007 07:21
het xa2 setje van dynacord is hoor geladen, en is geschikt voor bands en dj's
dit blaast gewoon echt wijd weg, buiten of binnen.
het handige is ook nog dat het een compact setje is als je het mij vraagd. en volgens mij door ff te google kun je dit setje op verschillende plaatsen in nederland huren.
dus ook wel in rotterdam.
killerbee    posted on 26-04-2007 09:17
Kan je ook wat meer over je locatie vertellen buiten is wel een erge brede omschrijving. Want dit zijn  een van de moeilijkste uitversterk klussen. dus als je ons wat meer over de locatie kan vertellen. is makelijker om je wat te adviseren en anders huur een cobra set weet je zeker dat je genoeg heb. :P:P
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

213 Users online: 122 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 4.843
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.761.695