Opgelicht! (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robertkennis    posted on 04-04-2007 14:00
Beste Djresource lezers,

Hierbij wil ik mijn verhaal delen met een ieder die er voor geinteresseerd is en voorkomen dat de lezers hier niet dezelfde fout maken als ik heb gemaakt.

Wat is er gebeurt?

Enkele maanden geleden kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van een persoon welke zich voor deed als een Engelse vrouwelijke dj uit London. Ze adverteerde op marktplaats met een mooie set waarin ik erg geinteresseerd was. De set bestond uit:

2x Pioneer CDJ1000mk2
1x Allen & Heat Xone 62
Pioneer headphone
Flightcase

En dit alles voor 1600 euro.

Dit klonk als muziek in de oren en ik besloot een mailtje te droppen. Erg snel kreeg ik antwoord en ze vertelde me dat ze de gear niet meer nodig had omdat ze resident dj was in een club in London. Ze mailde me foto's van de gear en antwoorde in correct Engels al mijn (dj)vragen.  Ik zag dit met mijn stomme kop als de koop van de eeuw en besloot haar het heuglijke nieuws te melden dat ik de set wilde kopen. Maar hoe gingen we dat transporten en betalen? Ze kwam met het idee om gebruik te maken van WESTERN UNION. Dit is een betalingsmiddel wat over het algemeen erg veilig is. Ik kreeg genoeg vertrouwen van de Londonse vrouwelijke dj en besloot hiermee akkoord te gaan.
WESTERN UNION is een bedrijf dat als tussenpersoon fungeert bij een transactie. Het werk zo:

De koper stuurt zijn geld op via western union ( kan je bij elk postkantoor doen ). De verkoper stuurt zijn paket op via western union. Pas wanneer beide bij het shippingsbedrijf zijn gearriveerd krijgt de verkoper zijn/haar geld en krijgt de koper het paket. Op zich niets mis mee, je zit behoorlijk safe.
Maar wat was nu de adder onder t gras? De vrouwelijke dj uit London bleek een oekranier te zijn welke met misschien wel tientallen anderen een groot oplichtingbedrijf hadden opgezet.

In mijn geval werkte het zo:

De oekraniers hebben een website geopend ( welke nu al offline is, erg gek !! ) waarop je de shipping kan volgen. Een soort trackingsysteem wat haast elk bedrijf heeft. Zie ook TNT, UPS etc. Ik heb mijn geld overgemaakt via Western Union en kreeg een mail van het FICTIEVE BEDRIJF en kreeg netjes een trackingnummer zodat ik kon zien waar mijn paket zich bevond. Na twee weken wachten heb ik gemaid naar het bedrijf en ik kreeg continue ( ook snel en correct engels ) een mail dat mijn paket was verzonden en het er binnen een paar dagen wel zou moeten zijn. Na 3 weken bleek mijn paket ineens verdwenen te zijn en na 4 weken bestond het bedrijf ineens niet meer.

Wat ik hier mee wil zeggen: Koop NIKS via internet zolang het geen gerenomeerde website is of tenzij je het product bij iemand thuis kan bezichtigen.

En waarom zet ik dit nu pas online?
Tuurlijk vind ik het erg dom van me zo'n groot risico te nemen, maarja. Je moet iets in je leven en je wilt toch de IDEALE dj set. Maar ik kan het niet veroorloven om te doen alsof mijn neus bloedt en mede dj's de boot in te laten gaan met hun zuur verdiende zakcenten.

En wat voor mijn verbazing schetst:
ER WORDT WEEEEEEEER GEADVERTEERD MET DE SET WELKE IK VAN PLAN WAS TE KOPEN VIA MARKTPLAATS!

Ga nu naar marktplaats, zoek op cdj1000mk2 en je vind hem zo.

Lang typewerk,maar wellicht doet het goed.

De situatie zoals het er nu voor staat is eigenlijk dat ik mijn 1300 euro kwijt ben, western union schrijft zelf op hun papieren dat het niet hun verantwoordelijkheid is en ik moest 6 maanden langer wachten op mijn setje.
MAAAAAAAAAAAAR....kheb nu wel een djm800 en 2 1000mk3's en bij elke dikke mix schijt ik op DJ Michelle, de vrouwelijke Londonse dj welke eigenlijk een zweterige Oekranier was. Of wellicht 2, 3 of 4 verschillende personen.

Het moraal van dit verhaal

Eerst van voren en daarna.......?

Bedankt voor t lezen,doe er je voordeel uit!

What do you think about Opgelicht! ??

Vote :   

Timmerink    posted on 25-09-2007 16:57
Poster: sparckless
ja daar trap je toch niet in,

Sommigen trappen in de truck die ook werkelijk fake is. Sommige vaders doen het echt, ik heb namelijk echt een keer een (oud) mixertje aan een vader verkocht, die het voor zijn zoon kocht omdat die wilde beginnen met draaien..

Meestal voel je het inderdaad wel aan of het klopt of niet..
Sunrise8    posted on 25-09-2007 21:38

1300 kwijt, dat is echt zuur hoor. ik zou in tranen uitbarsten. of ik nou 10. 20 of 50 jaar ben :P
dat is echt genaait. kan je er niet achter komen via politie ofzo hoe het zit?

Music made me who i am
Lanky    posted on 25-09-2007 21:49
pff 1300 euro, zoveel geld heb ik nog nooit gehad.. ik zou ook flippen als het opeens verdwenen zou zijn.
Illusion    posted on 25-09-2007 22:12
Dit vind ik nou echt sneu!!! jammer man... zielige personen die dat zijn...

Koop nooit iets in het buitenland... anders gewoon zo dicht mogelijk bij je, en anders gewoon nieuw.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
stevew    posted on 25-09-2007 22:33
spijtig dat je zoiets moet meemaken! die vuile onozelaars die zich met die dingen bezig houden zoals die stomme roemenen en die andere smeerlappen zouden ze op een brandstapel moeten gooien en daarna het vuur nog eens uitzijken ook met een grote smile op het gezicht van al die bedrogen mensen. Goed dat je zoiets hier post zodat volgende slachtoffers kunnen vermeden worden. Zonde is het van het geld.
Luxx    posted on 26-09-2007 07:55
hij is al een tijdje niet online geweest dus verwacht geen antwoord
07-09-2007 at 19:50:57  dit is zijn laatste inlog datum

weet nou trouwens niet of het nou 9 mei is of 7 september :P

edit*

oh ik zie nu dat het dus 7 september is. dus mischien komt hij nog eens langs :D :P sorry!Cry
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 26-09-2007 @ 07:57:20 (97%)
Sammow    posted on 26-09-2007 19:48
Mijn zus heeft een Skoda zien staan op internet voor 6000 euro, slechts 800km mee gereden, maar hij kwam uit Londen en stelde voor te betalen op dezelfde wijze die jij hier aangeeft. Ik heb haar maar gezegd dat ze hetniet mag doen, wat ze zelf ook al wel doorhad

Opletten geblazen dus!

This is an old Topic

No new postings for 6.348 days.
 Post CommentThat would be 211.6 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

102 Users online: 44 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 9.809
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.824