Opgelicht! (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robertkennis    posted on 04-04-2007 14:00
Beste Djresource lezers,

Hierbij wil ik mijn verhaal delen met een ieder die er voor geinteresseerd is en voorkomen dat de lezers hier niet dezelfde fout maken als ik heb gemaakt.

Wat is er gebeurt?

Enkele maanden geleden kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van een persoon welke zich voor deed als een Engelse vrouwelijke dj uit London. Ze adverteerde op marktplaats met een mooie set waarin ik erg geinteresseerd was. De set bestond uit:

2x Pioneer CDJ1000mk2
1x Allen & Heat Xone 62
Pioneer headphone
Flightcase

En dit alles voor 1600 euro.

Dit klonk als muziek in de oren en ik besloot een mailtje te droppen. Erg snel kreeg ik antwoord en ze vertelde me dat ze de gear niet meer nodig had omdat ze resident dj was in een club in London. Ze mailde me foto's van de gear en antwoorde in correct Engels al mijn (dj)vragen.  Ik zag dit met mijn stomme kop als de koop van de eeuw en besloot haar het heuglijke nieuws te melden dat ik de set wilde kopen. Maar hoe gingen we dat transporten en betalen? Ze kwam met het idee om gebruik te maken van WESTERN UNION. Dit is een betalingsmiddel wat over het algemeen erg veilig is. Ik kreeg genoeg vertrouwen van de Londonse vrouwelijke dj en besloot hiermee akkoord te gaan.
WESTERN UNION is een bedrijf dat als tussenpersoon fungeert bij een transactie. Het werk zo:

De koper stuurt zijn geld op via western union ( kan je bij elk postkantoor doen ). De verkoper stuurt zijn paket op via western union. Pas wanneer beide bij het shippingsbedrijf zijn gearriveerd krijgt de verkoper zijn/haar geld en krijgt de koper het paket. Op zich niets mis mee, je zit behoorlijk safe.
Maar wat was nu de adder onder t gras? De vrouwelijke dj uit London bleek een oekranier te zijn welke met misschien wel tientallen anderen een groot oplichtingbedrijf hadden opgezet.

In mijn geval werkte het zo:

De oekraniers hebben een website geopend ( welke nu al offline is, erg gek !! ) waarop je de shipping kan volgen. Een soort trackingsysteem wat haast elk bedrijf heeft. Zie ook TNT, UPS etc. Ik heb mijn geld overgemaakt via Western Union en kreeg een mail van het FICTIEVE BEDRIJF en kreeg netjes een trackingnummer zodat ik kon zien waar mijn paket zich bevond. Na twee weken wachten heb ik gemaid naar het bedrijf en ik kreeg continue ( ook snel en correct engels ) een mail dat mijn paket was verzonden en het er binnen een paar dagen wel zou moeten zijn. Na 3 weken bleek mijn paket ineens verdwenen te zijn en na 4 weken bestond het bedrijf ineens niet meer.

Wat ik hier mee wil zeggen: Koop NIKS via internet zolang het geen gerenomeerde website is of tenzij je het product bij iemand thuis kan bezichtigen.

En waarom zet ik dit nu pas online?
Tuurlijk vind ik het erg dom van me zo'n groot risico te nemen, maarja. Je moet iets in je leven en je wilt toch de IDEALE dj set. Maar ik kan het niet veroorloven om te doen alsof mijn neus bloedt en mede dj's de boot in te laten gaan met hun zuur verdiende zakcenten.

En wat voor mijn verbazing schetst:
ER WORDT WEEEEEEEER GEADVERTEERD MET DE SET WELKE IK VAN PLAN WAS TE KOPEN VIA MARKTPLAATS!

Ga nu naar marktplaats, zoek op cdj1000mk2 en je vind hem zo.

Lang typewerk,maar wellicht doet het goed.

De situatie zoals het er nu voor staat is eigenlijk dat ik mijn 1300 euro kwijt ben, western union schrijft zelf op hun papieren dat het niet hun verantwoordelijkheid is en ik moest 6 maanden langer wachten op mijn setje.
MAAAAAAAAAAAAR....kheb nu wel een djm800 en 2 1000mk3's en bij elke dikke mix schijt ik op DJ Michelle, de vrouwelijke Londonse dj welke eigenlijk een zweterige Oekranier was. Of wellicht 2, 3 of 4 verschillende personen.

Het moraal van dit verhaal

Eerst van voren en daarna.......?

Bedankt voor t lezen,doe er je voordeel uit!

What do you think about Opgelicht! ??

Vote :   

djmamo    posted on 05-04-2007 20:01
Poster: robertkennis
Denk aub niet dat ik een 14 jarige domoor ben ofzo. Ik zit nog altijd boven het leeftijdsgemiddelde van djresource en volg 2 universitaire studies.....en TOCH overkomt me dit.

je bent dus 18, en je studies zijn vrijetijds wetenschap en filosofie?

en TOCH overkomt jou dit........ bale

sorry, maar dat moest ff, zal er overop houden en hoop dat er niemand ooit zo opgelicht wordt. succes
www.moonentertainment.nl
Laidback    posted on 05-04-2007 21:03
Poster: robertkennis
Kan je HIER ook iets mee?

http://escrow-fraud.com/fraud_data.php?id=2310

<hide> rdknegt@hotmail.com </hide>

ik kan niet PMmen zie ik net..
dus als je die ff aanmeld / email stuurd. dan stuur ik je een prive e-mail, die ik hier liever niet drop..

Laidback.
LauW    posted on 07-04-2007 10:44
Een andere tip is altijd even googlen op de Naam/Adres en of Bankrekeningnummer van de persoon. Dat heeft mij een keer 350,- bespaart bij een oplichter ook via marktplaats die een Wii verkocht. Toen ik z'n bankrekening intypte op google was de eerst hit www.internetoplichting.nl Winking my eye

Maar goed zoiets als dit zou mij nooit overkomen weet ik zeker. Ten eerste is de prijs te mooi om waar te zijn en ten tweede bij zulke grote bedragen altijd langs gaan of het laten brengen, en als dat te ver is of niet kan.. gewoon niet kopen.

Waarom ben je nu eigenlijk 1300,- kwijt ipv 1600,-?
DaDragon    posted on 07-04-2007 18:53
Daarom bestel ik zulk spul nooit 2ehands..
Als ik iets 2ehands al zou kopen, ga ik het zelf ophalen zodat ik kan zien of het werkt..
Werkt het goed dan betaal ik en neem het mee.

En uit het buitenland bestel ik nooit iets.. Daar lees je te vaak over dat het oplichting is.

Want achteraf is bij veel van dit soort transacties het spreekwoord: "Goedkoop is duurkoop" van toepassing.

Goed dat je dit topic hebt geopend.. Dat herinnert iedereen eraan om niet dezelfde fout te begaan als jij hebt begaan.
Suc6
Basz-Line    posted on 23-08-2007 02:24

AAAAHHHHH!!!! **** @#$%( & *( % # # @ !         ik kan me echt in jouw inleven, weet je. ik zou liever die mensen een superknal geven, maarja daar krijg je je geld niet mee terug.

OneSixty    posted on 23-08-2007 02:32
Poster: Basz-Line

AAAAHHHHH!!!! **** @#$%( & *( % # # @ !         ik kan me echt in jouw inleven, weet je. ik zou liever die mensen een superknal geven, maarja daar krijg je je geld niet mee terug.

mooie kick !   +1 Cry
Luxx    posted on 23-08-2007 11:19
+1 ?:P
www.mothermusic.nl
OneSixty    posted on 23-08-2007 13:06
ala geenstijl :P
Jorrit    posted on 23-08-2007 13:09
Zullen we het chatten in het chat talk (late leeuw) houden?
stevew    posted on 23-08-2007 14:38
Ik heb het ook vroeger bijna meegemaakt met een roemeen. die kerel beloofde ook de hemel op aarde voor een dj! 2 CDJ's 1000MKII voor 800 euro.....yeah right. En op alle mogelijke manieren probeerde die kerel mij te overtuigen maar ik heb gewoon die kerel op de lange duur is goed afgewezen.
De boodshap is gewoon: keep your eyes open!
djfuse    posted on 23-08-2007 21:14
man man man tochCry, is de dader niet terug vindbaarConfused
Illusion    posted on 24-08-2007 02:37
Lijkt me niet dat zoiets zo makkelijk gaat!

Ik hou mijn zaakjes mooi in dit land, dan krijg ik er zo min mogelijke problemen mee!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Vaun    posted on 24-08-2007 10:19
Ik heb ook eens iets vanuit het buitenland besteld (Ebay) opzich al niet slim, maar alles via paypal betaald (krijg je tot €500 verzekering), ik mijn €150 betalen. Wachten, wachten en wachten maar er kwam niks, bleek het dus een bedrieger te zijn ; hebben we bij paypal alsnog €140 terug gekregen... Cry
Tomazos    posted on 25-08-2007 06:31
ik zag inderdaad zo'n verhaal als dat van de topic starter bij "kassa"
er worden dan producten uit engeland aangeboden voor een lage prijs,

vele kwamen ook van 1 gebruiker. mensen werden via Kassa gewaarschuwd met dit soort buitenlandse advertenties nooit in zee te gaan.

wat doet een engelse advertentie op een nederlandse markt site kan je denken..Winking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Gert    posted on 27-08-2007 23:12

Heej hmm er staat dat Western Union heel betrouwbaar is....

maar dat is dus echt zwaar gelul... dat wordt door alle marktplaatsen afgeschreven.
er staat overal dat het allemaal naaiers zijn die dat willen gebruiken...
Silteo    posted on 27-08-2007 23:20
kvind het echt klote voor je man CryCry.....    volgend x als je grote bedragen gaat kopen altijd via rembours betalen...dat doe ik altijd....voor de rest keep your head up....Cry
Illusion    posted on 28-08-2007 02:48
Poster: Silteo
kvind het echt klote voor je man CryCry.....    volgend x als je grote bedragen gaat kopen altijd via rembours betalen...dat doe ik altijd....voor de rest keep your head up....Cry

Klopt verstandig. Je betaald dan wel wat extra's maar je weet zeker dat de betaling goed verloopt, en dat jij je spulletjes krijgt.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DEGEE    posted on 28-08-2007 11:28
de vuile k*tkooters
man man nu weet ik ook dat ik moet opletten
als ik op internet een aanbieding zie dan zal het tochmaar voorzichtig zijn
Vaganzza    posted on 28-08-2007 16:00
Nooit iets kopen dat er TE mooi uitziet. Is betalen via Paypal geen oplossing. Dan ben je zeker dat je je geld terugkrijgt. Niet?
Silteo    posted on 28-08-2007 16:08
Poster: Illusion

Klopt verstandig. Je betaald dan wel wat extra's maar je weet zeker dat de betaling goed verloopt, en dat jij je spulletjes krijgt.

ja toch...ik betaal liever 10 euries meer dan dat ik 1500 euries kwijt ben.
Nico_26    posted on 31-08-2007 00:08
quote:
Poster: bramv
ik zou zoiets niet uit het buitenland bestellen
te veel risico

Inderdaad! ... Er kunnen altijd zovééél dingen mislopen Cry
Vaganzza    posted on 31-08-2007 22:57
Poster: Nico_26
quote:
Poster: bramv
ik zou zoiets niet uit het buitenland bestellen
te veel risico

Inderdaad! ... Er kunnen altijd zovééél dingen mislopen Cry

Ik koop zelfs meestal uit de buurt zodat ik er zelf om kan rijden. Dat is nog altijd het voorzichtigste.
Boyd    posted on 25-09-2007 16:17

k heb het zelf ook een keer gehad, maar dan als verkoper.

Ik wilde een mengpaneel verkopen via marktplaats. Na een half jaar biedingen van € 20,00 aan te horen, kwam er eindelijk een mooi bod. Ongeveer het zelfde als de vraagprijs. En meneer had er ook geen moeite mee om de verzendkosten te betalen. Hij zou het geld overmaken, ik mijn rekeningnummer gegeven. Maar geld heb ik nooit ontvangen, en gelukkig het pakketje ook niet verstuurt. Dus ik mail hem na 5 dagen terug, Heeft u het geld overgemaakt? jah dat had die meneer gedaan, en hij zij overmorgen is mij zoontje jarig, het is voor zijn verjaardag. Ik vertrouwde het niet, dus niks opgestuurt, ook nooit geld ontvangen. Dus mail die gast nog eens vriendelijk terug of hij nog interresse had. het blabla@planet.nl adres was met de noorderzon vertrokken.

Luxx    posted on 25-09-2007 16:31
haha ja de aloude 'mijn zoon is jarig' truc :P die heb ik ook al zovaak gehoord :P
www.mothermusic.nl
Boyd    posted on 25-09-2007 16:54
ja daar trap je toch niet in,
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 14 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 10.595
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.706.993