Poster: robertkennis
dank voor je reactie.
Maar vergeet niet dat Western Union niet eens zo onveilig is!
Hetgeen waar het mis ging was dat de oplichters OOK hun eigen bedrijf hadden welke mij het trackingnummer etc verschafte. Verder geef ik je helemaal gelijk en ik ben idd behoorlijk rasend geweest. Maar ik denk dat dit een goede leer is voor de volgende keer. Het was niet zo zeer het geld waar ik zo razend over was, mijn vertrouwen in een persoon waar ik op msn, via e-mail etc een plezante conversatie mee was aangegaan was geschaad
Dat is inderdaad ook érg pijnlijk. Geld is één ding maar persoonlijk hecht ik nog nét iets meer belang aan vertrouwen. Dat is al een reden waarom ik never, nooit iemand zou oplichten. Simpelweg omdat die persoon mij vertrouwt en waarschijnlijk hard genoeg heeft moeten werken voor zijn geld. Je moet echt wel een klootzak zonder hart zijn als je iemand gewoon even €1300 afript.
En de reden die jij aanhaalt is de reden waarom ik internet altijd zal blijven wantrouwen. Vandaag de dag kan quasi iedereen wel een website in elkaar steken en als je het niet zelf kan vind je voor een paar honderd euro wel iemand die het voor jou wil doen. Met als gevolg dat het er allemaal eerlijk en geloofwaardig uitziet maar eigenlijk is het gewoon een wolf in een schapenvelletje...
Mijn tips:
- Voor objecten die duurder zijn dan €500 ga je gewoon zelf ter plaatse. Neem de auto en rij tot ginder. Geen gezever met verzendingskosten, de post kan je pakketje al niet slopen en je overhandigt het geld pas wnn je je spullen daadwerkelijk in je handen hebt. Ik heb zelf een Mustang '67 in de VS gekocht maar ik heb gewoon aan een familielid gevraagd of hij ter plaatse kon gaan kijken en die auto mee op de container kon zetten. Dat was voor mij een eenmalige luxe en zonder die luxe zou ik zoiets nooit kopen zonder het eerst te zien.
- Niet-Nederlandstalig, transacties via bedrijven zoals Western Union etc. Wees dubbel zo hard op je hoede.
- Als de prijs te mooi is om waar te zijn is hij niet waar.
Robert, geen boze mails ofzo naar hen sturen. Daar gaan ze alleen maar plezier aan hebben en dat mag je hen niet gunnen. Stuur gewoon een berichtje naar Marktplaats en leg de situatie uit. Ze gaan je niet kunnen helpen maar hopelijk help je zo wel iemand anders.