Table top cd spelers. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 28-03-2007 16:33
Peoplez. Over een paar maanden wil ik mijn set uitbreiden met een stel tabletops alleen.....ik kom er niet echt uit welke ik wil nemen of wat de beste koop is voor mij. Er zijn natuurlijk diverse merken op de markt en Pioneer staat het hoogste aangeschreven alleen, die zijn stevig aan de prijs.  
Daarbij zal m'n budget ergens rond de 800 a 1000 euro leggen voor 2 cd spelers. Het hoeven geen super de luxe spelers te zijn, gewoon om lekker mee te beatmixen.
Nu vroeg ik mij af: Is kwalitatief het gat tussen Pioneer en de andere merken erg groot? Dan doel ik op merken als Denon en Numark om maar iets te noemen. Ik heb nu zelf een twinspeler van Numark (CDN MK3) en die werkt heel aardig alleen zijn de start/stopknoppen wat gevoelig. Deze al een keer vervangen.  Mijn vraag is dus: Kijken voor gebruikte Pioneers of b.v. nieuwe Denons of Numarks? Wat is het meest wijze?  

What do you think about Table top cd spelers. ??

Vote :   

dutchman    posted on 28-03-2007 16:36
pioneer is egwoon ontiegelijk degelijk...als ik jou was zou ik naar de cdj 200 gaan kijken...een goede cd-spelers met een aantal effecten...ik ben zelf niet zo weg van denon...ik hoorde een keer dat het vanbinnen niet zo stevig als dat het van pioneer is...dan heb je van numark nog bijv. de axis 9 dit is ook een goede speler...alleen vind ik de indeling niet echt geweldig...maa dat is mijn smaak...en de numakr ziet er in mijn ogen net als speelgoed uit...
ArCee    posted on 28-03-2007 16:43
Bedankt Dutchman. Het gaat mij er ook duidelijk om welke speler solide en het minst storingsgevoelig is en die extra's boeien me eerlijk gezegt niet zo heel erg veel. Ik kom met deze twinspeler van Numark ook al heel aardig uit de voeten dus het moet wel een verbetering zijn. Ook zat ik ff aan de twinspeler van Pioneer te denken maar het nadeel is dat als er 1 speler stuk is dat je gelijk niets meer hebt omdat een heel apparaat weg moet voor reparatie.
dutchman    posted on 28-03-2007 17:06
ja...ok maar als je een beetje goede dealer hebt..dan geeft hij er wel een te leen:p maar heb je een drive-in of gaat het echt puur om het draaien...met een drive-in zou k namelijk een twin speler nemen...met een drive-in is dat namelijk veel makkelijker...maar als je gewoon alleen maa wilt gaan draaien dan zouk toch echt voor die cdj 200's gaan...watn alles wat erop zit werkt ook gewoon goed..
robbert    posted on 28-03-2007 17:29
Je kunt misschien kijken naar 2 Pioneer cdj-800mk1's. Ik heb er thuis nog eens staan die je voor 500 euro kunt komen ophalen. Het betreft dan een speler in absolute topstaat. Als je vragen mocht hebben, dan stel ze gerust.
Vibemaster-D    posted on 28-03-2007 18:35
ik zou voor de CDJ200 gaan. want het scheelt kwalitatief echt veel met denon numark enzo.
2x cdj200 kost je 900 euro en je hebt de hele shit nieuwt.
een DND9000 kost ook 900 euro maar je hebt er minder aan VIND IK DAN
Twello    posted on 28-03-2007 19:10
een dnd9000 is toch geen tabletop... dat zoekt die namelijk
Vibemaster-D    posted on 28-03-2007 21:14
Poster: Twello
een dnd9000 is toch geen tabletop... dat zoekt die namelijk

nee de D staat immers voor Dubbel.
maar ik las iets te snel.
maar ik wil zeggen dat een dubbelaar niet perse goedkoper hoeft te zijn dan tabletops
ArCee    posted on 29-03-2007 09:00
Het begint mij duidelijk te worden dat Pioneer momenteel toch wel met kop en schouders boven de rest uit staat. Ik had namelijk gehoord (verkoper) dat Numark en Denon aan een flinke inhaalslag bezig waren en ioneer dicht genadert waren qua techniek, maar dus niet qua levensduur en betrouwbaarheid? Het is dus de bedoeling dat de 2 tabletops er in mei/juni komen en ik ga maar uitkijken voor een stel CDJ200's. Afgaande op de berichten is dat het beste wat mijn budget kan kopen. Daarna langzamerhand ook eens voor een Pioneer mengpaneel kijken maar da's een latere zorg. Thanks voor de reacties jongens, maakt me rondje orienteren wat makkelijker
djjw    posted on 29-03-2007 10:30
Poster: Vibemaster-D
ik zou voor de CDJ200 gaan. want het scheelt kwalitatief echt veel met denon numark enzo.

Als ik ff eerlijk mag zijn vind ik dit een waardeloze ononderbouwde post...
Waarom is de CDJ200 beter dan alle Denon en Numark spelers...?
Hoe weet je dat het kwalitatief zo'n groot verschil is...?
En wat is dan vooral het kwaliteits verschil...?
En ik vind ze alleen boven de 1000 euro de 2.

Je hebt in deze prijs klasse een aantal keuze's:
-Pioneer cdj 100
  Een leuke cd speler, goede kwaliteit zelfs zonder antishock slaat hij
  bijna nooit over, alleen jammer van de missende loop functie.

-Pioneer cdj 200
  Een goede mooie cd speler, naar mijn mening niet helemaal meer basic
  vanwege de aanwezige effecten, een groot pluspunt is het over kunnen 
  pakken van de ceu functie met start (zoals dit bij de 800 niet kan).
  Natuurlijk de mp3 functie (al zou ik dat zelf niet gebruiken)
  Verder is de jogwheel niet helemaal mijn gevoel, maar misschien dat 
  het voor jou perfect is..  nou jah kwalitatief heeft ook deze zich al bewezen.

-Denon dns 1000
  Toen ik deze voor het eerst zag dacht ik... Wat is ie klein...
  Gelukkig maakt dat niks uit voor wat hij allemaal kan..
  Het is echt een mega bakkie waar je leuk mee kan mixen,
  Het nadeel is dan weer wel dat ze bij denon altijd proberen om knopjes
  multifunctioneel te maken, waar ik echt een hekel aan heb.
  De scratch kun je gebruiken, maar moet geactiveerd worden door hem
  toch redelijk in tedrukken.

-Numark axis 9
  Hier kan ik niet zoveel over zeggen, ik heb deze 2x gebruikt om wat te spelen,
  Het uiterlijk is niet helemaal mijn smaak, maar het werkt allemaal goed.

Mijn keuze zou idd ook de cdj 200 zijn,
Ten eerste om dat ik de manier die pioneer gebruikt om te ceu-en de beste vind.
en het over pakken van ceu naar start vind ik geweldig.
(ik heb al een keer een heel lied met die ceu knop in mn handen gestaan, omdat
ik de plaat had gestart en de andere dr uit, dat is niet echt handig als je cd's dan
achter je staan.)

ook dit is wel leuk
ArCee    posted on 29-03-2007 11:17
Heftig filmpje
ArCee    posted on 14-05-2007 10:26
Heb helaas m'n plannen moeten bijstellen, grr. Auto moet ook naar de dokter dus het budget is naar beneden gegaan (waarom komt dit altijd op ongelukkige momenten?). Budget zal dus rond de 4 a 500 euro leggen en ik zit te denken aan Numark Axis 4. Moet helaas wel iets kopen omdat m'n twinplayers wat minder worden of raad iemand mij iets anders aan voor dat budget??  
Gery    posted on 14-05-2007 12:13
Ik kan je ten sterkste aanraden om toch nog even verder te doen met je dubbelaar.
Je bent iemand die - merk ik toch - op zoek is naar kwaliteit en degelijke producten, dus als je nu minder goede cd spelers gaat kopen ga je die op termijn toch weer opnieuw vervangen. Uiteindelijk heb je dan alleen maar extra geld uitgegeven en je aankoop van deftig materiaal uitgesteld.

voor dubbele cd spelers is denon veruit de beste. Misschien zijn die in nederland niet zo erg populair maar in belgie vind je ze bijna in elke club, en niet altijd als bijkomende speler.

Pioneer is natuurlijk de rolls royce onder de table tops, maar de goedkope cdj 100 oplossing zou ik nooit kopen. het werkt, de effectn zijn leuk, maar het jogwheel is echt klote. plus als je eenmaal eens op een cdj 1000 hebt mogen draaien... Tongue

Ik weet niet waarvoor je precies nieuw materiaal zoekt, is het voor bij je thuis of voor een drive in?

Mijn eerste setje (met denon dubbelaar) heb ik rond de 700 euro betaald, en 'k heb die nog steeds.
ondertussen heb ik mijzelf leren draaien en alles lukt aardig. ik heb geen drive in.
Maar ga mij nu meer toeleggen op maken dat als ik ergens moet gaan draaien daar alles perfect is.

Mijn volgende aankoop is dan ook een traktor scratch. Happy, laughing

take care
G
DJ - Producer
Sandr    posted on 14-05-2007 12:17
Een maatje van mij (baath, op dit forum ook een enkele keer aanwezig) heeft 2 numark axis 4 gekocht.  Van de momenten dat ik er even mee heb staan pielen is het een leuk apparaat.
Hij lees alle cd's en dat ook nog eens verrekte snel. De functies die erop moeten zitten zitten erop en werken naar behoren.

Een heel basis spelertje dat doet wat hij moet doen, en dat voor een leuke prijs!
Play that funky music white boy....
Renzis    posted on 14-05-2007 12:24
ik vind die numark axis er allemaal zo ontzettend kitch uit zien, net zo'n speelgoed dingetje waar je geluidjes mee kan maken:P
maarjah ook ik raad je cdj200 aan, heb em zelf niet, maar heb er paar keer op gedraaid en dat loopt gewoon heel fijn.
als je graag dubbelaar wil, is de JB-Systems MCD570 wel een goede, heel degelijke speler, met veel opties.
Sandr    posted on 14-05-2007 14:14
Ik vind die numark er wel basic uit zien, maar niet per definitie speelgoedachtig. En ik denk dat de numarks wel wat meer hebben neergezet op Dj gebied dan JB systems.
Voor dat prijsverschil van 100 euro zou ik gewoon 2 numarks kopen!

Play that funky music white boy....
ArCee    posted on 14-05-2007 16:54

Linkje

Anders zat ik hier aan te denken. Ik moet me helaas aan een budget houden van een 5 a 600 euro voor 2 tabletops.

Kanonne wat een link
Alert : A.u.b. nette links maken. Hiervoor kun je e.v.t. het DJ-Topic raadplegen. Daarnaast volstaat het bij marktplaats met links altijd wel als je de rest van de link achter '.html' knipt.
User edit by ArCee on 14-05-2007 @ 16:55:38 (3%)
Mod edit by Nvie on 14-05-2007 19:34 (85%)
Wout-r    posted on 14-05-2007 18:32
Hier... de link ietsjes handiger Winking my eye

Axis 9 lijken me ook zeer lekker hoor btw Happy, laughing
baath    posted on 14-05-2007 19:05
zoals sandr hier boven al heeft gezegt dat ik de numark axis 4 hebt,

gewoon hele degelijke spelers voor relatief weinig geld,
de fucties die er op zitten werken gewoon allemaal goedHappy, laughing

tja het uiterlijk ga je van zelf wel mooi vinden.

of je dan voor de axis 4 of 9 gaat moet je zelf kijken wat de voordelen zijn van de extra die er op zit en of je het natuulijk echt nodig hebt.

zelf ben ik gewoon heel erg te spreken over de axis 4 :D
(vooral de prijs/kwaliteits verhouding)

Wout-r    posted on 14-05-2007 19:10
Poster: baath
zoals sandr hier boven al heeft gezegt dat ik de numark axis 4 hebt,

gewoon hele degelijke spelers voor relatief weinig geld,
de fucties die er op zitten werken gewoon allemaal goedHappy, laughing

tja het uiterlijk ga je van zelf wel mooi vinden.

of je dan voor de axis 4 of 9 gaat moet je zelf kijken wat de voordelen zijn van de extra die er op zit en of je het natuulijk echt nodig hebt.

zelf ben ik gewoon heel erg te spreken over de axis 4 :D
(vooral de prijs/kwaliteits verhouding)

Ik ben ook een blije bezitter van 2 axis 4's en ik sluit me hier helemaal bij aan. Axis 4 zijn goede basic spelers zonder poes pas. De Axis 9 heeft nog effecten erop zitten. Het is net wat je zelf nodig hebt en wat je wilt.
MoXeGy    posted on 14-05-2007 21:40
jup en hier nog een tevrede gebruiker van de axis 4 Happy, laughing
MuffHouse    posted on 14-05-2007 23:32
Ik ben een ex gebruiker van de numark axis 4. Heb er een jaar mee gedraait, topdingen voor het geld en echt beginnersspul
ArCee    posted on 15-05-2007 14:37
Wat is er eigenlijk mis met het jogwheel van de cdj 100??  Ik kan namelijk voor 550 euro zowel 2x cdj 100 halen of 2x Numark axis 9!!
User edit by ArCee on 15-05-2007 @ 14:43:05 (100%)
ArCee    posted on 16-05-2007 15:50
Nou ja, made up my mind. 2 x nieuwe axis 4. Heb ik gewoon garantie en komen ze niet uit verweggiestan. Heb ik tenminste iets om op terug te vallen in geval van nood.
baath    posted on 16-05-2007 17:44
Poster: ArCee
Nou ja, made up my mind. 2 x nieuwe axis 4. Heb ik gewoon garantie en komen ze niet uit verweggiestan. Heb ik tenminste iets om op terug te vallen in geval van nood.

zeer goede keus Happy, laughing
ArCee    posted on 22-05-2007 12:10
Cd spelers besteld, mooi nog iets van de prijs af kunnen krijgen, 219 euro p.st
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

205 Users online: 14 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 41.519
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.541