Keuze nieuwe versterker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DrMando    posted on 27-03-2007 19:18
Yooow mede DJ's sta op punt nieuwe versterker aan te kopen ... heb 200RMS boxen maar maibe deze zomer 300RMS kopen dus zou zowiezo al wat overschot nemen bij het vermogen ...

American audio V-2001
8 ohms, 1 khz 1% THD 310W RMS per channel
mijn boertje: € 438,90

Dap audio P1200 vintage
- 2 x 400 Watt RMS 8 Ohm
mijn boertje: € 299,00

JB systems C2-450
2 x 300 W/8 Ohm
mijn boertje: € 416,00

Behringer EP 2500 
 2 x 450 Watt 8Ohm
mijn boertje: € 339,00

Prodjuser M 520
780Watt bij 4 Ohm  (OPGELET 4 Ohms)
mijn boertje: € 453,00

Van versterkers heb ik echt nog niet veel verstand ... als je dus nog een ander model in deze prijsklasse(x-450&euroWinking my eye voor dus 250+ WRMS wilt voorstellen doe gerust ! Deze leken mij op eerste zicht aanraders ... comment dus gerust !

What do you think about Keuze nieuwe versterker ??

Vote :   

jelektronic    posted on 27-03-2007 20:03
ik heb persoonlijk ervaring met een c2-450 van jb en met een p2000 van dap(iets zwaardere versie) en moet zeggen dat ik de c2-450 veel beter vind dan die dap. bij mij sloeg die dap veel in beveiliging op zen temparatuur(protect lampjes) en dit heb ik nooit gehad met een andere versterker. als je naar de gegevens van je versterker kijkt zie je ook duidelijk dat de jb een veel betere signaal/ruis verhouding heeft dan de dap wat ik toch heel belangerijk vindt.
jb=> >100db
dap=> >60db
MD    posted on 27-03-2007 20:07
Ik zou zeker geen overschot op mijn versterker nemen. :s
De wrms van je boxen moet altijd hoger liggen dan de wrms van de versterker.
En als je binnenkort dan toch nieuwe boxen wila anschaffen, koop dan meteen actieve boxen. De versterker is dan speciaal gemaakt voor de box dus geen gezeur meer met equalizers.
Ik heb mackies srm450 gekocht en ben er uiterst tevreden van!
Nvie    posted on 28-03-2007 07:36
Die behringer amp (EP 2500 geeft trouwens 500 watt op 9 Ohm en 1500 gebrugd) zie je veel terug bij drive ins enzo, en is volgens mij een heeel degelijk ding. De M520 geeft trouwens 2x 500watt bij 8Ohm, en wordt ook gezien als een zeer degelijk bakkie. De dap palladium wordt veelal herkend als waar voor je geld. Ik zou persoonlijk voor de Behringer of ProDJuser gaan. Neus op sites als new-line enzo eens rond naar reviews zou ik zeggen.
dancedimension    posted on 28-03-2007 08:38
Poster: Nvie
Die behringer amp (EP 2500 geeft trouwens 500 watt op 9 Ohm en 1500 gebrugd) zie je veel terug bij drive ins enzo,

Laten we het houden op 8 ohm Winking my eye
Jer    posted on 28-03-2007 09:26
Ik heb ervaring met een aantal van die dap versterkers: palladium p 1600, dap vision 3500 en een extreme 2400. En eigenlijk zijn ze bij mij nooit op de beveiliging geschoten. Eigenlijk helemaal nooit problemen mee gehad! Heb zelf nog een redelijk oude staan een a 700 en die doet het ook nog perfectHappy, laughing
greup    posted on 28-03-2007 15:21
Laten we eerst eens kijken wat voor boxen eraan komen te hangen....

Dus bij deze,. Welke boxen komen op de versterker ? Dat heeft namelijk nogal invloed op mijn antwoord.
DrMando    posted on 28-03-2007 15:26
enig voorstel voor de boxen ? aanraders prijs/qualiteit
greup    posted on 28-03-2007 15:42
Poster: DrMando
enig voorstel voor de boxen ? aanraders prijs/qualiteit

Meestal ga je eerst kijken wat voor boxen je wilt, en pas daarna zoek je de versterkers uit...
DrMando    posted on 28-03-2007 17:29
mja ik had nog boxen staan die het echt nog ff moete volhouden, ben me vandaag om de JB systems C2-450 gegaan, en moet zeggen HEERLIJK beest!!

beetje zwaar maar wel lekker en deze zomer dan is kijken voor nieuwe boxen Happy, laughing

Toch bedankt voor de reacties !
Vibemaster-D    posted on 28-03-2007 18:20
Poster: MD
En als je binnenkort dan toch nieuwe boxen wila anschaffen, koop dan meteen actieve boxen. De versterker is dan speciaal gemaakt voor de box dus geen gezeur meer met equalizers.

dat slaat dus nergens op. mijn amps zijn zwaarder dan mijn boxen dus hoeven mijn amps niet op 100% te draaien als voordeel geeft dat je amps niet op volle toeren draaien dus langer meegaan mits je zuinig bent.

en als je budget ook €453 aanbied zo ik gaan kijken naar de CROWN XLS serie. ik heb zelf 2 XLS602D amps voor mijn tops. het zijn echt heerlijke dingen.

de 602 kost 480 euro en heeft 300watt RMS wat er ook echt uit komt. bij de dap en de behringer reken daar 80% van je vermogen dat er ook echt uitkomt en kwalitatief gezien is de Crown VEEEEEEL beter dan die andere

crown XLS602 D
greup    posted on 29-03-2007 15:49
Poster: MD

Dat heb je zeker je zelf aangeleerd,.. Je versterkers heb je graag wat ruimer dan het RMS van de boxen,... Zegt dynamiek, of iets in de zin van crestfactor jou niets

En sinds wanneer heb je niets meer met equalizers te maken als je de juiste versterkers voor je boxen zou hebben of niet... (active danwel passief in het midden latend)
Equalizers zijn er om het geluid daar waar nodig bij te schaven. Dit heeft verder niet zoveel met versterkers te maken.

Daarbij kan ik ook wel wat voordelen van passief boven actief noemen.
Vibemaster-D    posted on 29-03-2007 17:01
idd greup. ik ben het met je eens
dutchman    posted on 04-04-2007 21:37
ik zou eigenlijk niet gaan voor die dap versterker...ik hebe r hier 1 thuis staan en voor zo ver ik weet klinkt die versterker niet helemaal zuiver...hij gaat veels te snel schel klinken...kan mss ook aan mun speaker klinken maa ik d8 da het mun versterker was...(btw heb 2 rw-15's staan)
greup    posted on 05-04-2007 10:40
Poster: dutchman
ik zou eigenlijk niet gaan voor die dap versterker...ik hebe r hier 1 thuis staan en voor zo ver ik weet klinkt die versterker niet helemaal zuiver...hij gaat veels te snel schel klinken...kan mss ook aan mun speaker klinken maa ik d8 da het mun versterker was...(btw heb 2 rw-15's staan)

Let even op je taalgebruik!

Daarbij is het NIET je versterker die het niet zuiver laat klinken. Dat zijn je (goedkope) speakers. De dap p levert niet eens z'n slecht geluid, en zeker niet voor de prijs.

Natuurlijk zijn er versterkers die beter klinken ( en een stuk meer kosten!)

dutchman    posted on 05-04-2007 17:22
Poster: greup

Let even op je taalgebruik!

Daarbij is het NIET je versterker die het niet zuiver laat klinken. Dat zijn je (goedkope) speakers. De dap p levert niet eens z'n slecht geluid, en zeker niet voor de prijs.

Natuurlijk zijn er versterkers die beter klinken ( en een stuk meer kosten!)

uhhm...wat zei ik dan verkeerdConfused

maar het gekke is dat iemand anders z'n speakers niet schel klinken en het et zelfde type is...maa hij heeft een dap pro versterker:S
greup    posted on 05-04-2007 18:47
Poster: dutchman

uhhm...wat zei ik dan verkeerdConfused

maar het gekke is dat iemand anders z'n speakers niet schel klinken en het et zelfde type is...maa hij heeft een dap pro versterker:S

Dan zou je eigenlijk jouw boxen even op zijn versterker moeten gooien.
Klinken ze dan niet schel? Dan kan het zijn dat Of jou eq niet goed staat, of dat jouw versterker tehard staat voor je boxen.

Mocht het dat allemaal niet zijn, dan kan het zijn dat je misschien de oude versie van de Dap P hebt (daar heb ik geen ervaring mee, en kan ik dus niets over zeggen) of dat jouw versterker niet goed is (maandag ochtend model)
djpeckman    posted on 05-04-2007 20:03
ik ga personelijk als je dan toch zou moeten kiezen voor de CTWO-450 ( JB )

waarom omdat ik hem zelf ook op mijn kamer heb staan...en ben er erg tevreden over......!
Jorrit    posted on 05-04-2007 21:21
Poster: djpeckman
ik ga personelijk als je dan toch zou moeten kiezen voor de CTWO-450 ( JB )

waarom omdat ik hem zelf ook op mijn kamer heb staan...en ben er erg tevreden over......!

heb je hem ook al vergeleken met de andere amp's dan?
dutchman    posted on 05-04-2007 22:45
Poster: greup

Dan zou je eigenlijk jouw boxen even op zijn versterker moeten gooien.
Klinken ze dan niet schel? Dan kan het zijn dat Of jou eq niet goed staat, of dat jouw versterker tehard staat voor je boxen.

Mocht het dat allemaal niet zijn, dan kan het zijn dat je misschien de oude versie van de Dap P hebt (daar heb ik geen ervaring mee, en kan ik dus niets over zeggen) of dat jouw versterker niet goed is (maandag ochtend model)

oke..da zouk dan maa is doen...benk eigenlijk wel benieuwd naa...maa uuhmm.je zei tegen mij dak op mun taalgebruik moest lettu...ben ookw el erg benieuwd wat ik dan heb gezegd..kan k er voortaan oplettenWinking my eye
Jorrit    posted on 06-04-2007 09:24
oke..da zouk dan maa is doen...benk eigenlijk wel benieuwd naa...maa uuhmm.je zei tegen mij dak op mun taalgebruik moest lettu...ben ookw el erg benieuwd wat ik dan heb gezegd..kan k er voortaan opletten

oke..dat zal ik dan maar eens doen... ben ik eigenlijk wel benieuwd naar... maar uuhmm. je zei tegen mij dat ik op mijn taalgebruik moest letten...ben ook wel erg benieuwd wat ik dan heb gezegd..kan ik er voortaan opletten

Is het nu duidelijk?
Mod edit by Jorrit on 06-04-2007 09:24 (1%)
dutchman    posted on 06-04-2007 09:56
ow bedoelen jullie dat:p is goed ik zal er op letten:P dacht dat het om scheldwoorden ging of zo

This is an old Topic

No new postings for 6.398 days.
 Post CommentThat would be 213.3 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 16 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 13.472
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.702