Wanneer is iets een A merk (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 21-03-2007 21:17
Naar aanleiding van dit topic gaan we hier verder!

Mamo zei:
doe eens meer moeite om mij te overtuigen, waarom het volgens jou geen a merk is. (anders houd je niet met deze discussie moeten beginnen)

alleen neer zetten menig rider ( wel spannend hoor bold) dat slaat nergens op.

geef gewoon goede argumenten.
en geen one-liners.

Met menig rider bedoel ik niet 1 rider of 2 maar op de riders van de grotere namen. Numark kan in mijn ogen niet gezien worden als A merk aangezien vrijwel al hun behuizingen standaard erg plastic aanvoelen evenals de knoppen.

Wat een A merk ook niet doet is kwalitatief erg slechte produkten fabriceren.
Voor het geld is het wel goed, alleen het is daarmee geen A-Merk!

De TTX ja leuk ding alleen jammer van de BNC aansluiting om een rechte en S-arm te bevestigen voor speling zorgt!
Zo zijn er nog wel meer dingen!

Definitie A merk.

What do you think about Wanneer is iets een A merk ??

Vote :   

Nvie    posted on 21-03-2007 21:22
Ik denk dat het hem vooral zit in goede producten, en dan geen kwantiteit boven kwaliteit. Denon, Pioneer, Ecler en A&H hebben allemaal goed doordachte producten. Numark, DAP, US Blaster en weet ik veel wat allemaal kwakken het een na het ander op de markt zonder dat het ooit uitgebreid getest en ondervonden is. Bij de 'A' merken zie je daarom ook relatief weinig kinderziektes (en blijvende ziektes, om het zo maar te noemen), bij B en C merken meer naar hoe verder je in de lijst komt.
DJ_Sintec    posted on 21-03-2007 21:28
Wikipedia geeft een goede definitie (waw, wikipedia goede definitie?, definitie A merk kan nu moeilijk door een politieke strekking beïnvloed worden Happy, laughing). A merk niet gelijk aan OEM. Van dj gear zit zo in A merk voor mij:

- Technics
- Denon
- Pioneer
- Rodec
- Ecler
- Dateq

PatrickBeuken    posted on 21-03-2007 21:49
Poster: tairip
Met menig rider bedoel ik niet 1 rider of 2 maar op de riders van de grotere namen. Numark kan in mijn ogen niet gezien worden als A merk aangezien vrijwel al hun behuizingen standaard erg plastic aanvoelen evenals de knoppen.

Of iets een A-merk is, is afhankelijk van de behuizing? Numark mixers zijn van staal met plastic knoppen, Pioneer mixers zijn van staal met plastic knoppen. Numark cd-spelers zijn van kunstof, Pioneer spelers zijn tevens van kunststof. Of dacht je dat bijv de CDJ1000 een stalen behuizing heeft?
tairip    posted on 21-03-2007 22:28
Poster: PatrickBeuken

Of iets een A-merk is, is afhankelijk van de behuizing? Numark mixers zijn van staal met plastic knoppen, Pioneer mixers zijn van staal met plastic knoppen. Numark cd-spelers zijn van kunstof, Pioneer spelers zijn tevens van kunststof. Of dacht je dat bijv de CDJ1000 een stalen behuizing heeft?

Ik weet echt wel waar ze van gemaakt zijn, aan dit topic gaat al een heel stuk vooraf. Ik weet niet of je dat ook gelezen hebt of gewoon antwoord!

Je hebt natuurlijk plastic en plastic! Alle auto's zijn ook van blik (bijna alle) maar een Lada is ook geen Ferari!

MartinDuncan    posted on 21-03-2007 23:38
Poster: DJ_Sintec

- Technics
- Denon
- Pioneer
- Rodec
- Ecler
- Dateq

wat is er gebeurt met Allen&Heath of is dat niet geod genoeg?
PatrickBeuken    posted on 21-03-2007 23:51
Ik weet echt wel waar ze van gemaakt zijn, aan dit topic gaat al een heel stuk vooraf. Ik weet niet of je dat ook gelezen hebt of gewoon antwoord!

Heb ik gelezen, ja.

Je hebt natuurlijk plastic en plastic! Alle auto's zijn ook van blik (bijna alle) maar een Lada is ook geen Ferari!

Zit wat in. Maar ik denk niet dat dat uitmaakt voor het zijn van een A merk. Ik denk dat het meer gaat om de marketing, de marketingmix, service, beschikbaarheid van de producten, etc. Niet zozeer om het product zelf.
De vla uit een pak van Campina is bijv. exact hetzelfde als de vla uit een pak van AH. Toch is Campina een A-merk en AH niet.
Winston    posted on 22-03-2007 00:28
A-merk is volgens Wikipedia een begrip voor consumentengoederen. DJ gear valt niet onder consumentengoederen. Waarschijnlijk is er bij professioneel en semi-professioneel apparatuur een andere soort 'ranking.' Het heeft inderdaad met marketing te maken, dus hetzelfde ding in een ander pakje en andere naam.

Want ik ben het eens dat bv. van Numark je bepaalde cd players wel naast de CDJ-1000 mag zetten en andere modellen weer niet.

Marketing wise heb je in de DJ wereld wel topmerken d.w.z. bedrijven die uitsluitend topproducten leveren bv. Allen & Heath, en merken die zowel topproducten leveren als budget producten bv Numark. Er zijn ook merken die uitsluitend budget spul leveren bv. Behringer.
Tic Toc
tairip    posted on 22-03-2007 08:52
Marketing heeft er idd ook erg veel mee te maken. Service is ook erg belangrijk het is eigenlijk het totale plaatje wat iets een A-merk maakt.

Jammer dat mamo ineens niet meer mee discuseerd!?
Jorrit    posted on 22-03-2007 09:39
DJ gear valt niet onder consumentengoederen.

Waarom zou dit niet onder consumentengoederen vallen, voor het gros van de DJ's is het kopen van DJ gear consumptie, geen investering. Of zie ik nu iets over het hoofd?
barthawk    posted on 22-03-2007 11:26
Poster: Jorrit

Waarom zou dit niet onder consumentengoederen vallen, voor het gros van de DJ's is het kopen van DJ gear consumptie, geen investering. Of zie ik nu iets over het hoofd?

idd klopt als een bus...
Illusion    posted on 22-03-2007 11:47
Poster: MartinDuncan

wat is er gebeurt met Allen&Heath of is dat niet geod genoeg?

Urei staat er ook niet in,  is ook A-merk voor mij, en vele anderenWinking my eye.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 22-03-2007 12:15

Jammer dat mamo ineens niet meer mee discuseerd!?

ik heb ook een leven buiten djr.

ben ook wel eenigzins van mening verandert.
je moet natuurlijk wel de pro uitvoeringen van numark pakken, deze draaien goed mee in de dj wereld, en zijn er genoeg cafe's en discotheken die deze in de vaste installatie hebben zitten.

maar numark heeft ook voor de goedkopere markt spullen.
maar zijn deze spullen dan slecht, ik heb jaren lang een numark cdn 22 mk3 gehad en nooit problemen mee gehad.

en hoor ook erg weinig klachten van andere numark producten.

dus ik denk dat je numark kan opsplitsen in 2/3 groepen.

pro, midden en budget.

en als je dan de pro serie langs de pioneers en denons zet zijn het toch echt wel A artikels, en ja schroef ze maar eens open en kijk maar, dit zijn geen oem componenten en wel degelijk goed in elkaar gezet.

numark mag ook zeker voor het midden en budget gebied niet naast dab geplaats worden en denk dat het dan tussen de A en B in zit.

www.moonentertainment.nl
Jer    posted on 22-03-2007 13:09
Poster: djmamo

ik heb ook een leven buiten djr.

ben ook wel eenigzins van mening verandert.
je moet natuurlijk wel de pro uitvoeringen van numark pakken, deze draaien goed mee in de dj wereld, en zijn er genoeg cafe's en discotheken die deze in de vaste installatie hebben zitten.

maar zijn deze spullen dan slecht, ik heb jaren lang een numark cdn 22 mk3 gehad en nooit problemen mee gehad.

en hoor ook erg weinig klachten van andere numark producten.

dus ik denk dat je numark kan opsplitsen in 2/3 groepen.

pro, midden en budget
.

en als je dan de pro serie langs de pioneers en denons zet zijn het toch echt wel A artikels, en ja schroef ze maar eens open en kijk maar, dit zijn geen oem componenten en wel degelijk goed in elkaar gezet.

numark mag ook zeker voor het midden en budget gebied niet naast dab geplaats worden en denk dat het dan tussen de A en B in zit.

Helemaal mee eens
tairip    posted on 22-03-2007 15:33

Als iets goedkoop is wil dat nog niet zeggen dat het slecht is!

Numark naast DAP plaatsen mag in mijn ogen ook zeker niet. Numark is kwalitatief veel beter.
DAP is in mijn ogen nog niets eens een C merk.
djmamo    posted on 22-03-2007 15:46

Als iets goedkoop is wil dat nog niet zeggen dat het slecht is!

Numark naast DAP plaatsen mag in mijn ogen ook zeker niet. Numark is kwalitatief veel beter.
DAP is in mijn ogen nog niets eens een C merk.

toch fijn dat je mijn punt begrijpt.
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 22-03-2007 16:31

toch fijn dat je mijn punt begrijpt.

Dat was ik in mijn allereerste post al Winking my eye

Dit was namelijk mijn eerste post:

Ik ben het wel eens met MuffHouse, Numark is in mijn ogen wel een B merk.

Numark is zeer innovatief maar qua kwaliteit laat het nog wel eens te wensen over, dat wil niet zeggen dat ze geen goede produkten hebben. Maar in de A klasse vallen ze niet.

Mforge    posted on 22-03-2007 17:53
mooie discussie weer dit, wat maakt het nou uit of iets een a - merk is of niet?
Als het product voor jou doet wat het moet doen, dan maakt het niet uit toch?
En als je er dan toch lang plezier van hebt alleen maar beter!
Weet je hoeveel top dj's een behringer bcd controller gebruiken? en waarom zouden ze dat doen? en mocht ie onverwacht toch kapot gaan, koop je zo een nieuwe omdat de aanschafprijs zo laag is, en dan heb je misschien nog het geluk dat je een nieuwere versie koopt ook, zo kan je voor het geld bv 3 bcd's kopen of 1 duurdere controller, en wie zegt dat je met duurdere net zo lang doet?
A-merken vind ik zijn merken waarvan je weet dat ze kwalitatief goed zijn, maar daardoor is de prijs duurder maar omdat de mensen altijd voor het beste gaan, krijgen A-merken ook hun status door de consument.
Want wat als nou iedereen en alle clubs in 1 keer reloop mixers gaan neerzetten?
dan wordt het al snel als a-merk gezien.
Vibemaster-D    posted on 22-03-2007 17:56
pioneer zeker wel ik bedoel de meeste dj's verwachten namelijk al dat er een Pioneer booth klaar staat iig de CDJ1000 dan.
PatrickBeuken    posted on 22-03-2007 18:19
Het maakt ook niet uit of iets een A-merk is of niet, maar we moeten toch iets hebben om over te discussiëren? :P
Mforge    posted on 22-03-2007 18:55
2 patrick : das ook wel weer zo!
tairip    posted on 22-03-2007 20:37
Mforge
Want wat als nou iedereen en alle clubs in 1 keer reloop mixers gaan neerzetten?
dan wordt het al snel als a-merk gezien.

Alle clubs zetten pas Reloops neer als Reloop zich bewezen heeft als een A-merk Winking my eye eerder komen die dingen niet in serieuse clubs te staan. Een A-merk moet aan een aantal voorwaarden voldoen en daar doet Reloop zeker niet aan mee. :P
Nvie    posted on 22-03-2007 21:03
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen. Als panasonic straks met technics gaat stoppen, stopt de support en de spare parts op een bepaalde termijn ook. Wat wordt dan de 'nieuwe' TT in de clubs, of zouden ze helemaal niet meer terugkomen?
tairip    posted on 22-03-2007 22:36
Ik weet nog wel niet of ze echt stoppen... als Lead het zegt zal er een kern  van waarheid inzitten! Ik heb nog nergens een officieel persberich o.i.d. gezien!

Maar zoals voor veel dingen zal ook hier wel weer een vervanger voor komen!
DJ_IVI-R    posted on 23-03-2007 02:31

ik zie het eerder zo:

het topmateriaal (je betaalt er ook naar) : pioneer,ecler,a&h,rodec,..

en dan een grote middenklasse die naargelang hun product meer of minder voor hun geld geven (bv Numark, reloop,gemini,..) - die zelf ook nog wat innoveren/bijwerken ipv enkel kopies te maken-

en dan de lagere klasse : de simpele "Chinese" kopieën zoals XXL,Koolsound,BST,... (waarbij de fouten evengoed mee gekopieerd worden)

verder is het ook allemaal een kwestie van imago/naambekendheid en budget dat een merk heeft om bv research te doen en aan de top te komen/blijven/marktleider te worden
www.nikan.be
Winston    posted on 24-03-2007 01:34
Bron: Wikipedia

FMCG
is de afkorting voor Fast Moving Consumer Goods en heeft als classificatie betrekking op een breed scala aan veel verkochte consumentengoederen zoals voeding, toiletartikelen, zeep, cosmetica, producten voor gebitsverzorging, scheerspullen, wasmiddelen en andere niet-duurzame producten zoals glaswerk, gloeilampen, batterijen en plastic wegwerpproducten voor de huishouding. Gelet op de lengte van de term wordt doorgaans de afkorting FMCG gehanteerd.
Het Fast Moving (snelle omloop) in de naam duidt het verschil aan met duurzame consumentengoederen zoals keukenapparatuur die gewoonlijk langer dan een jaar meegaan voor ze aan vervanging toe zijn.

In mijn belevingswereld gebruik ik het eerste deel van de definitie voor consumptie goederen. Als je wilt kun je natuurlijk DJ apparatuur op 1 lijn zetten met keukenapparatuur zoals in het tweede deel van de definitie.

Alhoewel, bedoelen ze met keukenapparatuur alleen kurkentrekkers, messen en blikopeners of ook ovens en koelkasten?

Maar DJ gear wordt door de meesten inderdaad niet als investment aangeschaft. Maar bij computers, TV's en auto's en dergelijke, spreekt men toch niet over A-merken, maar eerder over topmerken of gerenomeerde merken?
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

132 Users online: 16 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 25.196
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.924.658