Advies voor mn nieuwe Booth
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Brick_Top    posted on 21-03-2007 20:28
Hallo iedereen,

Ik zal me even kort voorstellen want dat is toch altijd vriendelijk als je nieuw bent. Mijn echte naam is Vincent en ik ben 19 zomers oud (of jong). Mijn woonplaats is gelegen in de bossen van Gierle (kilometer of tien van Turnhout) maar ik zit op kot in Antwerpen waar ik Rechten studeer. Sinds m'n elfste levensjaar ben ik verzot op muziek (en dan specifiek Hip-Hop) en een maandje geleden heb ik besloten de stap te maken naar het DJ-gebeuren. Ik maak de buurt vanaf nu onveilig met twee Technics SL1200's en één Ecler Nuo2. Als jullie nog vragen hebben, shoot!

Maar to the point nu. Aangezien m'n bureau niet bepaald een goede booth blijkt te zijn heb ik al snel besloten om zélf een meubel in elkaar te timmeren. Ik heb het ganse foto-archief op deze website doorlopen en heb een paar leuke ideeën voor het ontwerp. Voorlopig zou het ongeveer dit moeten worden. Mijn excuses voor het grote formaat maar anders moest ik te veel aan kwaliteit inboeten. Dit is een work in progress en met behulp van jullie tips en opmerkingen zou ik hem graag willen perfectioneren. Zelf heb ik ook al een paar vraagjes klaar:

- Ik ben 1m87 groot en heb gekozen voor een hoogte van 95cm. Heb het even trachten te testen in de praktijk en dat lijkt me wel lekker te werken, correct?
- Welke materialen gebruik ik best? Het moet vooral stevig zijn (dat m'n gear niet naar beneden flikkert) maar het oog wil ook wat dus het moet wel een beetje deftig ogen. Iemand een idee hoeveel zo'n booth me ongeveer gaat kosten aan hout? Ik hoor verschillende getallen en vooral de hoogste cijfers spreken me niet aan (ik hoorde iemand zeggen dat me dat gemakkelijk €500 aan hout ging kosten).
- Ik zou graag nog wat verlichting aanbrengen door een paar van die 'DJ-lampjes' achteraan op dat verhoogje te monteren. Maar wat is de correcte benaming van zo'n dingen, 'DJ-lampjes' lijkt me nu niet bepaald de juiste term.
- To be continued...

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden heren!

Brick Top

What do you think about Advies voor mn nieuwe Booth ??

Vote :   

Lead    posted on 21-03-2007 20:35
Welkom hier op DJResource !

De hoogte die je wilt lijkt me iets laag. Als je lang staat te draaien kun je beter je ellebogen buigen dan je rug Winking my eye

Ik zou van vuren hout een soort framewerk maken. Een pak (6x 2.2m) kost niet meer dan 20 euro.

Voor de 'beplating' zou ik MDF gebruiken, je kunt dit op platen in verschillende diktes kopen. Wellicht kan de bouwmarkt ze voor je op maat zagen zodat die moeite je ook bespaard blijft.

Na afloop alle spleetje vullen met plamuur en gladschuren. De hoeken kun je met een vijl of schuurmapier bol maken. Hoe langer je schuurt, hoe groter de bolling.

Alles in de grondverf, lichtjes schuren, weer in de grondverf, nog een keer schuren en dan minimaal 2x aflakken met hoogglans...

[EDIT] : ik zou in dat lage vak bovenin, in het midden nog een tussenschotje maken, dit ter ondersteuning, anders heb je de kans dat het na verloop van tijd in gaat zakken.
Welke, hoeveel en waar je lampjes wilt, hangt af van je eigen creativiteit. Ik zou voor LED verlichting gaan, die branden tenminste niet door Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-03-2007 20:36 (1%)
Brick_Top    posted on 21-03-2007 20:37
EDIT: Ok, het plaatje doet het nu blijkbaar wel!

Moest het toch niet werken voor anderen: http://users.skynet.be/bk334383/djbooth.jpg
jelektronic    posted on 21-03-2007 21:25
ik heb mijn tafel gewoon uit mdf (18mm dik) gemaakt. dit is zeer stevig, wat ik mss wel aanraad is om gaatjes te maken in de bovenplaat achter ieder apparaat om je kabels mooi weg te werken (persoonlijke mening,ik heb niet graag een heleboel kabels op een hoop).

This is an old Topic

No new postings for 6.036 days.
 Post CommentThat would be 201.2 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 8 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 13.004
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.051.737