Poster: DJ_IVI-R
wat noemen jullie in feite een lange mix?
Poster: Tim1978
Ik draai een stijl die overeen komt met de stijl die Armin van Buuren draait. Hierbij maak ik vaak overgangen die langer dan een minuut duren. Nu heb ik thuis de CDJ800MK2 met een pitch-resolutie van 0,05%, maar het zou van mij nog wel wat fijner mogen. Soms worstel ik met hetzelfde probleem als de topic-starter: +1,15% is te langzaam en +1,20% is te snel...
Zou ik over kunnen naar de CDJ1000MK3 die een resolutie heeft van 0,02%, maar die vind ik toch iets te prijzig voor privé-gebruik
Poster: DJ-Emotion
Ik draai Idem.
En kan je vertellen, met de CDJ1000MK2 heb je het zelfde probleem. (gebruikte altijd de 6% range).
Sinds 1 week heb ik de MK3, maar heb nog geen tijd gehad om ze te testen.
Dus ik kom er nog even op terug.
Ik draai een stijl die overeen komt met de stijl die Armin van Buuren draait.
Soms worstel ik met hetzelfde probleem als de topic-starter: +1,15% is te langzaam en +1,20% is te snel...
Maar ehmmm.... Je hebt sinds een week de MK3 en ze zitten nog steeds in de doos?
Poster: Illusion
Het kan zijn dat de beat net niet tegelijk loopt, maar dat de snelheid misschien 'wél' goed is.
Wanneer het gebruiken van de jog niet helpt, probeer dan pas de pitch te gebruiken, maar wees rustig met de jog.
Poster: ScottB
Dat heb ik weleens, dat ik de beat net te vroeg of te laat instart. Dan moet ik dus gaan corrigeren met het jogwheel(CDJ-100 heb ik) maar dat ik dan teveel corrigeer en als het ware weer over de beat heen ga of teveel terug dat je een voorslag krijgt. Zeker als je er maar een klein beetje naast zit, is het best lastig om de beat dan gelijk te krijgen.
Poster: Cyspoz
...Ik vraag me alleen af of die laatste kleine resolutie ook daadwerkelijk zin heeft in de praktijk aangezien ....
Ik hoor het wel!
Poster: dutchman
toevallig net nog ff gedraaid en was toen eerst bezig met stapjes van 0.05 dit wilde niet lekker en ging toen naar de stapjes 0.02...ik merkte het verschil zeker wel...ik kon hem meteen een stuk precieser afstellen en had met veel sneller...voor mijn gevoel dan.
Poster: dutchman
toevallig net nog ff gedraaid en was toen eerst bezig met stapjes van 0.05 dit wilde niet lekker en ging toen naar de stapjes 0.02...ik merkte het verschil zeker wel...ik kon hem meteen een stuk precieser afstellen en had met veel sneller...voor mijn gevoel dan.
Poster: Zuur
Nog een punt: er is genoeg muziek waar de bpm aan het begin lager (of hoger) is dan aan het einde van het nummer. Kan best wel 1 bpm tussen zitten. Meestal bij nummers op plaat.
quote: |
Poster: Lead 1 BPM schommeling is mogelijk omdat de speler BPM's moet afronden. 124.556 ---> wordt 125 BPM 125.478 ---> wordt 125 BPM, maar er zit bijna 1 BPM tussen. Door variatie in de muziek kan de BPM teller soms voor de gek gehouden worden waardoor hij soms heen en weer tikt. |
Poster: djmarcelm
ik zit er ook weleens naast maar door de jogwheel te gebruiken heb je een 50% kans of links of rechts
je hoort na oefening heel snel of je mis zit of niet en stuurt m dan weer bij
en op dit punt komt de doorgewinterde dj weer met vlag en wimpel boven drijven
Poster: Cyspoz
De grote truc is natuurlijk om ervoor te zorgen dat alleen jij hoort dat de plaat er een fractie langs zat en dat de mensen op de dansvloer niks door hebben. Nouja niks door hebben, misschien heeft een toevallig aanwezige DJ-Resource member het dan wel door maar dat heb je nu eenmaal met collega's.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.